Januari:

Ivorna ging steeds beter en dat resulteerde weer in mooie plaatjes nog heel veel werk vooral mijn houding maar we waren net begonnen om serieus aan het werk te gaan.
Februari: we trainden gewoon even lekker door met veel afwisseling van dresuurmatig tot springlesjes en buitenritjes
Maart: het werd weer lekker weer de bak was fijn dus konden weer heerlijk rijden

April: trainden we heerlijk zo verder zodat we in mei ons eerste wedstrijd konden rijden.
Mei: ons eerste wedstrijd veel spanning en wat slordigheids foutjes gemaakt maar toch 186,5 punten gereden en 180, veel tips gekregen waar we nog mee aan de slag kunnen.

Juni: we gingen voor de afwisseling een cross les doen heel veel geleerd ivorna vond het super zelf nog wat spanning maar door ivorna werd dat minder.

Juli: omdat de crossles zo fijn voelde in jullie nog maar een crossles gedaan ivorna had er die dag niet veel zin in maar goed kunnen afsluiten

Augustus: gingen lekker veel op buitenrit maar ook aan het werk met dresuur en wat springlesjes genomem
September: omdat het zo lekker weer was gingen we na de plas heerlijk genieten van de zonsondergang

Oktober: hadden we ons laatste crossles van het seizoen en ons eerste dresuurclinic van tahnee van wenum

November: hadden we onderlinge wedstrijd op stal en weer een clinic van tahnee

December: het jaar is bijna om ik wil in januari me startpas aanvragen en starten daad zijn we nu druk mee bezig en lekker aan het door oefenen
Al bij al was het een top jaar en zou 2017 alleen maar beter worden!