Zeker naar mate ik ouder werd en er twee boefjes van kinderen kwamen werd ik weer voorzichtiger.
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik het rijden rustig aan wat meer opgepakt met Mellow en ben ik gaan rijden wanneer ik zin had, vervolgens heeft hij afgelopen winter vrij gehad omdat ik besloot dat ik eerst mijn eigen lichaam sterker wou gaan maken en in het voorjaar ben ik weer langzaam aan gaan rijden.
Inmiddels ben ik 10 kilo lichter en merk ik dat ik naast het sporten in de sportschool weer zoveel meer plezier met het rijden ben gaan hebben

Ook krijg ik met de dag meer vertrouwen in Mellow en hebben we inmiddels een hoop lol samen, rijden we met een los teugeltje, af en toe zonder handen aan het stuur, van de week zelfs voor het eerst zonder hoofdstel en ben ik gisteren voor het eerst na 10 jaar weer eens zonder zadel opgestapt voor een kwartiertje stappen in de bak

En wat voelt het heerlijk om weer zo'n feestje te beleven op de rug van die (inmiddels 25 jarige) gele goedzak

Genoeg getypt, hier een paar foto's

Een paar weken geleden nog strak in pak tijdens de onderlinge wedstrijd op stal.

Vorige week, Lekker bitloos en voor het eerst met losse teugel galopperen

Maandag eerst even met hoofdstel gereden.

Zonder handen

Vervolgens toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het hoofdstel door een stalgenootje af laten doen

Maar ik was de enige in de bak en Mellow is toch ook wel een echte goedzak

En toen toch ook nog wat stukjes met hem gedraafd.

Om gisteren als klap op de vuurpijl even zonder zadel op hem rond te stappen

En ik sluit af met een blije selfie