Het eerste jaar met Horonae!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-16 19:41

2 stappen vooruit, 1 stap terug


Dat is het motto van dit jaar geweest. We hadden moeilijke periodes, maar ik kan trots zeggen dat we daar samen uit zijn gekomen.
Laten we maar is naar het overzicht van het afgelopen jaar gaan kijken. :j

November 2015
Ik leaste rond deze tijd nog een grote KWPN ruin genaamd Zico. Dat leasen was leuk, ik kon eindelijk wedstrijden rijden, maar ik had erg weinig vrijheid en het begon steeds meer te knabbelen om misschien toch te gaan kijken voor een eigen paard in plaats van elke maand enorme bedragen neer te leggen en er niks voor terug te krijgen...
Afbeelding


December 2015
Ja! Ik kreeg groen licht van mijn ouders om te gaan kijken naar een eigen paardje. Ik had al wel een beeld in mijn hoofd van wat ik wilde. Sowieso een jong, groot paard, liefst ruin, een echte eyecatcher en stiekem had ik mijn hart de wens voor een tuiger. Ik vond bijna precies wat ik wilde. Jonge tuigermerrie, 1,75m hoog, 3,5 jaar oud. Tja, ze was nog wel érg groen (alleen zadelmak) voor een jong meisje als mijzelf, maar toch de uitdaging aangegaan en 18 december, binnen 2 weken sinds de eerste bezichtiging was ze officieel van mij.
Verkoopfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

1e keer er op:
Afbeelding

Januari & februari 2016
We liepen algauw tegen problemen op. Roné werd koppig, ze begon te bokken als ik mijn been alleen al aanlegde. Ik was bang dat ze pijn had, of dat ik misschien iets ontzettend verkeerd deed? Ik werd steeds onzekerder, het rijden ging steeds slechter.
Eind Januari een goede trainer voor ons gevonden en daar 2x in de week privéles bij genomen. Dit werkte! Bleek achteraf dat ze me alleen aan het uit proberen was. Gelukkig werd het probleem met bokken opgelost en konden we met de dressuur aan de slag gaan!
Afbeelding


Maart 2016
Vooruitgang! Langzaamaan begon Horonae wat meer nageeflijk te lopen. Mijn houding was er op haar rug wel behoorlijk op achteruit gegaan :o
Afbeelding


April, mei en juni 2016
Ook deze maanden trainden we rustig verder, de dressuur ging steeds wat beter, ze werd wat constanter in haar lopen en daardoor konden we voor het eerst een sprongetje maken.
Afbeelding

Afbeelding

Vriendinnetje <3
Afbeelding


Juli 2016
Deze maand hadden we behoorlijk pech. Ik wist al dat Roné gevoelig was voor mok, dat ze ook enorm gevoelig was voor zonverbranding was een verassing. Ik ben elke dag bij haar, maar plots had ze op een ochtend énorme wonden in haar kootholtes. Dierenarts erbij gehaald en een antibiotica kuur was het gevolg. Gelukkig heeft ze er geen dag kreupel op gelopen en wist ik haar met grondige zorg er gauw weer bovenop te krijgen.
Kan schokkend zijn
Spoiler:
Afbeelding


Augustus 2016
We maakten weer eens een sprongetje, dit vind ze duidelijk het leukst om te doen. Omdat de dressuur met 2 stappen vooruit en 1 stap terug steeds beter ging konden we dit af en toe meepakken. Voorbereiding voor een toekomstige wedstrijd kwamen er langzaam aan.
Afbeelding

September 2016
We hadden al een oefenwedstrijd en een onderlinge oefenwedstrijd gedaan, en in deze maand was het eindelijk tijd voor ons debuut! Ze was ontzettend wild op het wedstrijdterrein, maar toch succesvol weten af te sluiten met 2 winstpunten!
Afbeelding

Oktober 2016
We reden eens per maand een wedstrijdje en verder trainden we lekker verder. Wat was ik trots op mijn paardje! Heerlijk dier! We waren zo onderhand de beste vriendjes, ze was in top gezondheid en ik ook! Heerlijk, zo'n eigen paard!~
Afbeelding


November 2016
Deze maand rustig door getraind. Resultaten van ons harde werken begonnen te tonen nu de oefeningen van de L en bijna van de M er in zitten. Nageeflijkheid blijft altijd een klein dingetje van ons, ze loopt nog graag in de giraf-stand, maar het begint langzaam aan in te zinken wat ik van der wil!
Even ons nieuwe setje showen:
Afbeelding

December 2016
Deze maand helaas wat minder kunnen doen omdat ik ziek was geworden... ;(
Maar we gaan het nu weer lekker oppakken, kijken wat 2017 ons gaat brengen! De eindstand is B+7, doel voor 2017 is om L dressuur te starten en een BB oefenparcourtje springen. Alles meer is mooi meegenomen. Op naar nog zo'n gezond, happy jaar!

Groetjes van Horonae en Kirsten :D (berichtjes vinden wij leuk)

Afbeelding

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:52

Bloedje van een tuiger <3

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 00:15

@DiscoDipp, dankjewel! Knap is ze wel hè? ;)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:28

Aaah ik weet nog dat je haar net had, geloof ik! Herinner mij het topic! :D wat leuk om te zien dat het zo goed gaat, veel plezier in 2017!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:33

Hahaha, die vorm van dat paard is echt niets voor mij zo'n rechte platte :P
Maar wat een GAVE foto in september! Geniet van je mooie paardje!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:35

DreamGuide schreef:
@DiscoDipp, dankjewel! Knap is ze wel hè? ;)


Jaa heel knap! Vind haar zoals hierboven ook net iets te recht maar even goed, helemaal mijn smaak haha!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 18:43

@Urbiezira, dankjewel! Kan best kloppen, ons eerste topic was iets met sneeuw volgens mij ;)

@Hoppit, hahaha, mijn moeder kan zich er ook absoluut niet overheen zetten dat ik zo'n plat paard heb. :D Moet wel zeggen dat ik momenteel elk paard ontzettend ronde billen vind hebben omdat die van mij zo plat is. :o

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:45

Wat een knapperd!
Succes in 2017. :)

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:14

Wat een mooi paard, behoorlijk wat girlpower! leuk dat je ook met haar springt, lekker veelzijdig. Veel plezier en gezondheid in 2017.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

_Chantal19
Berichten: 54
Geregistreerd: 14-04-13
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:31

Wat een leuke combinatie zijn jullie!

Heb je haar in Nijkerk gekocht? Want ik herken de stal :o

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:35

Wauw leuk dier! Ik heb eigenlijk niks met tuigers, maar deze lijkt met de maand gaver te worden! Wat een verschil tussen december 2015 en november 2016. Ik zeg: Goed bezig en lekker zo door gaan! :D

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:38

Leuk dat je eindelijk een eigen paard hebt!
Ik vraag me alleen wel af hoe je oefeningen van het M er (correct) op kan gaan zetten als ze nog niet nageeflijk is, want dat is toch meer B niveau en er zit niet voor niks een volgorde in die niveaus :D Ben oprecht benieuwd hoe je dat zelf ziet, niet bedoeld als negatief commentaar. Vind haar op de foto van april mei en juni namelijk niet heel prettig ogen, vrij strak en niet gedragen dus het lijkt me voor haar dan lastig om de oefeningen correct uit te voeren?

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 19:56

@Oblivion & margaret18, dankjewel :o

@_Chantal19, haha, goed gezien, daar heb ik haar inderdaad gekocht! Bij meneer Epskamp, hele aardige man, ben ik later dit jaar nog tegen gekomen op wedstrijd dus toen kon hij haar weer even zien!

@Kimmutjuh89, dankje! Ik kom je nog wel aansteken met het tuigvirus :Y)

@liekec, ik snap dat het vragen bij je oproept. Ik moet eerlijk zeggen dat ze op geen van de foto's écht lekker liep. Dat is omdat a) je natuurlijk altijd zult zien dat er op de goeie momenten niemand met een camera is, en b) omdat ik moeilijk rijd onder druk van toeschouwers.
Ze kan echt heerlijk door haar lijf heen en over de rug lopen, heb werkelijk nog nooit een paard gehad wat zo lekker en gewoon soepel kan lopen!
Daarnaast leert ze ongelooflijk makkelijk, ze is snel afgeleid, maar wel slim. Een oefening als schouderbinnen heeft ze binnen 10 minuten door en daarna is het alleen nog maar perfectioneren.
Niet nageeflijk lopen heeft vooral te maken met koppig/afgeleid gedrag (echt tuigertypisch). Dit is ook niet constant, ze loopt merendeel van de tijd keurig nageeflijk, met uitzondering van als ze dus ineens wat ziet. Ik wil die momenten van afleiding verminderen het komende jaar. :j

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:33

Wat leuk deze merrie komt bij mijn stalbaas vandaan :) heb mijn 2 ponys bij epskamp staan.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:05

Zo, die wedstrijdfoto van september is gaaaff!!

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:14

Erg leuk paard!
Knap dat je zo'n jonge tuiger zelf zo goed voor elkaar hebt gekregen. :)
De tuigers die ik ken, zijn heel eerlijke paarden maar wel heel 'wakker'.
Daar moet je wel mee om kunnen gaan, maar het gaat je blijkbaar goed af!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:20

Super leuk paardje! Ik kan me wel voorstellen dat die moeilijk uit te zitten is :wow:

Why change the past, when you can own this day?

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 14:42

@Kimmiee_D, volgens mij heb ik jouw pony Bailey (als ik op je profiel kijk) ook zien lopen toen ik kwam proefrijden, volgens mij heb ik dat kleurtje zien langskomen. :)

@BulletjeBeer, Dankje dankje :o

@Barbet, ze is inderdaad wel een echte tuiger wat dat betreft. Zeker niet de makkelijkste onder het zadel (beter gezegd, de moeilijkste waar ik ooit op heb gezeten, ze geeft het niet zomaar weg) maar echt een ontzettend lief dier met een enorm hart. Ze zou nooit opzettelijk iemand pijn doen en ligt ook onder andere paarden goed in de groep :j

@Snollygoster, klopt, ze zit voor geen meter :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:15

Kan best haha ze is de enige arrogante welsh die op stal staat haha ook de enige palomino overgens

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Het eerste jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:21

Wat een prachtige kleur heeft ze! Ik heb zelf met een tuiger Z dressuur gereden dus vind het erg leuk om te zien dat je er zo veelzijdig mee bezig bent. En die billen worden vanzelf ronder ;)

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:28

Super leuk om te zien! Zelf ook een dressuurruiter met een tuigpaard. Wellicht een extra moeilijkheidsgraad, maar wel veelzijdige, werkwillihe paarden met bijzondere uitstraling. Keep up the good work!!

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers