Een succes vol eerste jaar met Donner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Een succes vol eerste jaar met Donner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 21:46

Afbeelding

Hoi allemaal,

Wat kan een jaar snel voorbij gaan! Een jaar met veel ups en downs, een jaar waarin ik veel heb geleerd en ook enorm veel heb genoten.

Begin december 2015 kreeg ik van de eigenaar een berichtje met een foto dat deze pony vrij kwam om te rijden. Ze zochten iemand die hem aan kon omdat hij soms een pittig karakter heeft en iemand had mijn naam genoemd en zodoende ben ik daar terecht gekomen.

Op deze foto werd ik echt meteen verliefd, een knappe pony om te zien <3
Afbeelding

Ik kreeg dit toen die tijd als info mee:
Naam: Donner
Ras: Welsh X Welsh Cob
Schofthoogte: 1.55 m
Dressuur: M1 gelopen (wij zijn nu B+1)

Dit was de eerste keer rijden, ik had al meer dan een half jaar niet meer gereden omdat ik met de vorige pony was gestopt. Het was erg wennen, hij rende er soms tussenuit maar hij was wel enorm fijn om te rijden.
Afbeelding

In januari heb ik een paar keer gereden. Dit was eigenlijk een periode om te kijken hoe ik het vond, of Donner en ik bij elkaar zouden passen.
Afbeelding

In februari hebben we wat meer gereden, ook heb ik regelmatig gelongeerd. Het rijden deden we met bijzet omdat hij bij de vorige ruiter alleen maar met zijn hoofd in de lucht had gelopen. Ook hebben we eind februari onze eerste buiten rit gemaakt. Ook begon ik in deze maand bij de rijvereniging, zodat we 1 keer in de week les kregen.
Afbeelding

Maart was een maand waar we enorm veel gereden hebben. Begin maart had ik een privé les, hier hadden we enorm veel geleerd. Eind maart was een vriendin langs gekomen om foto's te maken. Ik reed ondertussen met een thiedeman
Afbeelding

April ben ik nog weer een keer op buitenrit geweest. Verder ook veel gereden en privé lessen gehad.
Afbeelding

Mei ook weer een maand waarin we veel gereden hebben en we begonnen met proefjes oefenen.
Afbeelding

Juni een maand waarin we weer foto's hebben gemaakt, elkaar steeds meer aan begonnen te voelen en we meer vanuit ontspanning konden gaan rijden.
Afbeelding

In Juli hebben we veel getraind, onze eerste sprongetjes gemaakt. Voor mij was dit al heel wat (70 cm). Veel foto's gemaakt voor de eigenaren om ze een cadeau te kunnen geven (foto op canvas). In deze maand begonnen we om op stal zonder thiedeman te rijden.
Afbeelding

Augustus heb ik niet veel kunnen rijden. Ik was zelf 2 weken in Italië. Maar deze maand hebben we nog wel weer een grote sprong vooruit gemaakt. We reden zonder thiedeman waar hij enorm braaf was. We hebben (voor mij) een nieuw record gehaald met springen namelijk 90cm. (ik weet dat met dressuur zadel springen niet goed is, maar we hebben nu maar 2x gesprongen met dressuur zadel)
Afbeelding

September ook weer een rustige maand. Veel getraind en geoefend omdat we de volgende maand een wedstrijd zouden rijden. Ook tussendoor nog even gelongeerd
Afbeelding

Oktober was het zover, onze onderlinge wedstrijd. Vanwege omstandigheden zat ik er al een uur op voordat we konden beginnen met de proefjes dus hij was totaal niet voorwaarts. Maar hier reden we wel 182,5 en 196. Wat was ik trots hij was zo enorm rustig en braaf! Eind oktober hebben we ook nog een oefen dressuur gehad, puur om te kijken hoe hij zou reageren weer op ander terrein en hoe ik de wedstrijden zou vinden. Hier hadden we 182 punten gereden.
Afbeelding

In november hebben we weer lekker veel getraind en onze eerste officiële wedstrijd gehad. Daar hebben we 189,5 en 175 punten gereden. Dus ook onze eerste winstpunt behaald. Bij die wedstrijd had ik voor het eerst andere teugels erop. We hebben toen besloten geen thiedeman meer te gaan gebruiken. Tot nu toe hadden we die alleen voor de veiligheid nog. Verder hebben we deze maand lekker rustig door getraind.
Afbeelding

Het begin van december hebben we niet heel veel kunnen trainen. De lessen die toen nog buiten waren gingen niet door, omdat de bak bevroren was. Vanaf 15 december zijn we naar binnen gegaan. Tot nu toe heb ik verder lekker kunnen rijden en trainen.
Afbeelding

We hopen volgend jaar lekker wedstrijden te kunnen rijden en door te kunnen trainen. Eind januari staat onze 2e officiële wedstrijd op de planning. Tot nu toe gaan we in een stijgende lijn omhoog en ben ik enorm trots op wat ik al heb bereikt!

Hierbij nog een filmpje met beeld materiaal zodat je duidelijk kunt zien hoe we veranderd zijn :)
https://www.youtube.com/watch?v=_tJcIuF7B4s

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:54

Wat een fijn, eerlijk verslag. Knappe ponnie en goed onderweg! Het wederzijds vertrouwen laat zich zien in het hals strekken op het eind van het filmpje. Nu al benieuwd naar je 2017 itp :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 15:33

Sientje schreef:
Wat een fijn, eerlijk verslag. Knappe ponnie en goed onderweg! Het wederzijds vertrouwen laat zich zien in het hals strekken op het eind van het filmpje. Nu al benieuwd naar je 2017 itp :)

Dankjewel! Super leuk om te horen :)