Mijn grote leermeester is een geweldige opa van 22 jaar. Per toeval ben ik bij hem terecht gekomen, nadat ik met een revaliderende en iets te energieke manegepony bijna tegen hem ben opgebotst toen we 'voorzichtig' onder het zadel mochten opbouwen. Toen het revalidatieproces werd gestopt omdat de botbreuk niet herstelde en ik eigenlijk een rij-pauze wilde inlassen, kreeg ik de vraag of ik het paard wat ik bijna omver had gereden niet eens wilde proberen? Het klikte, en zodoende kreeg ik voor het eerst een bijrijdpaard

Ik vind het enerzijds doodeng om hier foto's te laten zien, omdat het toch het paard van iemand anders is en ik weet dat we nog heeeel veel moeten leren... Bovendien is dit mijn eerste bijrijdpaard en daar ligt de druk om het goed te doen toch wel net iets hoger. Maar aan de andere kant ben ik ook best een beetje trots op waar we nu zijn (want het ging niet altijd vanzelf

Klein leuk detail: op foto 2, 3 en 4 zie je mijn vroegere vaste manegepony (waar het allemaal mee begon) en haar veulentje!
Ik hoop dat jullie hem net zo leuk vinden als ik!

1. Indraven op de slangevolte

2. Binnenhoefslag en klein beetje oprijden

2b. Een seconde later zie je mijn probleem. Ik steek mijn benen af en verlies de verbinding. Vond het desondanks wel een lieve foto en hij bleef wel recht op de binnenhoefslag

3.

4. Eén van mijn favoriete oefeningen is het terugrijden in galop op een kleine volte. Dit moet ik namelijk wel op mijn zit doen en van voren loslaten zodat hij door kan springen. Dit vergt nog wel even opperste concentratie van mijn kant

Na de galop is de motor echt aan en moet ik alle zeilen bijzetten om het kanon onder controle te houden. Vandaar mijn strakke gezicht haha.
5. Van hand veranderen

6. En soms gaat het dan mis. Ik wil met mijn binnenteugel het tempo bepalen en vergeet mijn buitenkant. Ik probeer hier zoveel mogelijk op te letten, maar alle tips zijn welkom!

6b. En toen was het tempo weer terug, verbinding op twee teugels en keek ik ook weer blij

7. Als beloning een stukje oprijden, blij paard

8.

9. Pasje wijken

9b. Om vervolgens knijterhard over de buitenschouder weg te vallen

http://i68.tinypic.com/wri1js.jpg & http://i63.tinypic.com/10qlw7q.jpg
10.

11. Uitdraven.

12. Hij had weer zijn best gedaan

Bedankt voor het kijken! Ik geniet ondertussen rustig verder van alle keren dat ik van deze opa mag leren