Knapste dressuurknol Famke in het rood! ITP

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Celine_Famke

Knapste dressuurknol Famke in het rood! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 13:31

Hoi allemaal! :D :D

Gisteren heeft mijn beste vriendin foto's gemaakt van Famke en mij tijdens het rijden. En omdat ik zo ontzettend trots ben op Famke wil ik dat natuurlijk graag showen hier! :D

Famke is sinds een paar maanden gerevalideerd van haar peesblessure en we mogen weer lekker trainen.
Ik had een paard verwacht die weer enorm scheef zou zijn of niet soepeltjes zou lopen, maar tot nu toe heeft ze alleen maar zo enorm haar best gedaan en ze loopt zo lekker! Geweldig paard is het ook! Ik ben zo trots op haar! Ze doet alles voor mij! Knapperd!

Famke Elvira ~ Fêde 350 x Oltman ~ 01-07-2001 ~ 1.64m ~ Merrie

Natuurlijk zijn er altijd nog wel verbeterpunten, zoals bij mij dat ik weleens wil verkrampen of te veel naar voren wil leunen (vooral in galop).
Ook mijn voeten stil houden is wel een puntje :P
Famke zou soms iets meer haar rug en achterhand mogen gebruiken, maar het gaat voor haar doen al echt top! Voorheen wilde ze vaak achter de teugel kruipen en gelukkig heb ik dat er goed uit weten te krijgen!

Veel kijkplezier naar mijn prachtige dame :D

1. Rustig aan wat stappen
Afbeelding

2. Knappe Fammie! <3
Afbeelding

3. Een drafje :)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Knappe merrie.
Afbeelding

6. Galopje, heerlijk ontspannen! Topper!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Hier loopt ze wel echt fijn.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. <3 <3
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. :D :D
Afbeelding

13
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesian_shenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

MoppieFilou

Re: Knapste dressuurknol Famke in het rood! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:52

Echt mooi paard hoor! <3 En ik vind het er heel goed uitzien om zo lang niet gereden te hebben!

Moppie - For always in my heart little friend! <3

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:09

Mooi paard! Het rijden ziet er netjes uit :)

België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 14:14

Bedankt beide! :D

En het is niet de eerste keer dat we weer reden na de blessure hoor! Maar ze deed het eigenlijk de eerste keer ook al meteen zo goed :D Super blij mee!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesian_shenna

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:22

Mooie Famke! Lekker om weer samen aan de gang te zijn!

vraagje, zit je wel lekker in het zadel? Je lijkt wat weinig ruimte te hebben (vooral foto's 7/8)?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:23

Foto s geven een heel mooi beeld , toppie hoor!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 14:30

dieseltje: Ja, heerlijk om weer te kunnen werken! En klopt, m'n zadel is wat aan de krappe kant voor mij. Voor Famke ligt hij goed. Het zadel duwt mij een beetje naar achter, in de lepel. Het is geen top zadel voor mij, maar hopelijk kan ik over een tijdje een zadel nemen die voor ons beide beter is. Ik heb er niet super veel last van gelukkig, kan alsnog lekker rijden. Maar is niet optimaal! :)

PimxBotje: Dankje! :D Ben er ook heel blij mee hoe ze het doet! Knap paard!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 21:48

En nog wat trucjes :P
Afbeelding
Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:53

Mooie foto's!
Dat rood staat haar goed :)

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:59

Super fijn dat jullie weer lekker kunnen rijden!!
Ziet er fijn uit hoor.
Denk dat je inderdaad lekkerder kunt zitten met een wat groter zadel, maar ja, die geldboom groeit nooit zo hard he :(:)

Leuk ook die kunstjes!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:00

Wat een gave kleur rood bij haar! Staat super zeg!
Mooie foto's, jullie zijn een knappe combinatie!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 10:39

Bedankt allemaal! :D Super leuke reacties!
En Jaa een geldboom zou leuk zijn! Maar ach, een goed zadel voor mij komt wel een keer :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:37

Ik vind het een leuk paard om te zien. Vraag me alleen af: Rij je haar bewust constant in deze houding?

Ik heb het idee dat dit de houding is waarin je paard zich het meest prettig voelt, maar dat het rijtechnisch niet veel oplevert. Ik zou haar graag meer voorwaarts/neerwaarts willen zien bij tijden.
De hoofdhalshouding is mooi, begrijp me niet verkeerd, maar de rest van het lichaam lijkt op de foto's niets te doen. Terwijl je dat toch juist wel wilt, lijkt me. Zeker bij een paard dat na een blessure weer moet opbouwen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 11:49

Janine1990: Klopt helemaal hoor, lang en laag doen we ook regelmatig alleen heeft Famke daar héél erg veel moeite mee. Toen ik haar net reed liep ze alleen maar met haar kin op haar borst en daar kreeg ik haar ook niet uit. Als ik dan lange teugel gaf ging ze 'duiken' en raakte ze helemaal in de stress.

Dat gaat nu gelukkig al een heel stuk beter, maar blijft een verbeterpunt. Ik denk niet dat dat ooit nog helemaal top wordt, het lijkt wel een soort trauma door hoe ze ooit is gereden (stang & trens en hop in de krul ermee).

Ze gaat namelijk heel veel kauwen (overmatig) als ik haar vraag te zakken en gaat duiken met haar hoofd. Ook blijft haar neusje vaak achter de loodlijn. Maar het is wel al echt verbeterd, af en toe blijft ze al constanter in een lagere hoofd-halshouding!! :D Het blijft een uitdaging met haar haha. Maar we doen ons best!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:58

Nou het kan vast top worden ;) Nooit de mogelijkheden van je paard begrenzen ;) Dat werkt averechts.

Als ze gaat duiken is dat opzich niet erg, als ze de hand maar blijft opzoeken. Als ik je foto's van nu zie, kan ze het volgens mij prima en mist er ook geen vertrouwen in de hand :)
Ze hoeft ook niet meteen de bak te stofzuigen natuurlijk ;) Laat haar lekker vertrouwt worden met een andere houding en beloon haar door daarna iets makkelijks te gaan doen.

Met de lengte die je nu hebt, kan je haar ook prima een stukje lager instellen. Een fractie achter de loodlijn is geen ramp, je bent aan het trainen. Loopt je paard op wedstrijd constant achter de loodlijn, dan kan je beter nog even verder oefenen. Maar dat is op dit moment helemaal geen enkel probleem. Hou dat in je achterhoofd, niemand is perfect en niemand kan alles in één dag leren. Het is gewoon een proces waar jullie in zitten en je bent op de goede weg :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 12:35

Ja het gaat ook al zeker beter dan eerst, maar dit zijn wel momentopnames. De momenten dat ze haar hals zo laag heeft zijn echt een paar seconden, dan komt ze weer omhoog. Maar dat geeft natuurlijk niet heel erg, ze doet het tenminste!
Alleen komt na een mooi moment van zakken vaak dat ze zich dan gaat opkrullen (lees; kin op haar borst) en daarna heel gestrest gaat kauwen en gaat duiken. Maar soms zitten er zeker nette stukjes tussen en daar beloon ik haar dan ook goed voor! We zijn er druk mee bezig en ik zie zeker progressie, maar het is een lastig puntje voor haar :)

Als ik zie waarvan we vandaan komen, is er nog heel wat mogelijk hoor! Maar het kost gewoon iets meer tijd :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:39

Misschien kan je proberen om dat te voorkomen.
Door je paard naar beneden te vragen zodra ze daar is meteen weer een andere houding te vragen. Zodat het gewoon wordt dat jij haar in een andere houding vraagt. Hou dat een poosje vol en probeer het wanneer ze het begrijpt eens wat langer dan een paar seconden te houden.
Ze gaat namelijk leren dat ze op jouw verzoek weer een andere houding aanneemt. Zonder zelf te gaan denken. Je hebt dus meer controle en omdat ze deze link legt, zal ze waarschijnlijk ook minder snel weer zelf gaan nadenken en beginnen te krullen.

Maar vergt wel wat timing ;) Je moet haar echt voor zijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 13:32

Bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen! :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:10

Dat bordeaux staat haar goed! Super dat ze zo goed gerevalideerd is :)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:04

Een heel fijn beeld jullie samen!
En wat staat dat rood haar goed!

To me, horses and freedom are synonymous.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 13:05

Dankjewel! :D
Ik vind die rode kleur haar ook geweldig staan!

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:58

Jouw Fammie is ook leuk :D Ik heb ook een 16 jarige Fammie <3 En helaas ook een peesblessure gehad. Maar ook hier gelukkig goed van hersteld. Je bent lekker bezig. Lekker zo doorgaan.

Al eens overwogen om eens aquatraining te doen? Dat heeft bij die van mij heel erg veel geholpen. Die is net als die van jou wat langer in de rug waardoor ze toch wat moeite hebben om soms echt goed aktief te blijven met de achterhand. Nu ben ik weer van plan om een paar keer dat te gaan doen gewoon voor onderhoud. Ik zie dat je in Alkmaar woont mocht je tips daarover willen hebben laat maar weten. Ik doe aquatraining namelijk in de buurt van Alkmaar.

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie