We hebben wekelijks intensief les, waarbij we voornamelijk werken aan het rechtrichten en lekker over de rug rijden. Zara heeft een heftig onbekend verleden in de handel, ik zal er niet te veel op in gaan want dat is een lang verhaal. Sinds dinsdag hebben we een gloednieuw zadel waarin ik zelf ook beter kan zitten! Zara was gigantisch hengstig vandaag, dus dat levert vaak extra pissige reacties op met rijden

Naam: Zara (Schoenbrunn Typesse)
Stokmaat: 1.40m
Leeftijd: 11 jaar
1. Charming haha.

2. Draf in het begin, waarbij ze geneigd is om te diep te lopen

3. Mijn voeten leiden een eigen leven.

4. Pasje naar voren levert een pissige reactie op

5. Duidelijk beeld van haar scheefheid, ze buigt continu naar links. Toch een blije kop

6. Nog meer blije koppen haha

7.

8. Net weer te diep, maar toch niet slecht beeld

9. Galop vindt ze enorm moeilijk, waarbij ze alle trucjes uithaalt om niet te hoeven galopperen. Ik geef daar niet aan toe en rijd gewoon door, wat weer pissige reactie oplevert 'want moeilijk'

10. Ik moet leren zitten, nooit gekund in galop op een of andere manier.

11. Ik ben meer geconcentreerd dan mijn paard volgens mij

12. En dan even halsstrekken

13. Ook bij het halsstrekken komt ze wat te diep, maar ik ben allang blij dat ze zo ver durft te zakken

14.

15. Ze kan zo blij kijken haha

Ik heb zelf chronische rugklachten, waardoor ik niet altijd fijn kan zitten. Dat mag geen excuus zijn natuurlijk en daarom zijn we daar heel hard mee bezig in de les. Met dit nieuwe zadel kan ik al een stuk beter zitten met een stuk minder pijn. Wat betreft Zara, die is altijd aan het kauwen op haar bit. Dat kan er soms vreemd uitzien, maar zelfs op foto's zonder contact op de teugels heeft ze soms haar mond open. Ik heb nog veel meer leuke foto's, van goede en slechte momenten uiteraard