Eston (Everdale x Wup) bitloos in training

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Eston (Everdale x Wup) bitloos in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 10:34

@tmr: Haha, nou behalve dat een reuzefijn paard is om mee te werken, is het niet zo'n spannende experience. Hij is echt heel relaxt onder zadel :j (Geen Black de pennyhengst taferelen)

@San87: Ja, het zit als een legging (maar dan uiteraard wel gewoon van een degelijke stof en ik vind het niet glad zitten). Het zakt bij mij niet af, deze niet en die van andere merken ook niet :) Ik vind het echt een ideale uitvinding, want ik reed dus altijd in mijn broekleggings (van Bershka etc).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:40

Nessie schreef:
@tmr: Haha, nou behalve dat een reuzefijn paard is om mee te werken, is het niet zo'n spannende experience. Hij is echt heel relaxt onder zadel :j (Geen Black de pennyhengst taferelen)

@San87: Ja, het zit als een legging (maar dan uiteraard wel gewoon van een degelijke stof en ik vind het niet glad zitten). Het zakt bij mij niet af, deze niet en die van andere merken ook niet :) Ik vind het echt een ideale uitvinding, want ik reed dus altijd in mijn broekleggings (van Bershka etc).

Nice. Eens rondkijken, bedankt!

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:41

DreamGuide schreef:
Wauw! Knappe amazone op een knap paard! Ik vind het rijden er ook erg vriendelijk uitzien! En ach, houding kan aan worden gewerkt, meerderheid van de ruiters zit als een krant op hun paard volgens mij (inclusief mezelf), zolang je vriendelijk rijdt lijkt dat me verreweg het belangrijkste!

Hele mooie foto's ook! Ik had het merk even opgezocht, maar vrees dat die 'strakke' kleding niks voor mij is, daar wordt ik veel te onzeker in. :')
Jou staat het wel prachtig!


Dat is dan weer niet waar, je kan nog zo vriendelijk willen rijden. Als je met je houding niet meezit/ in balans zit, zit je je paard gewoon in de weg.
Nu is TS daarmee bezig en was dit ook het enigste wat mij op viel, dus wilde eigenlijk niets zeggen.
Aangezien het steeds gezelliger werd... Maar hier wilde ik dan wel op reageren. Je houding en balans te paard is gewoon wel heel belangrijk.
Sorry TS, wilde niet nogmaals iets aanhalen waar je allang antwoord op hebt gegeven, maar vond het raar dat dit nu afgedaan werd als niet belangrijk. Buiten dit om, vind ik het een prachtig paard en hoop ik dat je nog lang, veel plezier met hem mag beleven. Ik ben ook rete benieuwd naar nieuwe plaatjes straks.

Beterpaard

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-10-17
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:52

Mooie foto’s en ik blijf het een prachtig paard vinden en je rijdt hem volgens mij hartstikke fijn. Maar ik blijf het ook zonde vinden dat je houding niet correct is. Ik ben er van overtuigd dat er heel veel verbetering is te behalen met je zadel.

Het is zo jammer want ik vind jullie echt een mooie combinatie maar je beenligging is voor mij echt een storende factor. Je bent je er van bewust dus dat is natuurlijk hartstikke goed, ik denk alleen dat het zadel je te veel tegenwerkt om dit op te kunnen lossen zonder daar iets in aan te passen.

Succes verder met je mooie paardje!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:49

Al.s dit inderdaad puur bedoeld is als rijden in the picture topic, dan begrijp ik niet helemaal waarom de TS de opmerkingen aangaande haar zit en houding goeddeels negeert, en zich wel enorm opwindt over de opmerkingen aangaande de foto's waarbij ze naast haar paard kleding showt. Want het is gewoon echt zo dat deze houding (scheef, achterover hangend, geen optimale beenligging) het paard stoort in zijn balans. Ik zie een mooi paard, mooie combi, fysiek goed getrainde ruiter, er is duidelijk ambitie op alle fronten - kortom, alle ingrediënten voor succes en een ècht mooi, harmonieus plaatje van ruiter en paard zijn aanwezig. Zonde dus om niet serieus aan die balans en houding te gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:58

Askja schreef:
Al.s dit inderdaad puur bedoeld is als rijden in the picture topic, dan begrijp ik niet helemaal waarom de TS de opmerkingen aangaande haar zit en houding goeddeels negeert, en zich wel enorm opwindt over de opmerkingen aangaande de foto's waarbij ze naast haar paard kleding showt. Want het is gewoon echt zo dat deze houding (scheef, achterover hangend, geen optimale beenligging) het paard stoort in zijn balans. Ik zie een mooi paard, mooie combi, fysiek goed getrainde ruiter, er is duidelijk ambitie op alle fronten - kortom, alle ingrediënten voor succes en een ècht mooi, harmonieus plaatje van ruiter en paard zijn aanwezig. Zonde dus om niet serieus aan die balans en houding te gaan werken.



Huh TS geeft toch aan dat er aan haar houding gewerkt word? Wat wil je verder nog horen dan?

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:08

Askja, het is net omgekeerd, ze geeft aan aan haar houding en zit te werken, en "negeert" of geeft een kwinkslag aan /gaat terecht laconiek om met de nutteloze opmerkingen over haar kleding etc.. Van enorm opwinden is absoluut geen sprake, ik weet niet waar je dit leest. Mss even staven met een voorbeeldje dan?
Iets met willen en kunnen lezen.....

JudithGigi

Berichten: 4225
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:14

Wat zijn jullie beide mooi joh <3 <3

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:27

Askja schreef:
Al.s dit inderdaad puur bedoeld is als rijden in the picture topic, dan begrijp ik niet helemaal waarom de TS de opmerkingen aangaande haar zit en houding goeddeels negeert, en zich wel enorm opwindt over de opmerkingen aangaande de foto's waarbij ze naast haar paard kleding showt. Want het is gewoon echt zo dat deze houding (scheef, achterover hangend, geen optimale beenligging) het paard stoort in zijn balans. Ik zie een mooi paard, mooie combi, fysiek goed getrainde ruiter, er is duidelijk ambitie op alle fronten - kortom, alle ingrediënten voor succes en een ècht mooi, harmonieus plaatje van ruiter en paard zijn aanwezig. Zonde dus om niet serieus aan die balans en houding te gaan werken.


Dit is letterlijk het eerste bericht van TS -behalve de openingspost- in dit topic:

Nessie schreef:
bigone schreef:
Je bent een prachtige meid met een prachtig paard maar heel misschien moet je foto drie eens in gedachten houden wat betreft schouders wanneer je aan het rijden bent, humorvol bedoelt, onze instructeur schreeuwde vroeger altijd wat duidelijker: Tieten naar voren, die hadden we nog niet maar we wisten wel wat hij bedoelde :D


#MeToo :+ .. Nee, ik probeer er hard aan te werken en op te letten, alleen let er gewoon niet altijd op hoe ik erop zit. Het is er ingeslopen en gaat er niet zo 1,2,3 uit. Maar straks zien jullie mij rechter dan recht op een paard zitten ik beloof het, goed voornemen voor 2018 :D *\o/*

Dank jullie wel!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:16

OK overheen gelezen. Dan nog begrijp ik alle ophef van ts over de niet-rijfoto's niet echt. Maar goed, dat is haar zaak.

On topic:
Te ver achterover zitten: probeer je eens voor te stellen dat je boven je voeten zit, in een balans alsof je op de grond staat. Of denk je paard weg en vraag je af waar je zou landen: op je voeten of op je billen? Je zit pas in balans als je op je voeten zou landen. Nu is er sprake van een stoelzit met de onderbenen te ver naar voren. Nuttige reminder: je beugelriemen moeten recht naar beneden wijzen.
Probeer verder de balans van je bovenlichaam recht boven je zitbeenknobbels te houden, en je zbk in het diepste punt van het zadel.

Scheef zitten: zorg dat je schouders boven je heupen blijven, en dat je ze op gelijke hoogte houdt (regelmatig checken in de spiegel). Lijn je wervelkolom recht op boven die van het paard - nu hel je op meerdere foto's iets naar links en die scheefheid moet je paard op de 1 of andere wijze toch compenseren.

Beenligging: die mag veel losser, de beweging kan nu niet doorveren in je heupen/knieën/enkels. Lekker losjes af laten hangen die benen, zonder je spieren aan te spannen, en vergeet ook niet je voeten te ontspannen, je lijkt ze nu schrap te zetten in de beugels.

Succes - een beetje aandacht voor bovenstaande kan een groot verschil maken!

luckie_jill
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:33

ja mooi hengstenhoofd,en ja jaloers met mijn 1,53 en kort donker haar *\o/*