Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:37

Bedankt iedereen! Woensdag is het zo ver, foto’s maken.

Ze is een draak op het moment. Ze heeft zo veel energie, aangezien ze al 5 weken stil staat. Vanmiddag met wandelen sloeg ze gewoon naar een auto die voorbij kwam, echt geen gedrag voor haar normaal gesproken. :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:47

Ik vind haar ook prachtig!

Hopelijk valt het allemaal mee!

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:52

Wat een gaaf paard! Heb je inmiddels de uitslag al? Ik duim voor positief nieuws!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 23:20

Hier even een tekst die ik meerdere mensen heb gestuurd.

Eerst natuurlijk begonnen met kreupelheidsonderzoek. Al vrij snel kwam natuurlijk het rechter achterbeen naar voren en die werd dan ook uit verdoofd. Dit moest tot aan de kogel, daar werd de kreupelheid minder erg, dus daar zat de plek. Helaas kwam er steeds verder in het onderzoek naar voren dat ze links voor ook niet goed liep. Voor staat ze ook Frans. Ook aan de voorbenen buigproeven gedaan en daar kreupelde ze ook op. DA adviseerde foto’s aan de voorbenen er bij te doen. Dus naar de hoefsmid daar, ijzers er onder weg halen. Die keek gelijk naar haar ongelijke voeten en zij dat hier wel eens wat achterweg kon komen en dat ie graag mee keek naar de foto’s.
Dus foto’s voorbenen gemaakt. Daarop was te zien dat ze last heeft van verbeend hoef kraakbeen, ter gevolg van het scheef lopen. De hoefsmid vond het een leuke klus om nog even mee bezig te gaan (hij ging eigenlijk naar huis), dus die is er mee aan de gang gegaan. Hij heeft aan de buitenzijde van (voornamelijk) de linker hoef, een heel stuk er af gehaald. Dit omdat ze dus te veel op de buitenkant liep en dat daardoor overbelast is. Nu is dus de bedoeling dat ze door dat bekappen én het speciale beslag met zooltje voor de demping, iets rechter gaat lopen en ze haar hele voet gebruikt. Volgens de hoefsmid heeft deze behandeling vaak positieve effecten en verwacht dat het bij Harry ook heel goed gaat helpen.

En haar achterbeen. Die is op de foto gegaan en daar was niks op te zien. Daarom daarna nog een echo gemaakt en daar was een lichte onregelmatigheid op haar kogel te zien, want kan duiden op een ontsteking in het gewricht. Deze is dan ook ingespoten en afwachten of dit helpt. Moet nu 4 weken stappen aan de hand en daarna mag ik er rustig op en stappen. Na 4 weken zou er verbetering te zien moeten zijn, zo niet dan moet er nog een MRI worden gemaakt.

Over 8 weken moeten we weer terug voor een nieuwe ronde speciaal beslag en opnieuw onderzoek hoe ze dan loopt

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:20

spannend!! ik hoop dat ze snel opknapt :)

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:28

Wow, dat is best wel heftig. Ik hoop voor je dat het meevalt.
Het zal niet heel veel helpen, maar glucosamine bijvoeren is misschien niet verkeerd?

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het mooiste half jaar, die ik ooit heb gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 21:23

Kan ik altijd proberen en zal er eens naar vragen bij de DA.