Een heel (half) jaar Arthur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equinssa

Een heel (half) jaar Arthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 22:59

Na 2 jaar lang een pony verzorgen (en 5 jaar op een manege rijden), was het dan zover, mijn eigen paard! *\o/* *\o/*

Ik en mijn verzorgpony hadden best een 'verleden' samen. Ik heb haar getraind en ingereden. Ze was 4 toen ik bij haar begon en 6 toen ze verkocht werd. De eigenaren deden niks met haar en ik mocht haar verzorgen. Helaas is ze afgelopen zomer verkocht..
- *update= 3 weken geleden heb ik te horen gekregen dat Little, mijn verzorgpony, weer is doorverkocht vanwege een ongeluk, lichamelijks is er niks met haar aan de hand. Ik zoek deze hackney merrie nog steeds.

Maar goed, ik ging dus opzoek naar een eigen paard, dit was ergens in mei. Ik had een paar eisen; pony (D-E maat), stevige nek/niet te lang, jong en vooral goud eerlijk. Best een lijstje dus :o

Na 1 a 2 maanden zoeken vond ik hem dan! zo groen als een spruit; Arthur (Pendragon).

Afbeelding
(foto genomen bij b. van den berg)
Hij kon nog niks. Ik was niet perse opzoek naar een paard die nog niet beleerd was, maar wel eentje die niet alles al kon.
Na een paar keer op bezoek zijn geweest wist ik het zeker, dit is mijn koning <3

JULI
Hij is er! *\o/* na een lange reis was hij dan eindelijk op zijn nieuwe adresje. De eerste week heb ik hem lekker met rust gelaten zodat hij met de andere paarden kon kennis maken.
Afbeelding

AUGUSTUS
Na een tijdje lekker kunnen spelen met de andere pony's, begon ik met wat grondwerk. Gewoon wat simpele dingetjes zoals longeren, aan de hand stappen etc.
*halster zit idd erg scheef

Afbeelding
Afbeelding

Ik was echt verlieft op zijn body <3 Nog niet echt gespierd, maar er kwam een beginnetje.

SEPTEMBER
In september en oktober heeft Koning een echte groeispurt gehad. (ja wen er maar aan, mijn kindje heeft allemaal bijnamen :') ) Ik was in eind augustus begonnen met mijn eerste grondwerk les. Ik merkte dat Arthur tegen de druk inging tijdens de trainingen en dat moest veranderen. Mijn trainer en ik hebben hier handen vol aan gehad want hij is meerdere keren weg gerend en heeft de halve bak gesloopt.
Ja de halve bak ja, het touw dat over de grond sleepte raakte af en toe een paaltje en trok die dan uit de grond. Heeft mij weer veel werk gekost om al die paaltjes terug zetten. Maar ach ja, we zijn achter 2 dingen gekomen; Hij heeft een goede conditie want hij kan 1,5 uur rondjes om ons heen rennen door de bak EN hij is niet snel bang voor iets. I mean; een paaltje in je staart en dan gewoon lekker door draven.
Na een paar weken trainen kwam Koning uiteindelijk uit zichzelf naar me toe als hij was weggerend.

OKTOBER
Langzamer hand begon hij niet meer weg te rennen tijdens het longeren en hij had ook respect voor druk gekregen. Zijn wintervacht begon te groeien en ik ging langzaam opzoek naar een zadel. Mijn trainer had haar barebackpad een keer meegenomen die ik mocht (mag) lenen. Zo kon hij aan een singel wennen en iets op zijn rug. Hij deed het super en heeft nog nooit een bok gegeven *D
Ik ben er uitgekomen dat ik hem boomloos in ga rijden omdat hij nog veel zou groeien (qua bespiering).

Arthur begon dunner te worden en zijn bouw veranderde. hij is flink gegroeid en dat heeft hem veel energie gekost.
Mijn passie is foto's maken dus heb wat foto's van Arthur gemaakt :)
Afbeelding

NOVEMBER
sintesintemaarte, de paarden hebben staarten :D

Arthur begon dunnere ontlasting te krijgen en ik en mijn moeder sloegen meteen in. We hebben zijn ontlasting gechekt en rara wat was het; zand. Meteen zandclean besteld zodat al het zand er zo snel mogelijk uit ging!
Mijn vader is fotograaf en heeft wat mooie plaatjes geschoten, die ik later weer heb bewerkt :)

Afbeelding
Afbeelding

DECEMBER
Eind november ben ik ook begonnen met darmflora poeder te voeren, elke dag een schepje. Zijn ontlasting werd weer iets beter en is inmiddels weer goed (af en toe nog slap). Koning heeft een paar weken 'stil'gestaan in training vanwege zijn dunne ontlasting (ik merkte ook dat hij niet helemaal 100% was). Inmiddels ben ik het weer langzaam aan het oppakken en de grondwerk oefeningen aan het uitbreiden. Begin januari starten mijn grondwerk lessen weer (heb ik nu al een maand niet meer gehad).
Ik en mijn trainer zijn er samen uit dat we hem begin zomer/ergens in de lente gaan inrijden. Dan is hij (bijna) 4 en is weer wat aangekomen. Daarnaast kan hij nog even wat meer spieren krijgen :j

Mijn vader wilde weer foto's maken en ja hoor, ik heb ze weer bewerkt :P
Arthur is een lekker pluizen bolletje ja hihi. De foto's zijn trouwens instagram formaat, vandaar vierkant.

Afbeelding
Afbeelding

En als afsluiter wensen Arthur en ik jullie allemaal fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Afbeelding

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:03

Zo die is leuk! *\o/* mooie foto's ook <3

Equinssa

Re: Een heel (half) jaar Arthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 23:08

dankjewel :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:34

Zo he zeg... die heeft zeker een kort nekje! :oo

Wat zit er nog meer in dan fjord?

Equinssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:25

_KiMbErLeY_ schreef:
Zo he zeg... die heeft zeker een kort nekje! :oo

Wat zit er nog meer in dan fjord?

Ja haha, fjorden he. Altijd een korte nek xD (plus dat het nog korter lijkt door zen manen)

Hii is 100% fjord :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:53

Wat een schatje <3
Hopelijk wordt 2017 net zo'n topjaar :D

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:35

Leuk overzichtje.
2016 was voor mij ook het jaar dat ik (eindelijk) mijn eigen paardje heb en ook een fjord :D
Veel plezier nog met hem!

Equinssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 13:44

Aco schreef:
Leuk overzichtje.
2016 was voor mij ook het jaar dat ik (eindelijk) mijn eigen paardje heb en ook een fjord :D
Veel plezier nog met hem!

Jouw paard is echt een plaatje! <3

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:50

Wie zijn de ouder en is hij een uls. Mijn merrie komt ook bij hem (b van den berg) vandaan zelf beleerd en al. Nu immers al 4 jaar de mijne.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:20

Wat een leuke! En mooi zeg die lange voorpluk!