Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:48

Op de valreep ook nog een jaaroverzichtje van mijn kant, want wat was 2017 een fantastisch paardenjaar!

Dior is een 6jarige palomino, ponyruin (ja het is écht een pony en ja ik ben zo klein.) Hij is in mijn bezit van veulen af aan. 

Januari
De maand begon rustig.. In December wonnen Dior en ik de laatste selectiewedstrijd in de B met 206,5 punten en daarmee waren we als 2e afgevaardigd naar de Utrechtse Kampioenschappen. *\o/* Helaas brak ik halverwege december mijn enkel en scheurde ik mijn enkelbanden. (Door een niet-paarden ongelukje overigens. ) Al snel bood mijn instructrice aan om Dior voor mij door te rijden, daar het al heel snel duidelijk was dat ik heel graag de kampioenschappen wilde rijden. Een week voor de kampioenschappen kwam ik, na 6 weken, eindelijk uit het gips. Samen met mijn instructrice had ik een plannetje gemaakt hoe ik de week er na alsnog alles uit het kampioenschap kon halen. Uiteindelijk bleek het haalbaar om maar 1 keer daarvoor zelf te rijden. Op de Kampioenschappen haalde we er alles uit wat voor dat moment haalbaar was, wat uiteindelijk resulteerde in een 6e plaats. Ergens iets teleurstellend omdat ik me besefte dat wanneer de voorbereidingen optimaal waren geweest, een top 3 plek goed haalbaar was geweest. Maar desalniettemin was ik super trots op Dior, die ondanks mijn gestuntel door mijn ietwat pijnlijke enkel, heel knap zijn best had gedaan! <3

Februari
Het rijden hebben we weer lekker samen opgepakt en tot Dior zijn grote vreugde konden we ook weer lekker het bos in, even de benen strekken!
Eind Februari maakten we ons L1 debuut en deze wonnen we met 195,5 en 201 punten.

Maart
We maakten wat buitenritten, maakten een sprongetje en trainden dressuurmatig lekker door. Ook gingen we naar het strand waar Esmee van Gijtenbeek deze prachtige foto's maakte!

Afbeelding

Afbeelding

April
We trainden rustig door en pakte nog een wedstrijd mee welke we ook weer wisten te winnen met 200+ punten. En we genoten beiden van het voorjaar! <3



Mei
Deze maand vertrok ik samen met mijn beste vriendin en haar paard richting Ermelo voor de allround trainingsdriedaagse. Helaas hebben Dior en ik vroegtijdig af moeten haken omdat Dior de 2e dag met een wondje stond, op net een akelige plek waardoor hij iets onregelmatig liep. Desalniettemin was het een hartstikke leuk weekend!

Juni
We reden ons eerste outdoorconcours op het gras, in de eerste proef was het nog een beetje zoeken maar reden we al naar een mooie gedeelde 5e plek met dubbele punten. De tweede proef liep hij heel stoer de baan rond wat resulteerde in 1e plek met 212,5 punten. (Uit de ruim 20 starts.)
Aan het eind van deze maand pakten mijn beste vriendin en ik wederom onze koffers, ditmaal voor een weekje vakantie bij vrienden in de achterhoek mét onze paarden. Een fantastische week. <3

Afbeelding

Afbeelding



Juli
Dior en ik deden mee aan de Utrechtse Kampioenschappen, ditmaal in de L1. De eerste dag was een open inschrijving, in de L1 deden er 45 combinaties mee waarvan de helft door zou mogen naar de halve finale. Dior liep 2 nette proeven wat resulteerde in een overall 6e plek en dus ruimschoots door naar de halve finale op de zondag. Ik had besloten de halve finale nog iets 'braaf' te rijden voor het geval we 's middags finale mochten rijden en ik Dior dan niet helemaal 'leeg' gereden wilde hebben, dus wederom een nette proef maar iestjes braaf wat resulteerde in wederom een 6e plek. De beste 10 combinaties mochten 's middags finale rijden dus hier zaten we keurig bij. De finaleproef besloten om een beetje brutaal te rijden wat 2 kanten op kon gaan, of een spetterende proef of een proef waar teveel fouten in zouden zitten. Helaas werd het, het laatste en grepen we précies naast een NK ticket. Maar wat was ik wederom trots op mijn gouden vriendje die het hele weekend zo stoer had meegelopen tussen de paarden en zelfs in de finale nog keurig meeliep!

Afbeelding

Augustus
Een rustige maand, Dior kreeg een weekje vakantie en daarna hebben we vooral veel bosritjes gemaakt en zochten we een crossterrein op waar we beiden enorm van genoten!

Afbeelding

September
We gingen weer eens op wedstrijd, ditmaal voor ons L2 debuut. Dior liet wederom zien wat voor gouden pony het is door 2 hele nette proeven te lopen, met tweemaal een 2e plek met 204 en 201 punten.
En, we reden een BB oefencross. In één woord: GENIETEN! <3



Afbeelding

Oktober
Door een flinke longontsteking van mij is dit een rustige maand geweest, nog wel een keer gestart en wederom wist Dior beiden proeven te winnen met 2x 200 punten. (1e proef selectieproef.)

Afbeelding

November
Eigenlijk geen bijzondere maand, we trainden heerlijk door en genoten zoals altijd enorm van elkaar. Eind november startten we nog een keer en wonnen we beide proeven met dubbele punten.

December
Dior mocht model staan voor het hoofdstellenmerk Nika en werd prachtig op de foto gezet door Esmee van Gijtenbeek.
En we sloten het jaar af met de laatste wedstrijd voor 2017.. En HOE! Dior doet altijd zijn best op wedstrijd maar de afstemming kon hier en daar soms nog net een tikkeltje beter. En deze wedstrijd leek alles ineens op zijn plek te vallen. We wonnen dan ook beiden proeven met 212,5 en 215 punten. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Het mag overduidelijk zijn dat dit een topjaar was. Een jaar waarin we heel hard gewerkt hebben maar ook enorm veel lol hebben gehad. Dior is met recht een gouden pony, van binnen én van buiten. <3

Op dit moment ligt de focus bij de Utrechtse Kampioenschappen die over een maand plaatsvinden en waarin Dior en ik deel zullen nemen in het L2.
Daarnaast springen we volgende week 2 rondjes BB. En hoop ik ergens komende maanden een punt in het B springen te behalen zodat we van het voorjaar officieel kunnen gaan SGW'en. *\o/* En op dressuurmatig gebied hoop ik volgende winter Z1 te zijn! Maar bovenal hoop ik dat we dit jaar weer net zo van elkaar mogen genieten als afgelopen jaar.

En dan sluit ik af met een speciaal bedankje voor lieve Esmee, voor al je tijd, geduld en inspiratie. Zonder jou zouden we nooit staan waar we nu staan. Dank je wel dat mijn doelen helpt te verwezenlijken.

josewoos

Berichten: 4814
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:57

Mooie bonte in dat filmpje *D



_O-

Ik ken natuurlijk alle foto's al en al je overwinningen en geluksmomentjes, maar ik blijf van jullie genieten en dit overzicht laat precies zien hoe mooi jullie band is!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:44

Wat een prachtige pony heb je, hij heeft hele mooie ogen! Jullie zijn een mooie combi!

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:49

Wat een gave pony!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:37

Wat een fantastisch jaaroverzicht heb je! en je hebt echt een gouden pony onder je kont! op naar een succesvol en sportief 2018! *\o/*

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:48

Wat een mooie pony, je bent er ook heerlijk veelzijdig mee bezig.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:31

Wat een ontzettend gaaf dier!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:50

josewoos schreef:
Mooie bonte in dat filmpje *D



_O-

Ik ken natuurlijk alle foto's al en al je overwinningen en geluksmomentjes, maar ik blijf van jullie genieten en dit overzicht laat precies zien hoe mooi jullie band is!


Haha ik dacht haar al te herkennen!

Wat een super gaaf overzicht heb en wat een práchtige pony heb je. Jullie plezier spat er van af! :)

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:52

Ohhh knappe Dior <3 <3 Zo knap hoe je zomaar met je pony prijs na prijs wegkaapt, vooral zo doorgaan! Erg leuk ook dat het springen en cross zo goed gaat, zou je niet verwachten van een dressuurgefokte pony :D

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:27

Wat een gaaf overzicht! Wauw!
Hoe groot is Dior?

Waar heb je de oefencross gereden? Ziet er goed uit.

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:22

Wat een leuk overzicht en wat een fijne combinatie zijn jullie. Dior is mooi uitgezwaard!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:10

Super gaaf Sanne! Ik vind het heel knap dat je zo weet mee te rijden tussen de paarden.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 06:36

Wat een prachtige pony <3
Jullie zijn een hele mooie combinatie.
Succes met het behalen van je doelen dit jaar, zal vast wel lukken.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:36

Dior <3 <3

Ik kan niks anders zeggen als wat een top combinatie zijn jullie toch. Het is zo fijn om naar jullie te kijken. Heel veel succes bij de kampioenschappen maar dat komt vast en zeker goed!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:20

Wat een super ponyjaar was dit! En je hebt er ook echt zoveel plezier mee,wat een toppony, heerlijk

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:02

Wat een super gave pony en mooie foto's! Ziet er uit als een fantastisch jaar voor jullie beide. Mag ik vragen naar haar stokmaat en jouw lengte? Ik ben ook een volwassen pony ruiter maar durf niet te starten tussen de paarden.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:00

Wauw wat een knapperd! <3
Ik dacht echt op het eerste zicht dat het een paard was, hoe groot is hij?

Anoniem

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:47

Jullie zijn echt prachtig samen! Genieten <3
Ik herinner mij het allereerste topic nog van Dior, toen hij nog een veulen was.
Fijn om te zien dat het zo'n gaaf dier geworden is!

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:02

Wat een plaatje!! Heel leuk topic om te lezen, plezier en liefde spatten er vanaf :D Succes bij de kampioenschappen!

marjolein88

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:13

woww vooral als je er nu zo een overzicht van maakt is het echt fantastisch wat jullie toch allemaal in maar 1 jaar behaald hebben!
Maar kan ook haast niet anders want jullie zijn gewoon voor elkaar gemaakt <3
lieve Sanne en Dior ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en succesvol 2018 toe !

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:45

CalipsoLover schreef:
Wauw wat een knapperd! <3
Ik dacht echt op het eerste zicht dat het een paard was, hoe groot is hij?


Ik ook. Maar wellicht is hij ook effectief een paard, als het een E-pony is. Aangezien jullie het enige land zijn (denk ik?) waar paarden van boven 1m49 nog pony genoemd worden. Overal anders is het dus vermoedelijk (ik denk toch dat die ergens rond de 1m50 of enkele cm hoger zit) al een paard?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:49

Aaah knappe Dior! Jullie zijn zo'n leuk team. Leuk om jullie zo te zien groeien en je 2017 ziet er echt heel leuk en veelzijdig uit. :D

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:55

Jullie zien er beiden erg gelukkig uit :D

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:03

Erg knappe pony ! <3 En zeer mooie prestaties ! Om trots op te zijn, hoor ! :j

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:30

Wat een stuk voor stuk lieve en leuke reacties, dank jullie wel allemaal!!

Omdat het meermaals gevraagd is, Dior is begin 1.50. :)

josewoos schreef:
Mooie bonte in dat filmpje *D



_O-

Ik ken natuurlijk alle foto's al en al je overwinningen en geluksmomentjes, maar ik blijf van jullie genieten en dit overzicht laat precies zien hoe mooi jullie band is!


:D :*

Saaams schreef:
Wat een gaaf overzicht! Wauw!
Hoe groot is Dior?

Waar heb je de oefencross gereden? Ziet er goed uit.


Dat is in Elst. Aanrader, super leuke cross!

xEline schreef:
Wat een super gave pony en mooie foto's! Ziet er uit als een fantastisch jaar voor jullie beide. Mag ik vragen naar haar stokmaat en jouw lengte? Ik ben ook een volwassen pony ruiter maar durf niet te starten tussen de paarden.


Dior is begin de 1.50 en ik ben 1.60. Gewoon lekker starten hoor, als je je pony gewoon goed voor elkaar hebt dan kan je prima tussen de paarden starten.

marjolein88 schreef:
woww vooral als je er nu zo een overzicht van maakt is het echt fantastisch wat jullie toch allemaal in maar 1 jaar behaald hebben!
Maar kan ook haast niet anders want jullie zijn gewoon voor elkaar gemaakt <3
lieve Sanne en Dior ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en succesvol 2018 toe !


Lief!!