Nu Shan is verkocht en ik alleen nog maar wat met Winnie rijd, vind ik het toch wel leuk om ook weer een groot paard te rijden. Dus mag ik van mijn zus haar paard Django gaan bijrijden. Dit vind ik heel leuk, want Django kent al best veel dressuur oefeningen door het werken aan de hand.
Vandaag hebben we weer voor de 4e keer gereden sinds een half jaar ofzo. Toen was hij niet happy en had hij me er ook af gegooid... Maar nu staat hij op een ander plekje, en dat gaat supergoed!
Hij was heel rustig en ontspannen vandaag, dus met hulp van mijn zus hebben we eerst geoefend op de hulpen geven voor schouder binnen en travers. Omdat mijn zus een beetje moest helpen zijn daar geen foto's van gemaakt. Wel toen ik probeerde een stukje travers zelf te rijden en hij ging opeens wijken haha

Daarna zijn we heel veel gaan oefenen in draf. Om te schakelen, en weer terug te rijden. Dit vond ik machtig want hij zet bij het verruimen zulke grote passen! Ik moet wel zeggen dat het nog niet helemaal soepel gaat, ik vind het nog heel moeilijk om mijn handen goed te houden, tips mogen altijd!
Django kan superleuk verruimen, en we hebben geoefend met hals houdingen, en zelfs een stukje heel veel verzamelen. Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden, tips en tops zijn welkom!

Daarna mocht ik voor het eerst op Sjonnie rijden, die is van de buurvrouw van mijn zus. Hij moet gaan leren om meer op zijn achterbenen te gaan dragen. Daar heb ik maar eventjes op gereden. Hij loopt heel fijn en is heel wat anders dan Django!

Groetjes Bobbi

dus ben momenteel vooral blij dat hij niet standje vliegtuig gaat
Goed dat jullie begeleiding gaan zoeken!