Hierdoor mankeert er nog een hoop aan, dit weet ik en ik werk er hard aan. Lessen gaan we ook weer doen, ik ben op dit moment druk op zoek naar een fijne instructeur, die ook rekening kan houden met mijn beperkingen.
De punten waar ik bij mezelf op moet letten is het rechtop zitten, die jaren pauze en gezondheidsproblemen hebben toch wel voor een flinke verslechtering van zit gezorgd. Als ik te veel ga richten op schouders terug en borst vooruit, ga ik mezelf vast zetten omdat het nog wel zwaar is.
Daarnaast moet ik opletten dat ik mijn teugels niet te lang laat worden, omdat ik wel contact wil houden houd ik mijn handen te veel bij me. Ik ben hierbij niet sterk in mijn hand, maar het is niet iets wat ik bij mezelf wil zien.
De punten waar we samen aan moeten werken zijn de reactie op het been, het recht richten en daardoor ook de hoofd/halshouding. Op zich is ze netjes aan het been, ze geeft reactie naar voren, maar zou het soms iets beter aan mogen houden. Ik wil haar wat meer met de neus er uit, zonder dat ze voorover valt. Het probleem op dit moment is dat ze wel zakt, maar niet naar voren duwt. Zij is eigenlijk heel licht in het contact(dat maakt ze wel echt) en ik hoef aan de voorkant niks te doen, behalve soms een ophouding als ze niet voldoende reageert op zit bijvoorbeeld. Alleen bij voorzichtig ruimte geven een aanvulling met been zakt ze naar beneden, terwijl ik niet alleen naar beneden maar ook naar voren wil. Ik wissel veel af, ook al is dit niet zo goed te zien op de foto's. Zo doen we ter ontspanning vaak stukje verlichte zit of even lekker lange teugel.
1. We beginnen met een foto waar je meteen een hoop van onze problemen ziet. Ik vroeg hier om een reactie op mijn been, ze reageert netjes, maar komt hierbij omhoog en kruipt er achter. Ik kreeg altijd het commentaar dat ik contact moest houden, dus ik haal mijn handen te veel naar me toe en werk dus onbedoeld te veel terug.

2. Iets beter, ik zou wat meer neus naar voren willen zien, maar dat is een moeilijk punt. En nog steeds te veel mijn hand bij me.

3.

4. Meer ruimte en been zorgde voor een voorover kukel actie.

5.

6. En dit gebeurt er als ik mezelf op mijn kop geef over handen te veel terug. Flow komt wat omhoog en wat terug met neus en ik heb mooie boogjes.

7.

8.

9.

10.Ook hier graag teugels korter en hand naar voren.

11. Dit is voor haar een makkelijke houding, ik zou het graag met wat meer lengte zien.

12.

13.

14. Een still uit een filmpje van een tijdje geleden. Deze lengte vind ik fijner qua beeld, hoewel ze nog wel iets zou mogen zakken. Zo opgericht zijn we nog niet aan toe.