Eros DV Plech al zoveel vooruitgang!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Eros DV Plech al zoveel vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:51

Na een mooie 4 jaar aan de andere kant van de wereld te hebben gewoond, is dat hoofdstuk sinds eind Augustus 2016 afgesloten. Ik ging mijn laatste jaar aan de Paardenhumaniora volgen, dus had ik wel een paard nodig. Tijdens een bezoekje aan thuis, in België was het de bedoeling enkele paarden te gaan testen maar ik heb er maar ééntje gestest. De klik was er en ondanks mijn onzekerheid sprong hij toch braaf. Klinish goedgekeurd en een voorschot betaald en afgesproken dat hij op 27 augustus thuis zou worden gebracht. Al snel bleek dat hij erge verlatingsangst heeft en hij heeft de eerste avond de scharnieren uit de stal getrapt, dan maar enkel op de weide! (Nu staat hij ondertussen in een stal met veel paarden rondom en dat vormt geen probleem).
testen: Hij liep braaf zijn rondje, stelling en buiging lukte nog niet zo goed.
Afbeelding
de eerste dag thuis: heel erg sociaal naar andere paarden! Door een gebrek aan klik met de vorige eigenaar had hij al langere tijd enkel op de weide gestaan, en hij was ook pas laat zadelmak gemaakt.
Hierdoor was hij schraal en had erg weinig spieren.
Afbeelding
we werden stilletjes aan vriendjes, en hij kwam al naar me toe als ik hem riep <3
Afbeelding
De eerste weken op school waren zeer moeilijk en tijdens het rijden was de klik nog ver te zoeken. Hij werd steeds gespierder en dus sterker en dat begon hij ook alsmaar meer te weten. We hebben een tijd een 'dip' gehad waarin hij me flink uitteste. Gelukkig zijn we hier al door, ook dankzij mijn vriend die hem er door reed wanneer ik schrik kreeg.
Deze foto is in begin november getrokken, net geschoren en heel mooi vind ik zelf.
Afbeelding
Na de examens kreeg hij 2 weekjes een beetje meer 'rust'. Hij heeft heel hard moeten werken, iedere dag namelijk en dat zonder enige conditie in het begin. Nu is hij niet vermoeid te krijgen!
Lekker ingepakt en net een dutje gedaan:
Afbeelding
Na de vakantie namen we het werk weer op, 6 keer per week rijden waaronder 2-3 keer springen en 2-3 keer dressuur! We leerden elkaar steeds beter aanvoelen, en ik begon te begrijpen hij hij in elkaar zit, zeer moeilijk...
Afbeelding
In de paasvakantie ging hij mee naar huis om veel op de weide te staan en bosritjes te maken. Hij vond het heel erg leuk. Zijn vakantie was welverdient. Hij is zeker niet altijd gemakkelijk maar wil wel altijd voor je werken.
Afbeelding
Na de vakantie weer meteen aan de slag gegaan en vorige week heb ik onze eerste officiële wedstrijd gereden. Een heel mooi foutloos rondje (80cm) wat ons een lintje opleverde op zijn 8ste verjaardag! (zaterdag 29 april)!!!
Afbeelding
hij heeft een enorm vermogen en vind springen echt heel erg leuk.
Afbeelding
De Juniors en seniors A met mijn vriend (1 pechbalkje maar toch heel tevreden van)
Afbeelding
En de afsluiter :j Hij is al zo enorm vooruitgegaan op een relatief korte tijd. We moeten nog veel leren maar het gaat steeds beter, met ups en downs zoals iedereen denk ik.
Afbeelding

Het jaar zit er natuurlijk bijna op. Normaal gezien gaat hij deze zomer naar de zee om daar lekker doorgetraint te worden en te genieten van vele strandritten. Volgend jaar blijft hij waarschijnlijk op de paardenhumaniora en wordt hij door mijn vriend getraind. Ik zal wanneer ik tijd heb zeker ook gaan rijden maar met mijn studies veronderstel ik dat ik niet meer zoveel tijd ga hebben...
Bedankt om het te lezen! Als jullie het leuk vinden ga ik soms kleine updates plaatsen!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:58

Ziet er een leuk paardje uit als je zijn handleiding hebt gelezen ;) . Jullie hebben al veel vooruitgang geboekt! Leuk ook dat je je paard kan "delen" met je vriend en dat je met je vriend je passie deelt :) .

suikermeisje

Re: Eros DV Plech al zoveel vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:01

Heel ander paard geworden zeg. Gaaf dier met knap vermogen. Ik ben fan! Fijn dat je vriend hem blijft rijden. Doe je veel studies?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:03

@MoppeFilou: bedankt voor je reactie. Ik zou hem voor geen ander paard willen wisselen maar dat heb ik stiekem in een boze bui al vaak genoeg gedacht :o. Hij is enorm moeilijk om 'goed' te rijden en 2 'beginners' samenzetten is nooit goed, maar van de moeilijke paarden leer je het wel.
En ik ben ook heel blij dat mijn vriend dezelfde passie heeft. Hij heeft ook een leuk paardje waar ik op mag rijden en daardoor nog meer bijleer!
@suikermeisje: ja hij is erg verandert, iedereen merkt het de laatste tijd steeds meer op. En ik zit nu mijn laatste jaar op het secundair onderwijs maar volgend jaar ga ik Handelswetenschappen studeren. het scheelt wel dat dat op 5 minuutjes is van de school waar Eros zal blijven staan.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 07:39

nog iemand een leuke reactie? :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:23

Je paard is er vooruit gegaan zo te zien! En heel erg opgeknapt:D
Jammer dat je na dit jaar wat minder tijd hebt, maar wel heel leuk dat je vriend er verder op gaat waarschijnlijk. Is zo te zien ook een mooie combinatie :)
Succes op school dit jaar!

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:40

Ik wens je veel geluk met je paard .
Gelukkig is alles in een stijgende lijn. :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 11:39

@Elitedeux; dankjewel! En we begrijpen elkaar steeds beter, hij is enorm groot en sterk voor mij maar sommige dagen krijg ik hem op '2 vingers' gereden wat ik ervoor nooit had kunnen dromen.
En ja inderdaad jammer dat ik minder tijd zal hebben maar ik ga toch proberen tijd te maken!
@PimxBotje; dankjewel!

silkeshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:24

mooie evolutie

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:52

Mooi paard! :D

Toch ben ik het niet eens met 6 dagen rijden. 4/5 dagen rijden, een dag longeren en minstens 1 dag vrij is veel beter voor je paard. 2/3 keer per week springen is eigenlijk ook helemaal niet goed: tenzij het heel laag is, in en uitjes, caveletti's etc. Maar ook dat is zwaar werk als je het goed wil doen. Daarom wil ik je aanraden om 'maar' 1keer per week te springen.

Ga je doordeweeks wel eens op buitenrit? Afwisseling is goed voor je paard!

Veel succes en plezier samen!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:10

zo hee, wat een vooruitgang zeg, echt een mooi sportpaard is het geworden.
Zou je niet zeggen na je 1e foto, veel succes verder!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 14:15

@silkeshorses: dankjewel!
@change3x: dankje! En ik zit op de Paardenhumaniora waar ik nu eenmaal iedere dag rijles heb. Ik rijd maandag, donderdag, (zaterdag) en zondag dressuur. Springen doe ik op dinsdag en vrijdag, waarvan een keer een oefening op controle,.. en dus zeer laag.
Op woensdag longeer ik heb en zaterdag krijgt hij meestal rust. Al zie ik longeren ook als een rustdag, niet langer dan 20 minuutjes met een longeerhulp en dit doet hij heel leuk.
Als hij een week wat harder heeft gewerkt krijgt hij uiteraard wat meer rust en hij komt iedere dag op de weide. In de zomer en in de vakanties wordt hij minder bereden.
Het is nu eenmaal een paard waar je iedere dag mee moet werken, je merkt het meteen als hij enkele dagen niet gereden is geweest!
En we gaan door de week niet veel op buitenrit, soms om uit te stappen. Maar deze zomer verblijft hij 2 maanden en zee en gaan we wekelijks strandwandelingen maken!
@Knakker: inderdaad. Toen ik hem ging testen was ik me er van bewust dat hij mager en onbespierd was maar als ik er nu op terugkijk was hij wel erg 'uit vorm'. En ik denk ook dat hij het nog ver kan schoppen! Maar ik ben blij met mijn foutloze 90 parcourstjes :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:10

Heel erg vooruit gegaan hoor , veel succes verder!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 17:55

@CdeB dankjewel!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:42

Dat is een zeer duidelijke vooruitgang! Op de paardenhumaniora is het zwaar, maar toch wel fijn dat hij in de vakanties deels rust en deels lekker hoofd leegmaken krijgt.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 20:03

@xLes: het is inderdaad wel veel werken, maar hij kan het gemakkelijk hebben! Hij staat nu ook gewoon de voormidagen met een vriendje buiten, want er is geen schaduw op de weides dus is het s'middags veel te warm. Vandaag ook rust gekregen omdat we het beiden te warm vonden :D

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:27

Leuk paard zeg! Het is hard werken als het paard een moeilijke handleiding heeft, maar hoe trotser je kunt zijn met wat je nu al bereikt hebt en nog gaat bereiken!
Fijn dat je vriend hem ook doortraint. Had ik ook maar zo eentje met dezelfde hobby :')