We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3672
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:10

Wat leuk! Stoere galop heeft je paard.

Ik vroeg me idd al af of je gewoon met die stok (cane) mag rijden in de M maar dat is dus geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:36

Gaaf!
Leuke foto's zitten er ook tussen :)

Hoe ben je in het rijden met een dameszadel gerold?
Lijkt mij ook gaaf om eens te doen, maar ik ken niemand met ervaring met een dameszadel :D

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 22:53

lara1510 schreef:
Mooie foto's! Echt knap, ik zou zelf doodsbang zijn dat ik bij een gekke sprong naar de zijkant val. Of valt dat in praktijk mee? Het ziet er in ieder geval erg bijzonder uit. :D


Ben nog nooit van mn dameszadel gevallen (gelukkig).
Nu ben ik van dit paard ook maar 3 keer gevallen in de 10 jaar dat ik hem rijd :D en hij kan best maf doen...
Maar zoals op de foto's zonder rok te zien is zitten je benen niet helemaal los.
Op een normaal zadel kan ik niet eens zo zitten dan val ik gelijk naar beneden :')
En als je links je hak omhoog doet zit je gelijk vast druk daarbij je rechterbeen naar je linkerbeen toe er je valt er niet af.



amber15 schreef:
Wat gaaf!

Ik vraag me altijd af hoe je opstap met zo'n zadel


Met een krukje :7
Normaal hoor je een pootje te krijgen van een knappe prins, maar die heb ik niet, dus stap heel charmant op zoals je ook bij een gewoon zadel doet en gooi daarna mijn rechterbeen eens naar de linkerkant om daarna mijn rok vast te maken. Niet helemaal hoe het hoort, maar het werkt.
Afstappen is veel makkelijker, gewoon linkerbeugel uit, rechterbeen naast je linker en jezelf naar beneden laten zakken.


Ghostattack schreef:
Gave foto's Hannah! Hij doet het goed zo te zien :))

Ik vond het doodeng en dat terwijl ik alleen gestapt heb :P


Ja, hij gaat steeds beter (gelukkig)
Nu nog iets serieuzer trainen en dan komen die punten wel weer :D


Dee_Es schreef:
Wat leuk! Stoere galop heeft je paard.

Ik vroeg me idd al af of je gewoon met die stok (cane) mag rijden in de M maar dat is dus geen probleem.


Ja, in galop springt die wel als die voorwaarts is, heeft die altijd al gedaan vooral met dameszadel.
Worden ook altijd de mooiste foto's naast standfoto's <3
Krijg vaak ook goede cijfers voor de galop aan het einde van de lijst.
Zijn draf is echt zijn minste gang.

En die cane mag idd in het M, anders wordt het wel een uitdaging.
Voel me gehandicapt als ik hem niet heb.
Stap nog wel eens op zonder en als ik dan goed zit dan moet ik hem gelijk hebben anders kan ik niet rijden.


Joaltijd schreef:
Gaaf!
Leuke foto's zitten er ook tussen :)

Hoe ben je in het rijden met een dameszadel gerold?
Lijkt mij ook gaaf om eens te doen, maar ik ken niemand met ervaring met een dameszadel :D


Dank je!

Ben ooit begonnen toen ik 13 of 14 was op een Fries van mijn moeder, een zus van mij deed het (inmiddels niet meer) en toen ben ik het ook gaan doen.
Nadat de Fries te oud werd een paar jaar niet gedaan tot ik het eindelijk aandurfde met dit paard en nooit meer mee gestopt.

En als je eens wil proberen, weet niet waar je vandaan komt, maar je bent welkom als je op een paard van 1.80 durft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:02

Tof! Het dameszadelrijden bleef dus kriebelen :D Leuk dat je het met dit paard weer opgepakt hebt!
Je woont een beetje heel erg uit de buurt helaas, ik kom uit het noorden ;)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:16

Super gaaf, jammer eigenlijk dat er zo weinig maneges zijn die hier les mee geven.

Is het moeilijk om een paard aan te laten wennen of moet je hem dan Echt omschoolen.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:18

Jeetje wat gaaf dit!
Had geen idee dat je ook met dameszadel mocht starten.
Ik doe het je in ieder geval niet na :')

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:33

alice0cullen schreef:
Super gaaf, jammer eigenlijk dat er zo weinig maneges zijn die hier les mee geven.

Is het moeilijk om een paard aan te laten wennen of moet je hem dan Echt omschoolen.


Als ik wat meer tijd heb wil ik weer op zoek naar maneges die het leuk vinden als er les gegeven wordt eens in de zoveel tijd.
Hoeft echt niet elke week dus als er mensen zijn die ideeën hebben hoor ik ze graag om te kijken of het iets kan worden.
Heb meerderde zadels en mijn papieren om les te geven :)

Je paard het aanleren is niet echt nodig met speciale training.
Het paard moet in het begin wel wennen, en vaak worden paarden sneller moe ervan omdat het toch even anders is, maar als ze het gewend zijn dan merk je geen verschil meer.
Wel moet je paard niet bang zijn van een zweep/cane anders is het niet te doen.

Voor mijn dressuuroefeningen train ik in gewoon zadel sommige dingen wel eerst met de zweep aan de rechterkant en gebruik dan mijn been zo min mogelijk zodra het paard het snapt kunnen we in dameszadel verder zonder been aan de rechterkant.
Het aanspingen in galop doet mijn paard (ook in gewoon zadel) volledig op het linkerbeen, wel met ondersteuning aan de rechterkant maar het grootste gedeelte van de hulp komt van het linkerbeen.
Kan hem op beide handen in beide kanten van de galop aan laten springen, dat heeft wel wat training gekost maar heb er heel veel baat bij :)

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:06

Knap hoor. Ik doe het je niet na!
Heb je nou echt een goede balans nodig?
Lijkt me doodeng de eerste keren

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: We gaan er weer voor M1 dressuur in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:33

Super vette foto's! Vooral die galop <3
Zou het ook wel eens op mijn paard willen proberen... maar dat is zo'n miep := haar rug zou iig lang genoeg zijn... mijn da grapt altijd dat ze een rib te veel heeft :')