Na 3 jaar weer in de baan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 23:01

Tuurlijk mag je inhaken! Dank je wel voor het complimentje. En ook voor je tip, daar heb je wel een punt. Ik ben vanavond meteen bezig geweest met de gegeven tips en ik kon er wel goed mee uit de voeten zo. Meer aandacht voor de afwerking en inderdaad tussendoor ook aandacht voor andere zaken. We gaan hier de komende tijd lekker mee aan de slag.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:05

Geen probleem! Ga je hier nog meer vorderingen plaatsen?

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:06

Knap hoe je met alle tips omgaat! En ook heel goed dat je zo kritisch naar jezelf bent gaan kijken en echt aan het ontdekken bent wat voor zowel jou als voor je paard goed werkt. Ik zie er al echt betere stukken tussen zitten. Wat net ookal werd gezegd, neem de tijd en blijf ook rustig adememen, je ademhaling kan heel bepalend zijn voor je houding maar ook voor de ontspanning. Ga vooral lekker zo door!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:12

Ook ik wil als meelezer in dit topic een keer reageren.

Ik vind jou houding zeker verbeterd nu met dit zadel. Wel valt mij, met name in stap, op dat Wainonia niet alle passen van gelijke lengte maakt en af en toe ook niet goed in het regelmaat van de gang.

Hier naast vind ik het geheel nu wat gehaast ogen met name in stap en draf. Het basistempo mag van mij iets lager, zonder dat je op de activiteit moet willen inleveren.

Gewoon lekker verder blijven trainen en dan komen jullie samen een heel eind.

Succes

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 22:51

Ondertussen doen we ook nog andere dingetjes ter afwisseling, namelijk oefenen voor de Ride & Run hier in de buurt straks in september. Mijn man doet aan hardlopen en nu kunnen we onze sporten eens samen combineren op een evenement, zo leuk! :D En voor Noon en mij hele prima oefening aangezien we niet veel buitenrij-ervaring hebben samen. Ze doet het superbraaf en geniet er echt van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:52

Ah wat lief dit :)

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:30

Dank je wel :). Helemaal lief van mijn mannetje, aangezien hij als de dood is voor Wainonia (en de andere paarden, zelfs de shetlanders).

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:44

Ah wat leuk dat jullie dat samen doen, dubbel zo lief als hij het eng vindt. Geniet er samen van!

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 08:13

Gisteravond weer lekker gewerkt. Deze keer met de nadruk op het sterker en rechter maken, met name in de galop. Dus veel van tempo wisselen en ook aardig wat contragalop meegenomen. Met het aanspringen ben ik nu bezig om op de lange zijdes aan te springen en af te wisselen hierin tussen de "normale" galop en de contragalop. Dat houdt haar scherper op de hulpen en je merkt dat ze echt aan het opletten is wat er precies wordt gevraagd. Ik begin nu eerder in de training met de galop en pak de draf meer daarna.

diagonaal netjes recht en dat vind ik fijn, omdat juist de linkergalop eerder vaak wat scheef ging. Ik moet zelf iets rechter zitten en mijn hand iets meer voor me houden, lijkt daar wat te blokkeren op links.
Afbeelding

contra. Ook hier wat rechter blijven zitten (niet voorover). Wel is ze vrij goed recht gesteld, niet te veel buiging om het buitenbeen (dat was ook mijn bedoeling).
Afbeelding

andere diagonaal, geen mooi moment in de beweging maar de hoofd/halshouding vond ik hier wel mooi. Ik moet er om denken om op beide teugels het contact netjes te bewaren (rechts te weinig hier)
Afbeelding

"gewoon" galop. Niet zoveel over te zeggen, behalve dat lachen ook mag (kijkt mijn paard niet zuur, doe ik het wel).. :P
Afbeelding

Het werd al te donker en de draffoto's zijn daardoor niet echt meer wat geworden. Paardjelief was duidelijk ook moe hier. Het was genoeg geweest. Wel een vrolijk koppie erop en dat is ook wat waard.
Afbeelding