Vorig jaar liep ik stage op een stal met Welsh Cobs. Ik mocht voor hen een driejarige pony in- en doorrijden. Een superleuke uitdaging vond ik dat! Naar mate ik de pony wat langer reed, vond ik zijn meewerkende en leergierige karakter steeds leuker! En ja hoor, na een tijdje werd ik echt verliefd op hem

Paspoortje:
Naam: Boeken's Roadie
Ras: Welsh Cob
Leeftijd: 4,5
http://www.allbreedpedigree.com/boekens+roadie

December
Hij kreeg zijn eerste topic:
Ballard_L @ [ITP] Roadie's bokt-debuut
Zoals op die foto's wel te zien was, kocht ik Roadie met aparte korsten op zijn rug en achterhand. Het bleek uiteindelijk rainrot te zijn en na wat wikken en wegen heb ik toen besloten om hem te laten scheren. Meneer vond dat niet zo leuk

Mijn eerste doel met Roadie was om alleen buiten te kunnen rijden. Na een paar keer met anderen mee te rijden en langs de weg te hebben gewandeld, vertrouwde ik het wel en zijn we met zijn tweetjes op pad gegaan. Hij kreeg gelijk een vuurdoop, want ik besloot over het viaduct te gaan, naar mijn schoonouders. Wat was hij braaf! Vlaggen, tractoren, het viaduct: hij gaf er niets om!

Januari
We begonnen met vrijheidsdressuur. Ik kon geen foto van hem maken als hij los stond, omdat hij achter me aan wandelde.

Februari
Naast de buitenritjes ging het rijden in de bak ook steeds beter

Naar zo: (mijn houding was alleen wel achteruit gegaan...

Maart
Vooral genoten deze maand van mijn leuke pony

April
Roadie werd 4 jaar

We deden deze maand ook mee met het Westerkwartier Paardenvertier. Een rit van 20 km, door een waterbak en over de motorcrossbaan:

We begonnen deze maand ook met springlessen. Een keer in de twee weken hadden we les en hij pakte het supergoed op! Uiteindelijk had ik dan toch een springpaard gekocht

Mei
In mei deden we lekker rustig aan. Naast de springlessen gingen we naar buiten en maakte ik foto's van hem: Ballard_L @ [ITP] Welsh Cob Roadie gaat chique :)

Juni
In juni kocht ik een nieuw zadel en hadden we een onderlinge wedstrijd. Onze stal tegen een bevriende andere stal. Wij deden mee met springen en de barrelrace. Ik was supertrots op hem! Voor het eerst op vreemd terrein en hij gedroeg zich keurig

Juli
In juli mocht ik een week op stal passen (want de eigenaren gingen op vakantie). Superleuk om te doen! Als bedankje kreeg ik een crossles cadeau! Die hebben we een paar weken later mogen volgen en wat was dat gaaf! Ik had niet verwacht dat hij het zo goed zou doen! Hij sprong over boomstammen, de picknicktafel en een opsprong met hindernis!
We hadden ook onze laatste springles van het seizoen, dus we maakten een groepsfoto. Van links naar rechts: Davids Jenkin (Roadie's vader), Roadie en Cobtain Lady Rosemarie (Roadie's moeder)

Augustus
In Augustus reden we vooral veel buiten, maar hij kreeg ook een week vrij. Het springen lieten we even voor wat het was, maar hij sprong uit zichzelf ook over waterplassen

September
Roadie kreeg weer twee weken vakantie, waar hij ook echt aan toe was

Oktober en november
Deze maanden hebben we vooral rustig aan gedaan. We hebben wat buitenritjes gemaakt en ik heb wat foto's van Roadie gemaakt:

Hij was elke keer heel erg bezweet tijdens het rijden, dus heb ik het scheerapparaat van mijn instructrice geleend. Vorige keer kwam hij recht omhoog en moest hij een sedatie krijgen, maar nu bleef hij rustig staan en als hij het spannend vond, ging ik een stapje terug.

Al met al ben ik superblij met Roadie en hebben we een prachtig jaar achter de rug! Mijn doelen voor 2017:
- Naar Texel en daar op het strand rijden
- Een B dressuurwedstrijd rijden
- een oefenparcours springen
- hem liggen op commando aanleren
- heel veel genieten!