Een jaar lang Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindyy_1993

Een jaar lang Festival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 14:59

08-12-2015: De dag dat ik jou officieel als 'van mij' mocht beschouwen en wij ons avontuur samen zijn begonnen. Het jaar is voorbij gevlogen met veel ups, maar ook veel downs.

1. De eerste dag samen
Afbeelding

Het was een jaar waarin mijn geduld onwijs op de proef werd gesteld door jou.. Na een maand kwamen we erachter dat je een behoorlijk trauma hebt aan lage doorgangen, waardoor ook je stal in of uit een elke dag weer een uitdaging was. Dit gaat steeds lang goed, maar de terugvallen zijn heftig. In zoverre dat je ook al een paar nachtjes in de 'therapie' box hebt geslapen...

2. In de 'therapie' box, eind oktober
Afbeelding

Maar het was ook een jaar met veel trotse momenten waar ik met ontzettend veel plezier op terugkijk.

3. Onze eerste wedstrijd op 8 mei 2016 in de B waar wij gelijk 6 winstpunten behaalden
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. De fijne trainingen gedurende het jaar
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. In april een kleine fotoshoot
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Eerste wedstrijd op gras in juni in het L1
Afbeelding

10. En nog een wedstrijd in juni
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. In september voor het eerst samen naar het bos
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. 27 november onze 3e wedstrijd in het M1 waar wij 3 winstpunten behaalden.
Hiermee hebben wij ons doel voor dit jaar al bereikt: M1+5.
Afbeelding

En nog een filmpje met een leuk jaaroverzicht;

Je bent een paard met een heel dikke gebruiksaanwijzing... Maar ondanks dat ben ik trots dat ik mezelf jouw baasje mag noemen. Wij komen er wel!
Laatst bijgewerkt door cindyy_1993 op 08-12-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Re: Een jaar lang Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:04

Wat een prachtig paard heb je! Veel geluk met hem <3

Moest trouwens wel lachen om je therapiebox :D

veerle_1001

Re: Een jaar lang Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:51

Wauw, wat een gaaf paard, maar dan met zo'n bijzonder probleem. Hoe zou die angst voor lage doorgangen ontstaan zijn? Nu wel weer beter?

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 17:03

Lizzyy schreef:
Wat een prachtig paard heb je! Veel geluk met hem <3

Moest trouwens wel lachen om je therapiebox :D

Dankjewel :D
Ja.. Die therapie box is wel een dingetje, haha..
Zijn normale stal heeft een schuifdeur en is vrij laag. Hij heeft in een jaar nu 2 keer besloten dat hij daar echt niet meer in durfde... De laatste keer was dat zelfs op een dag dat hij er al 3 keer heel braaf in was gegaan.. De vierde keer was het eng. Als het dan echt niet meer lukt om hem erin te krijgen, hebben we in een hoekje vooraan in de stal die kleine box van een shetlandpony.. Geen bovenkanten, en in totaal wel 2,5 bij 2,5 m :') Na een paar nachtjes in die stal waar ie even goed over zich kan nadenken proberen we het weer bij zijn eigen box, en meestal gaat ie er dan weer gewoon in :')
In eerste instantie vond ik die box wel zielig omdat ie zo klein is. Maar hij kan overal gewoon kijken met zijn hoofd omdat het zo laag is. En ik kreeg zelfs een foto doorgestuurd dat hij lag in die stal, dus zo zielig is het niet :D Maar het is wel een geinig gezicht, een paard van zo'n 1.70 m in zo'n klein stalletje :)

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 17:08

veerle_1001 schreef:
Wauw, wat een gaaf paard, maar dan met zo'n bijzonder probleem. Hoe zou die angst voor lage doorgangen ontstaan zijn? Nu wel weer beter?

Dankjewel! Het is niet alleen een bijzonder probleem, het is ook heel lastig... We weten gewoon niet of het echt angst of vervelend gedrag is.
Hoe het komt... Ik zou het echt niet weten. De vorige eigenaar zegt dat er bij hem niks aan de hand was.. Maar binnen een maand zo'n extreem probleem zonder duidelijke reden/oorzaak.. Nee dat kan haast niet. Dus ik heb daar nogal mijn twijfels bij..
We gaan nu na een flinke terugval gelukkig weer de goede kant op

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:22

Wat een mooi paard en fijne combinatie zijn jullie.

Mijn vorige paard had ook trauma's met smalle, lage doorgangen. Bij mij thuis moest ze altijd 2 opstapjes en dan voor haar lage doorgang in. Ze was zelf 1.74. In het begin moest je echt zorgen dat je opzij was anders zat je onder haar of tussen haar. Een keer heb ik ook tussen deur en paard gezeten. Ging na tijdje wel beter maar het bleef spelen. En oorzaak? geen idee. vorige eigenaar weet het ook niet. Paard heeft ook elders gestald gestaan maar goed die zegt niet alles weet ik uit ervaring. Het is een vervelend iets maar tja....