sterreke98 schreef:Leuk paard heb je! Ziet er ook leuk uit

Wat me wel opvalt is jouw houding. Het lijkt alsof je je schouders en armen vastzet? Je zit erg verkrampt lijkt het. Verder zou ik persoonlijk de beugels een gaatje langer doen, want je lijkt achter in het zadel te zitten.
Dit is bedoeld als tip, maar misschien wist je het al wel.
Verder zag het er echt netjes uit

dankjewel!
Ik begrijp dat het zo lijkt inderdaad, maar het valt erg mee. Ik loop ook zo en zit zo op de bank zeg maar, dat past een beetje bij me. Het is al wel een stuk beter geworden.
De beugels kan ik mij goed in vinden, ik heb ze nu nog wat korter omdat ze soms zo snel is. Nu kan ik dan iets makkelijker beide beugels houden.
Evita_3 schreef:Leuke merrie! Mooi achterbeentje zit er op

dankjewel!!
mirtedl schreef:Ik verbaas me over het stukje waarin je schrijft korte stukjes te galopperen zodat ze bovenin blijft en dit dan gaat uitbreiden.
Paard is 4 en loopt B? Dan is oprichting toch nog geen vereiste.
Ik zie een paard wat vrijwel op elke foto te diep loopt.
Wellicht ook een ideetje om zadel na te laten kijken want hij lijkt achter wat omhoog te komen.
Je handen hou je ook wat hoog
Wel een heel knap paard!
Ze moet sterker worden in de galop, dit proberen we te bereiken door haar wat meer bovenin te houden en dit korte stukjes te doen. Als ik haar namelijk laat zakken klapt ze helemaal op de voorhand en daar wordt ze dan niet sterker van. Rest assured, dit zijn korte stukjes.
Oprichting is zeker geen vereiste inderdaad, daar train ik ook helemaal niet op. Isa loopt van zichzelf al snel naar die plek, vooral in de draf.
Mijn zadel is vorige week nog gecheckt en helemaal in orde bevonden. Ik denk dat het wat vertekent doordat het dekje omhoog loopt..
dankjewel voor je bericht!
dresjoepie schreef:Viel mij idd ook op dat het zadel achter wat omhoog komt!
Mooie merrie goed achterbeen! Kijk of je dat achterbeen meer voor je kan laten werken ipv tegen je Ze zou iets meer mogen gaan dragen ipv stuwen! (voor een 4 jarige nivo natuurlijk) Waarschijnlijk ben je al goed bezig met overgangen tempo wisselingen en schijn overgangen maar kijk of je haar in de overgangen enz nog net wat meer op het achterbeen kan zetten zodat ze wat meer tot dragen gaat komen
Denk nog meer die berg op
Dat is inderdaad waar we mee aan het werk zijn, ze duikt graag achter de teugel. Langzaam gaat het al steeds beter.
dankjewel voor je bericht en opbouwende tips!
Imaginaerum schreef:Prachtige merrie, wees er zuinig op!

dankjewel! Ben ik ook zeker
Heleennn schreef:Leuk paard! Voor het plaatje en de ruimheid van de gangen is het misschien hulpzaam om iets meer naar je hand toe te rijden en je hand naar voren te brengen ipv terug te werken. Je ziet de spanning wel tussen de oortjes, pittig dingetje zo te zien

Dat is ook zeker een stukje wat we vaak oefenen. Dit doe ik alleen nog niet te lang, want ze wil graag alles zien en dan ben ik haar ook snel kwijt. Dit moet langzaam steeds beter worden.
En dat pittige heb je goed gezien hihi!
Suzanne F. schreef:Wat een leuk dier! Zal nog wat meer kracht moeten krijgen en dan zal de galop ook beter gaan.
ja dat denk ik ook, ze gaat al zo hard vooruit terwijl ik niet eens vaak rijd.
dankjewel!
amado7 schreef:Wat een gaaf ding!

En dat achterbeen!
Je lijkt inderdaad wel wat te verkrampen in je schouders. Ook loopt je paard op bijna elke foto wat te diep. Bovendien hoeft hij als 4 jarige in de B nog helemaal niet super opgericht te lopen toch?
Wat er al meer als tip is gegeven, probeer wat mee te geven, in plaats van iets terug te werken. Ik denk dat je er een heel tof paardje aan overhoudt als deze wat verder is, leuk! En het ziet er uit als een pittig ding!

dankjewel! 
Dat diepe klopt, dat is ook een aandachtspunt. Zoals hierboven al geantwoord breiden we het steeds verder uit.
Ik moest haar vandaag aan het begin inderdaad iets meer bij mij houden, maar dit is nu echt zonder iets in mijn hand te hebben. Ik denk dat mijn houding het zo doet lijken.
Maar ik zal er inderdaad op blijven letten. dankjewel!
Cinnepin schreef:Knap paard! Dat zeker.
Wel loopt hij helaas in een valse knik en vind ik dat je voor een 4 jarige erg veel wil, zoals oprichting. Laat hem eerst ff lekker balans vinden en over de rug lopen. Hij heeft zn hele leven nog.
Het zadel viel mij ook op, ook ligt het volgens mij te ver naar voren.
dankjewel.
Wat die valse knik betreft ben ik het niet met je eens, maar dat mag toch? Bedankt voor je tip!
Ik wil nog nauwelijks oprichting hoor, bovenin is voor mij geen oprichting en waar ze loopt op de foto's bied ze mij aan zonder dat ik daar moeite voor doe. Hier loopt ze zelf het prettigste, daar haal ik haar regelmatig uit door even hals te strekken oid.
Het zadel leg ik telkens achter haar schouderpartij zoals mijn zadelmaker mij heeft uitgelegd.. Ik denk dat het misschien vertekend, want hij ligt prima..