Een stalgenootje was zo lief om wat, geweldige, kiekjes te schieten en voor het eerst wil ik dan wel een topic maken.
Gewoon omdat ik zo trots ben

6 maanden geleden kreeg ik deze bijna 8 jarige springgefokte KWPN ruin fulltime ter beschikking.
Een geweldige kans en ik geniet met volle teugen!
Hiervoor was ik altijd 3-4x p/week 'gewoon' bijrijdster, dus heel gaaf om zo intensief met een paard bezig te mogen zijn. Wel spannend!
Toen hij bij mij kwam was hij volledig uit conditie en een poos niet onder het zadel geweest.
We zijn rustig begonnen met elkaar leren kennen en conditie opbouwen. Inmiddels werpt dat zijn vruchten af en zijn we sinds 2 maanden echt intensiever aan de slag.
Hij loopt nu 3-4x p/week dressuurmatig onder het zadel, regelmatig met balken in de training, en ik wissel graag af met longeerwerk, een bosrit of een gewoon een wandeling.
Het is een heerlijk paard om mee te werken. Hij is overal voor in, heeft veel go en looplust en probeert het altijd goed te doen.
Hij kan wel heerlijk puberen en brutaal zijn, maar is eigenlijk een held op sokken
In het rijden zijn we alleen bezig met de basis-basis. Tempocontrole en ontspanning/bewerkelijkheid gaan steeds beter. Rechtrichten en stelling/buiging vinden we allebei heel moeilijk...
Komende tijd gaan we lekker lessen en genieten van de zomer

Ik ben héél kritisch en perfectionistisch en heb altijd een waslijst aan verbeterpunten voor mezelf
Handen constanter dragen en constanter gesloten houden zijn echt 'chillheids' dingetjes... dan 'ontspan' ik zelf te veel
Dit keer zet ik de rest even van me af en geniet ik gewoon van de plaatjes.
Nee, het is niet perfect. Maar hé...dat houdt het leuk
Laatst hebben we op een oefenwedstrijd een L1 proefje gereden dat winstwaardig beoordeeld was. Daar ging nog wel heel veel mis maar wat heb ik genoten! Hij was zóó braaf!

Ik hoop hem eens officieel te kunnen starten maar zonder vervoer is dat nog even een logistieke uitdaging...
En wat afwisselingsplaatjes:
Als laatste nog een foto van de allereerste week afgelopen oktober. Als ik terugkijk naar de foto's van die periode kan ik me nauwelijks nog voorstellen dat ik hem toen al heel knap vond
Ik durf wel te zeggen dat ik denk dat we op de goede weg zijn en stapje voor stapje leren we samen bij.
Voor mij is dit een compleet nieuwe ervaring dus het gaat wel met vallen en opstaan.
Maar ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van hem en we nog een hele poos samen mogen ontwikkelen
. Wat n krachtpatser.
Gaaf paard, ben benieuwd hoe hij springt!