Een paar jaar terug heb ik al eens rijdend een een mini trektocht gedaan, maar omdat Winnie zomereczeem heeft en je dan toch een hoop geklooi hebt met dekens etc leek het mij veel handiger om met de menwagen op pad te gaan! Dat was een stuk makkelijker, want zo kon ik van alles meenemen en lekker lang op pad. Alleen, ik ga mennend niet alleen op pad, dus moest ik op zoek naar mensen die gezellig mee wilden op de kar! Gelukkig wist ik al snel een aantal mensen te vinden en werd de planning steeds verder rond!
Alleen we moesten natuurlijk ook nog overnachtingsplekken fixen, al snel had ik besloten richting Ommen te gaan aangezien daar wel wat bekenden wonen

Een paar dagen voor vertrek heb ik met hulp van mijn lieve staleigenaren mijn nieuwe menwagen opgehaald! Die moest natuurlijk even goed uitgeprobeerd worden

Dag 1
Op 19 augustus vertrokken we richting Zwolle Zuid naar de boerderij waar vroeger mijn verzorgpaarden stonden. De boerderij stond inmiddels leeg, maar mijn vriendin Esther woonde er nog wel. Zo kwam ik op het idee om bij haar de trektocht te starten! Zo heb ik alles in de kar geladen en zijn we op pad gegaan. Mijn lieve vriendin en stalgenootje is meegereden, we hebben 2,5 uur over 18 km gedaan. En zo stond Winnie op de plek waar mijn vorige verzorgpaardjes altijd stonden

Dag 2
Na een nachtje slapen leek het ons leuk om de eigenaresse van de boerderij als bedankje mee te nemen voor een ritje! Super mooi om te zien hoe leuk ze dit vond, ze genoot er echt van! Wij dachten even een kort blokje om, maar mevrouw A stuurde ons heerlijk het bos door

Dag 3
De derde dag gingen we Zwolle toch echt uit via Dalfsen richting Oudleusen. We mochten gezellig logeren bij Kristel (kristelhans) en haar 2 fjordjes, echt super lief!

Door een fout in de route hebben we er langer over gedaan dan we dachten. Uiteindelijk hebben we 4,5 uur over 35 km (oeps) gedaan. Onderweg mocht Winnie natuurlijk even uitrusten met was grasjes en water! Aangezien we er toch langs kwamen hebben we nog even boodschapjes gedaan bij de Appie

Toen we aankwamen stond het welkomstcomité al klaar! Winnie mocht lekker uitrusten in de paddock en wij kregen een heerlijk huisje met uitzicht op Winnie!

Lekker water drinken --> https://www.youtube.com/watch?v=sRmwLvc66jA
Dag 4
We hebben heerlijk geslapen en zijn ontzettend verwend met een heerlijk ontbijtje van Kristel. Echt ontzettend lief en super gezellig

Onder begeleiding van Kristel en haar rijmaatje die de mooiste routes weten zijn we weer gezellig op pad gegaan richting Ommen. Marlinde (MarlindeRooz) ging gezellig mee op de kar om Winnie richting haar verzorgpony's te rijden, want ook daar mocht Winnie overnachten! We hebben 14 km gemend

Dag 5
Een van de voordelen van mijn nieuwe menwagen is dat mijn zadel mee kon! Zo kon ik het rijden en mennen lekker afwisselen. We gingen een ritje maken, Marlinde ging mennend mee met Xander & Lieke op haar paard, die waren we alleen na een tijdje kwijt

Dag 6
Om Winnie te sparen, maar toch beweging te geven hebben we een ritje van 5,5 km gedaan. Winnie mocht onder het zadel en Xander weer bij Marlinde voor de kar

https://www.youtube.com/watch?v=6LTBFl0MAoQ
Dag 7
We gingen weer verder naar ons volgende plekje, ook in Ommen! Lianne (xLianneZorro) ging gezellig met me mee op de kar richting de stal van Simone. Van hun staleigenaar mocht Winnie wel twee nachtjes komen logeren! Na een ritje van 6,5 km kwamen we aan op de nieuwe plek. Omdat Winnie wel even mocht uitrusten heb ik Cas van Simone geleend om gezellig een ritje met Lianne en Duc te doen. Daarna mochten ze gezellig samen staan. En ik kon gezellig bij Simone logeren

Dag 8
Vanaf de stal van Simone kun je heerlijk buitenrijden, dus gingen we lekker op pad, onderweg hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten

Dag 9
De trektocht ging weer verder! Floor ging mee op de kar en Simone en Cas gingen gezellig een nachtje mee om te overnachten bij manege Laarbrug! We hadden een mooie route uitgestippelt en hebben 24 km gereden! Winnie & Cas mochten een nachtje in de binnenbak

https://www.youtube.com/watch?v=mR36xStS5M4
Dag 10
Simone en Cas reden gezellig mee naar de volgende bestemming: Manege Gerner in Dalfsen. Er ging weer gezellig een vriendin met mij mee op de kar

Dag 11
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Vanaf Dalfsen zijn we in 17 km naar Zwolle gereden

Bij deze wil ik iedereen bij wie we mochten overnachten en die gezellig mee ging heel erg bedanken! Het was super leuk & zeker voor herhaling vatbaar!