testen: Hij liep braaf zijn rondje, stelling en buiging lukte nog niet zo goed.

de eerste dag thuis: heel erg sociaal naar andere paarden! Door een gebrek aan klik met de vorige eigenaar had hij al langere tijd enkel op de weide gestaan, en hij was ook pas laat zadelmak gemaakt.
Hierdoor was hij schraal en had erg weinig spieren.

we werden stilletjes aan vriendjes, en hij kwam al naar me toe als ik hem riep

De eerste weken op school waren zeer moeilijk en tijdens het rijden was de klik nog ver te zoeken. Hij werd steeds gespierder en dus sterker en dat begon hij ook alsmaar meer te weten. We hebben een tijd een 'dip' gehad waarin hij me flink uitteste. Gelukkig zijn we hier al door, ook dankzij mijn vriend die hem er door reed wanneer ik schrik kreeg.
Deze foto is in begin november getrokken, net geschoren en heel mooi vind ik zelf.

Na de examens kreeg hij 2 weekjes een beetje meer 'rust'. Hij heeft heel hard moeten werken, iedere dag namelijk en dat zonder enige conditie in het begin. Nu is hij niet vermoeid te krijgen!
Lekker ingepakt en net een dutje gedaan:

Na de vakantie namen we het werk weer op, 6 keer per week rijden waaronder 2-3 keer springen en 2-3 keer dressuur! We leerden elkaar steeds beter aanvoelen, en ik begon te begrijpen hij hij in elkaar zit, zeer moeilijk...

In de paasvakantie ging hij mee naar huis om veel op de weide te staan en bosritjes te maken. Hij vond het heel erg leuk. Zijn vakantie was welverdient. Hij is zeker niet altijd gemakkelijk maar wil wel altijd voor je werken.

Na de vakantie weer meteen aan de slag gegaan en vorige week heb ik onze eerste officiële wedstrijd gereden. Een heel mooi foutloos rondje (80cm) wat ons een lintje opleverde op zijn 8ste verjaardag! (zaterdag 29 april)!!!

hij heeft een enorm vermogen en vind springen echt heel erg leuk.

De Juniors en seniors A met mijn vriend (1 pechbalkje maar toch heel tevreden van)

En de afsluiter

Het jaar zit er natuurlijk bijna op. Normaal gezien gaat hij deze zomer naar de zee om daar lekker doorgetraint te worden en te genieten van vele strandritten. Volgend jaar blijft hij waarschijnlijk op de paardenhumaniora en wordt hij door mijn vriend getraind. Ik zal wanneer ik tijd heb zeker ook gaan rijden maar met mijn studies veronderstel ik dat ik niet meer zoveel tijd ga hebben...
Bedankt om het te lezen! Als jullie het leuk vinden ga ik soms kleine updates plaatsen!