2017.. Een jaar wat ik niet snel zal vegeten..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice_Iris

2017.. Een jaar wat ik niet snel zal vegeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 00:30

Ieder jaar maak ik eigenlijk een EJL-ITP. Vorig jaar is dit een IM topic geworden..
2017 Was een jaar waarin ik mijn grootste vriendin verloor en het verlies een plekje moest geven en verwerken en een jaar waarin ik opnieuw maatjes ben geworden met een haflinger.

Dit jaaroverzicht zal dan ook niet zo'n lange terugblik worden als normaal, pas na 8 maanden kon ik het aan om naar een mogelijk nieuw paard te gaan kijken. In de tussentijd heb ik uiteraard nog wel gereden want dit kon ik niet missen maar een nieuwe vriendschap aangaan kostte even wat tijd.

Januari
Laten we bij het begin beginnen, januari, een nieuw jaar, nieuwe doelen en nieuwe kansen.

Afbeelding

Helaas kwam hieraan heel snel een einde.

Op 11 januari wilde ik gaan rijden op Marlijn en zag ik dat het goed mis was.
Voor het hele verhaal verwijs ik naar het IM topic : [IM] Vaarwel vriendinnetje.. *Marlijn* 14-05-2001 ~ 11-01-2017
's Avonds nog heb ik haar zien vechten en heeft ze in mijn armen haar laatste adem uitgeblazen.
Gehuild, geschreeuwd, gescholden... maar ze kwam niet terug.. ;(

Afbeelding

Een periode van veel verdriet brak aan, waarom mijn vriendinnetje? hoe? wat is er gebeurd?

Februari

Gelukkig waren daar mijn 2 'waakhonden' zoals ze door de familie genoemd worden :o
Ook zij hadden een verdriet te verwerken, na 6 jaar ineens weer samen in de wei.
Ze trokken ineens enorm naar elkaar toe en waar Sanne altijd dikke maatjes was met Marlijn moest ze het nu weer met Iris alleen doen.
Toen er sneeuw lag en ik dus maar al te graag foto's wilde maken waren zij mijn slachtoffer.

Afbeelding

Maart

Ik reed een paar andere paarden bij waardoor ik toch meerdere keren per week wat te rijden had, maar dit was uiteraard niet hetzelfde..
Ook was ik in deze maand jarig en heb ik een prachtige ring van het haar van Marlijn en nog meerdere foto herinneringen gekregen die in mijn kamer pronken nu.

Afbeelding

April

Ik reed voor de vriendin van mijn neef haar haflinger, zij had gezondheidsklachten en ik even niks om handen dus dit was voor allebei een fijne oplossing.
Tutten en poetsen kon ze nog wel en hier haalde zij haar voldoening uit en ik zorgde voor de beweging, een oefenwedstrijd was dus voor beide een leuk uitje!
En zo gingen we op pad voor de paaseicup. :P

Afbeelding

En ook mijn instructrice dacht aan mij! Regelmatig gingen we op zondagmiddag een buitenritje maken met haar paarden, even uitwaaien! Zo gingen we in april naar het Mastbos, heerlijk!

Afbeelding

Mei

Langzaam maar zeker keek ik wat rond op internet naar een nieuw maatje, maar niks voldeed aan mijn eisen of trok mij aan..

Juni/Juli

Ook had ik op de stal waar ik altijd al kwam rijden met Marlijn een paard te rijden.
Met hem heb ik ook regelmatig het rondje gereden wat Marlijn en ik ook altijd deden, maar het was niet hetzelfde.. ik begon een eigen blondje steeds meer te missen in plaats van minder.

Stiekem keek Marlijn wel eens met mij mee.. :+:
Afbeelding

Augustus

Ik kreeg in de gaten dat ik eigenlijk gewoon klaar was voor wat anders en ik begon dus meer te zoeken en rond te mailen.
Een tijd terug had ik gereageerd op een haflinger van de Kymmelshof, dit was echter niet wat ik zocht maar ze zouden aan mij blijven denken, en dat bleek!
Deze maand kreeg ik een appje met foto's van een 3 jarige merrie, eigen fok, super braaf en net een paar weken onder het zadel. Ze stond nog niet op internet te koop maar ze moesten bij haar gelijk aan mijn berichtje denken.
Foto's en filmpjes een paar keer bekeken, goed nagedacht, advies gevraagd en toen op een zaterdag toch maar de reis naar groningen gemaakt, ik moest tenslotte toch een keer ergens gaan kijken.

Na haar los te hebben zien lopen en onder een ander wilde ik er wel op!
Bij het opstappen voelde het gelijk vertrouwd, ik was nog een beetje huiverig omdat ze zo kort onder het zadel was maar dit verdween gelijk, zij gaf mij zoveel vertrouwen, dit zou d'r wel eens kunnen zijn!
Afgezadeld, gepraat en met een hoop om over na te denken weer naar huis.

Afbeelding

Zondagavond gezegd dat ik haar wilde laten keuren en wanneer deze goed was ik haar wilde hebben, dit voelde goed en ik wist niet waarom ik nog verder zou moeten zoeken.
De dag daarna is ze goedgekeurd en dinsdagavond kreeg ik een berichtje dat ze haar de volgende dag konden komen brengen! Wow! Dat was even schakelen, ineens had ik gewoon bijna weer een paard!

En zo stond ik de volgende dag met mijn nieuwe topper, Tailermade, in mijn eigen wei! Ontzettend dubbel maar wat een heerlijk gevoel! :D

Afbeelding

En toen volgden de vele eerste keren; de eerste keren met de andere pony's in de wei, de eerste keer over de dijk naar stal, de eerste keer thuis rijden, de eerste keer lessen.
En het leukste was nog, alles ging goed!

Het uitzicht in de wei was weer als vanouds, het blondje met haar 2 bodyguards.

Afbeelding
Want ook al worden ze soms gek van haar gekleuter en gespeel, als ze iets spannend vindt komen ze mooi naast of voor haar staan, de helden! :')

En ook na de eerste keer les kon ik niet anders dan trots zijn, want wat doet ze het goed en pakt ze alles makkelijk op!

Afbeelding

September

En dan was er nog iets waar ze toch zeker wel geschikt voor moest zijn, buitenrijden!
Toch best spannend met zo'n jonkie, want hoe zal ze reageren op alles? Heb ik m'n rem en stuur wel genoeg bevestigd? Verpruts ik het nu niet?
Maar daar gingen we, vriend op de fiets mee en op pad, het rondje rijden wat ik met Marlijn ook altijd deed.
En wat deed ze het goed! Ze gaf geen kick! En toen kwamen de tranen weer... want de laatste keer dat ik precies zo reed met mijn vriend was op 2e kerstdag, met Marlijn.
Toen dit eruit was leek het wel of we pas echt aan alles konden gaan beginnen, een tijdperk afgesloten en klaar voor een nieuw avontuur!

Afbeelding

Oktober

Iedere week hadden we les en iedere dag leerden we elkaar beter kennen.
Het ging steeds beter en eigenlijk ging alles vanzelf!
Dat ik met een kleuter te maken had werd wel duidelijk want alles wat al jaaaaren niet kapot te krijgen was kreeg Tailer kapot, tot grote ergernis van mijn vader :+
Gelukkig kan ze met haar puppyogen en gekroel een hoop goed maken *D

Afbeelding

November

Ook deze maand werd er weer heel wat af gekroeld, gepoetst, gereden en gelongeerd. En ook hoorde daar ons tweede buitenritje bij!
Maar ook een natte maand. De tuinslang is dus ook niet eng meer na al dat benen afspoelen.
En een maand waarin we voor het eerst onder de man terug naar huis reden vanaf de bak. Overdag maar ook in het donker met onze feestverlichting, ze geeft geen kick!

December

En dan komen we alweer bij de laatste maand van dit bijzondere jaar.
Aan de ene kant een jaar wat ik het liefste over had willen slaan maar aan de andere kant ook een jaar waarin ik mooie kansen heb gekregen en een super lief nieuw maatje gevonden heb waar ik onwijs veel plezier mee heb.

Afbeelding

Ook het rijden gaat elke keer weer beter en beter en ze leert zo ontzettend snel!
We rijden/longeren 3x in de week en elke keer is weer een feestje, wat een fijn dier is dit!

Afbeelding

Wat had ik mij afgelopen jaar anders voorgesteld... Marlijn en ik zouden onze punten voor het M1 gaan halen, we zouden heerlijke ritjes gaan maken, we zouden genieten.... Y;(

Maar we gaan nu op naar 2018, een jaar waarin we weer helemaal onderaan in de B zullen gaan beginnen, we hopelijk ook heerlijke buitenritjes kunnen gaan maken alleen en waarin we sowieso dubbel en dwars gaan genieten want voor je het weet is het voorbij.. :)

KyaraMyBest

Re: 2017.. Een jaar wat ik niet snel zal vegeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:11

Wat een ontzettend moeilijk begin van het jaar, maar wat fijn dat je een nieuw maatje heb gevonden, waar je weer heerlijk mee kan genieten en die alles zo te lezen goed oppakt. Mooi dier!

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:31

Mooi maar ook moeilijk verhaal.. Heel dubbel maar gelukkig heb je een nieuw maatje, veel geluk saampjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:50

Heftig jaar voor jou geweest. Fijn dat je nu weer positief naar 2018 kunt gaan! Succes, je haf is prachtig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:24

Ik heb jouw overzicht nu al een paar keer gelezen.. Ik gaf dit jaar ook mijn maatje af en ik heb op dezelfde manier bij hem gezeten als jij... Huilend, innerlijk vloekend... met één hand in zijn vacht dat hij terug moest komen.. Stille wanhoop maar God wat doet het pijn als ze je zomaar ontnomen worden terwijl het verhaal niet af was. Ik ben blij dat je een dier gevonden hebt dat jou helpt door gaan naast je twee waakhonden... :+:
Ik hoop dat 2018 vrede mag brengen en heel, heel veel geluk..Dat gun ik je zo...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:24

Wat een mooi topic!

Hartverscheurend om zo ineens Marlijn te verliezen maar wat goed om te lezen dat je een waardige opvolger hebt gevonden waarmee je weer alle leuke dingen kunt doen die je van plan was. Geniet van elkaar en dat het maar een mooi 2018 mag worden!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:26

Wat een heftig begin van 2017 :(:)
Maar wat heb je nu een mooi nieuw vriendinnetje erbij !

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 21:54

Wat een lieve reacties! :+:

Jeetje Ayasha, ik kan jouw gevoel op dat moment ook zo weer voor mij halen.. zo oneerlijk en je staat zo machteloos..

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:21

hey romana wat leuk datk jou hier tegen kom!
jeetje die foto met marlijn komt wel hard aan zeg...
wel mooi om te zien dat tailermade en jij zo snel zulke goeie vriendinnetjes zijn geworden!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:42

Wat een treurig begin en mooi einde. Bedankt voor het delen van je verhaal.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:41

Zag gisteren al je topic. Wat een mooi verhaal en foto's. Jeetje wat droevig om Marlijn zo te verliezen.

Ik vind het echt een topic voor Uitgelicht, had het ook oor uitgelicht getemd.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:15

wat een heftig jaar! maar wel super fijn dat je een nieuw maatje hebt gekregen!
Hopelijk gaan jullie een hele mooie tijd tegoed samen! :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:55

Wat fijn dat je een nieuw maatje hebt gevonden.
Knap hoor dat je je zo hebt herpakt, lijkt me verschrikkelijk om je maatje zo te verliezen.
Heel veel plezier en succes in t komende jaar!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:58

Na het openen van dit topic nog eens door mijn oude fotos gebladerd, heb nog meer fotos van Marlijntje dan ik dacht. Doet me toch wat dat ze weg is ondanks dat het nooit echt mijn vriendinnetje is geworden.

Heel veel geluk met je nieuwe paardje, het is je absoluut gegund :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:24

Poeh ik zit gewoon met een brok in mijn keel.
Wat een verschrikkelijk begin van jou jaar.

Wel heb je een heel mooi nieuw vriendinnetje gevonden.
Op naar een geweldig 2018!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:27

Wat leuk! Uitgelicht! :D

Wat leuk Azmay! Ja bij jou is ons verhaal begonnen. Bijna 7 jaar geleden is dat al.

Wat bijzonder dat mijn verhaal zoveel mensen raakt. Voor mij is dit verhaal ‘normaal’ geworden omdat ik er zelf middenin zit maar als ik het zo lees besef ik me pas dat het echt wel heel zwaar geweest is. Vooral de eerste paar maanden.