Leuk dat je komt kijken, geen hoogstaande foto's maar foto's gemaakt met de telefoon die laten zien wat wij doen!
Vorig jaar na de zomer begon vriendje er over om zelf een paard aan te schaffen. Een trekpaard uiteraard.
Hij vindt het leuk om te mennen en ik rij graag onder het zadel en samen doen we mee met het ringrijden hier op Walcheren. Een paard wat je rustig ook een dagje kunt laten staan zochten we.
Het liefst een bruine of zwarte ruin, niet te groot, beleerd en met staart!
De hoefsmid werd ingeschakeld, hij doet veel in de trekpaarden wereld dus hij zou eens rondkijken. Verschillende foto's volgden maar geen een sprak ons echt aan. In maart had hij een 4 jarige bruinschimmel ruin op stal staan, ergens gekocht maar hij kon nog niks. Dat was dus Gijs, of zoals hij op papier heet: Ed van Boomzicht.
Wij gaan kijken maar ik vond het niks, wat was hij groot en totaal geen spieren.
De hoefsmid heeft hem een paar x meegenomen in het dubbelspan en hij deed dat super braaf.
Toen ik meivakantie had ging vriendje nog eens kijken, hij er op door de ringbaan, er was toen 2x opgezeten. Hij kwam thuis met de mededeling: ik heb afgesproken dat jij morgen gaat rijden.
Oeps, ik ben geen held, dat paard is enorm en hij heeft nog nooit een zadel opgehad...
Maar zo geschiedde en de volgende dag zat ik er op

Ik had toch meivakantie dus ik mocht elke dag komen rijden om hem te proberen, hij leerde super snel. De eerste buintenrit volgde

En na 3 weken proberen stond hij bij ons in de wei

Er werd geknuffeld

En het eerste ritje thuis

We oefenden met het mennen, hij had 2x in het enkelspan gelopen

En gingen voor het eerst naar het strand

De eerste ringrijwedstrijd van vriendje en Gijs samen

En ook ik ging voor het eerst naar het strand

Maar we oefenden ook in de bak

En knappe Gijs mocht voor het eerst voor onze opgeknapte sjees

Waarna zijn eerste sjezen wedstrijd volgde

En nu ga ik regelmatig in mijn eentje op pad, zoals vanochtend

Wat een paard! Ruim 1.70 hoog maar o zo braaf. Hij heeft mega veel geleerd in die 3 maanden dat hij van ons is. Van de winter mag hij lekker op stal bij mijn geblesseerde bijrijpaard en krijgt hij ook wat rust.
Ik had niet verwacht dat ik zo gek zou worden op die lieve Gijs en dat ik zo zou genieten van zijn nuchterheid en gekke fratsen.
Een berichtje vinden wij leuk!
Groetjes, Maartje