Nu mijn knappe vriend bijna 4 jaar (oké officieel volgens het KWPN al vier) wordt, vond ik wel dat hij zijn eigen topic verdiende.
Illiesta heb ik zelf gefokt uit mijn toenmalige merrie Aphrodite (Houston X Sultan).
Hij is geboren op 10 mei 2013.
Op 3 jarige leeftijd heb ik hem zelf beleerd wat allemaal super braaf en gemakkelijk ging. Nadat hij ongeveer 3 maanden zadelmak was heeft hij een korte rust periode gehad van bijna 2 maanden.
Hij is nu sinds 3,5 maand weer aan het werk waarvan 2 maanden wat intensiever (vanwege de kou was de bak bij ons helaas te hard). Ik probeer hem zeker 3 keer in de week te rijden, we rijden dan maximaal een kwartier en een kwartier longeren. van die drie keer rijden hebben we meestal 2 keer les. Ik wil langzaam het werk iets meer gaan oppakken en uitbreiden naar 4 keer per week rijden.
Onze aandachtspunten zijn voornamelijk lengte in de hals. Hij wil van zich zelf graag met zijn kin op zijn borst lopen wanneer de teugels worden aangenomen, door middel van veel schakelingen gaat dit veel beter.
1. Eerst even rustig instappen.

2. In draf ook nog eerst wat langer en lager. Moet hier ook mijn been goed lang houden.

3. Pasje naar voren waardoor hij meteen meer opricht. Hier moet ik wat meer contact houden.

4. Stukje rechtuit.

5. Even iets dieper instellen

6. Weer een pasje naar voren rijden. Hier mag hij er nog iets meer doorheen blijven.

7.

8. Galopje op de andere hand. Handen laag.

9. Ook hier weer been lang en hand laag.

10. Iets lager instellen.

We hebben laatst ook voor het eerst ons eerste sprongetje genomen. Wat hij ook weer erg braaf deed.
11.

12.

13. Nog een leuke foto van ons samen

14. En als laatste zijn mooie hoofdje.

Het is bij lange na nog niet perfect. Spoortje heb ik om met een reden. We zijn nu bezig met wijken en hem iets meer te laten buigen voor mijn binnen been en dit gaat net iets makkelijker met een spoor.
Ik probeer om de keer met spoor te rijden. Zodat hij niet continue met spoor wordt gereden en goed alert blijft.
Voor tips en commentaar sta ik altijd open maar wees een beetje lief voor ons.
Voor de genen die nieuwsgierig zijn. We zijn bijna compleet in set. Alleen mijn bruine cap ontbreekt nog. We rijden met een donkerbruin Tribal zadel.
leuke fotos!
hier nog een haha
?
Ja hij wordt wel echt leuk.