Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 18:03

Afbeelding


Oke, nog niet helemaal een jaar samen, dat duurt nog een maandje, maar toch! De meeste van de foto's zijn geen kwalitatieve hoogstandjes, maar ik wil het toch graag met jullie delen.

Paspoortje
Roepnaam: Boots
Leeftijd: 3,5 jaar
Geslacht: Ruin
Ras: Konik x Paint (dat stond bij de eerste advertentie, ik denk zelf dat de vader 'gewoon' een bonte pony was)
Stokmaat: 1,42m
Kleur: Grullo (met minimal splash gok ik)

Ik zal even kort onze 'geschiedenis' vertellen, die is al wat langer dan een jaar.
Ik struinde al jaren eens in de zoveel tijd Marktplaats af om te kijken naar het ponyaanbod. Altijd leuk om weer te zien wat er te koop is. Zo'n drie jaar geleden kwam ik een advertentie tegen van een Konik merrie (drachtig) en haar veulen. Ik ben al sinds tijden gek op de Konik, dus ik klikte de advertentie aan. De merrie was leuk (die overigens nu van bokker kwita is, samen met Boots' halfbroertje), maar dat veulen was nog veel leuker!

Afbeelding
Volgens mij was dit toen der tijd een van de advertentiefoto's

Helaas had ik op dat moment echt niet de middelen om een paard te kopen en te houden, laat staan een veulen. Ik was dan ook helemaal uitgelaten toen ik hem een tijdje terug weer tegenkwam in het Koniktopic! Inmiddels al een stuk gegroeid en zo leuk om hem toch een beetje te kunnen volgen.

Afbeelding

Helaas werd hij verkocht, toen was het een tijdje stil. Vervolgens bleek hij nog een keer verkocht te zijn, maar deze eigenaar was ook weer actief in het Koniktopic. Zo heb ik hem weer een tijd kunnen volgen, tot ik daar het bericht voorbij zag komen dat hij weer te koop stond. Nou, ik had eigenlijk besloten dat ik hem niet nog een keer aan me voorbij zou laten gaan, maar ik zat op dit moment in het buitenland... Ik heb veel contact gehad met de eigenaar en ik ben haar nog steeds ontzettend dankbaar dat zit dit mede mogelijk heeft gemaakt voor me en dat ze hem nog super verzorgd heeft tot ik terug kwam!

Afbeelding
Ik kreeg veel foto-updates!

Op 26 januari 2016 werd hij gebracht. Hij klikte vrijwel meteen goed met een van de paarden op de wei, dus tussen hun kon het draadje al snel weg. Helaas ging het met de andere twee paarden totaal niet goed. Eén van de twee trapte hem echt gewoon in elkaar, zelfs met draad ertussen. De eigenaresse van dat paard en de wei durfde het na een week niet meer aan dus toen moesten we op stel en sprong verhuizen.

Afbeelding
Boots mijn zijn eerste vriendinnetje na een regenbui

Op deze nieuwe plek stond ik samen met iemand die meer weides huurde in de omgeving. Deze wei had ze niet in gebruik dus mocht ik wel huren van haar. Ehm, en mijn pony dan zeker in zijn eentje op de wei zetten? Nee dus. Ze heeft gelukkig geluisterd en één van hun pony's erbij gezet. Dit was echter best een dominant dier die Boots continu wegjoeg als hij te dichtbij kwam. Erg gezellig vond hij het niet. En ik ook niet, ik moest alles alleen doen en als het even uitkwam maakte ik de stal van die andere pony ook schoon omdat dat anders maar één keer per week gebeurde. Daarnaast was de wei zo modderig dat je er gewoon in wegzakte (of uitgleed...). Je begrijpt het al, hier was ik binnen een maand echt klaar mee en we zijn weer verhuisd.

Afbeelding
Dus...

Gelukkig vond ik een plekje vlakbij. Ik was maar iets duurder uit, maar nu werd de verzorging voor me gedaan! Ideaal voor de langere schooldagen. Boots knapte hier ook duidelijk meer op. Nu had hij wel echte vriendjes, stond lekker zo veel mogelijk buiten. Ik hoefde me niet meer na een lange dag te haasten en het was weer leuk!

Afbeelding
Een paar dagen op de nieuwe plek

Afbeelding
Kroelen met de opa die er staat

Afbeelding
En lenig is hij ook

De meisjes op stal vonden hem helemaal geweldig, vooral zijn maanoog, dus afgelopen zomer vroegen of ze hem een keer mochten lenen voor een 'photoshoot'. Nou, natuurlijk! Ze hadden niet heel veel ervaring met foto's maken, maar toch zijn er een paar leuke foto's uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest had hij een lekker lui leventje en was hij heerlijk aan het chillen.

Afbeelding
Zelfs zodanig dat ik er gewoon bij mocht komen liggen. Voor mij een teken dat we zeker al een goede band hebben gekregen in een halfjaar tijd!

En in september kreeg hij versterking! De volgende pony waar ik ook al een tijd achteraan loop is weer op mijn pad gekomen. En net als met Boots kon ik deze kans ook niet laten gaan! Maar dat is een verhaal voor haar eigen topic (over een jaar :+ ). Boots is duidelijk de baas over Kensi en ze staan nu eigenlijk altijd met z'n tweeën in de wei.

Afbeelding
Mijn twee draken samen

Helaas gaan we per 1 januari toch weer verhuizen. Echter wel naar een superplek, 24/7 op de wei (dat zal zowel Boots als Kensi goed doen denk ik), in een grotere groep (dit zal voor Boots dominante gedrag richting Kensi goed zijn :+ ) en direct aan het bos! Als we straks zo ver zijn, kunnen we heerlijk gaan boscrossen! Ik kijk er nu al naar uit!

Het verhaal is iets langer geworden dan gepland, respect als je alles gelezen hebt. Het is lang geleden dat Boots op Bokt is verschenen, misschien kennen mensen hem nog van een topic van de vorige eigenaar, maar hij verdient zijn plekje hier! Mijn maffe clown! Ik ben benieuwd naar wat 2017 ons gaat brengen!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:28

Hey volgens mij ken ik dit duo. Sta je in de buurt van Arnhem?

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:33

Wat een leuk overzicht en mooi dat ze zo weer op je pad zijn gekomen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:23

Boots! heerlijk om te volgen hoe het hem vergaat.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 23:38

Salsa schreef:
Hey volgens mij ken ik dit duo. Sta je in de buurt van Arnhem?


Klopt ja! Wat grappig dat je ze kent haha! Sta je zelf ook in de buurt?

Deni11 schreef:
Wat een leuk overzicht en mooi dat ze zo weer op je pad zijn gekomen!


Dankjewel :)! Ik ben er zelf ook zo blij mee, kan me geen betere pony's wensen

kwita schreef:
Boots! heerlijk om te volgen hoe het hem vergaat.


En hetzelfde geldt voor Smokey en Skylar <3

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:43

Wat een leuk overzicht!! <3

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 09:01

Oblivion schreef:
Wat een leuk overzicht!! <3


Dankjewel! Ga jij er ook een maken?

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:51

StormMilagro schreef:
Oblivion schreef:
Wat een leuk overzicht!! <3


Dankjewel! Ga jij er ook een maken?


Van mijn KWPN'er wel, van Onchao denk ik het niet, ik heb niet zo veel foto's van haar haha. Maak af
en toe eentje, maar meestal ziet ze eruit als een zwijn dus dan denk ik laat maar :')
Maar dat komt over een paar jaar wel, als ze wat meer gaat doen ^^

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 21:09

Oblivion schreef:
Van mijn KWPN'er wel, van Onchao denk ik het niet, ik heb niet zo veel foto's van haar haha. Maak af
en toe eentje, maar meestal ziet ze eruit als een zwijn dus dan denk ik laat maar :')
Maar dat komt over een paar jaar wel, als ze wat meer gaat doen ^^


Haha kan ik me voorstellen! Ik zal die van je andere paardje in de gaten houden :)!

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:23

Wat een leuk stelletje en heel veel plezier met je paardjes <3

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 21:28

MachoPablo schreef:
Wat een leuk stelletje en heel veel plezier met je paardjes <3


Bedankt! Die van jou mogen er ook zijn hoor! Ik had je Sinterklaastopic gezien, geniaal!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Een jaar Boots bij mij! Konik x Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:47

Heel leuk overzicht! Leuk om te lezen hoe het allemaal is vergaan. Ben blij dat Boots zo een fijn baasje heeft getroffen. Het is echt een mooi paardje geworden!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 11:33

Avalon87 schreef:
Heel leuk overzicht! Leuk om te lezen hoe het allemaal is vergaan. Ben blij dat Boots zo een fijn baasje heeft getroffen. Het is echt een mooi paardje geworden!


Bedankt Avalon, deze woorden betekenen echt veel voor me!