Dus gelijk maar lekker opgestapt! Om even kort uit te leggen hoe het zit: Deze pony komt uit de handel in Duitsland en haar laatste verhuizing naar mij toe is te veel geweest. Hier heeft ze ontzettend veel stress aan over gehouden en daardoor liet ze zich ook achterover vallen als je op wou stappen. Met heel veel geduld en rust zijn we bij 0 opnieuw begonnen en een jaar later zijn we nu op dit punt! Helaas zijn we er kort geleden achter gekomen dat ze een maagzweer had en hiervoor krijgt ze medicijnen. Om deze reden doen we nog geen enorm intensief werk. We galopperen ook nog niet omdat dit voor haar nog steeds vaak stress oplevert. Omdat ze zo snel gestrest is, doen we alles met enorm veel rust en geduld en opstappen doen we altijd heel voorzichtig. Inmiddels kan ik zonder hulp via het krukje erop klimmen en als ze dan netjes stil blijft staan krijgt ze een brokje. Voorheen vond ze opstappen ontzettend eng en nu gaat dat super goed!Overigens zie je op veel foto's dat ik scheef zit, dit heeft onder andere te maken met mijn bekken dat scheef staat en ik heb veel rugklachten. Lichamelijk gezien kan ik bijna niet meer recht zitten helaas. We werken hier wel zoveel mogelijk aan en ik probeer haar niet in de weg te zitten

Naam: Zara
Leeftijd: 10
Stokmaat: 1.40m
Ras: Duitse Rijpony (ze is marmerbont)
In mijn bezit sinds 12-01-2016!
Eerst maar klaar maken voor het werk! Normaal staan we binnen op de poetsplaats, maar met dit weer is buiten net zo fijn! Ik rij bewust met longeersingel en dekje, dat zit toch net wat comfortabeler en steviger. Ze is vrij smal en erg beweeglijk

De rijfoto's staan op willekeurige volgorde! Toevallig zijn het allemaal draf foto's, maar we hebben natuurlijk ook gewoon gestapt

En omdat het zo goed ging, hebben we een balkje neergelegd. Dit was de eerste keer dat ik ooit met haar een balkje heb gedraafd

Bedankt voor het kijken!

Blijf het echt een prachtige pony vinden!
Leuk om te horen, ik vind mijn houding zelf niet zo goed namelijk
Ze is begin 2015 verkocht in Oost-Duitsland vanaf de fokker en september/oktober 2015 is ze in Nederland terecht gekomen. Wie weet hoeveel handelaren er nog tussen hebben gezeten. 
Je hebt ook een heel mooie houding zonder zadel hoor!