Voor mij begon de zoektocht naar een geschikte tocht, waar men Engels sprak. Via een bokker kwam ik op de website terecht van Escola Desempenho Equitacao. Hun website bleek ook een Engelstalig deel te hebben en ik waagde de stap. Na wat berichten heen en weer, bleek dat zij een drie-daagse trektocht voor mij konden organiseren door het Braziliaanse regenwoud.
Op zondag werd ik opgehaald door een chauffeur en het meisje wat in de komende dagen mijn tolk zou zijn. Aangekomen bij Desempenho, bleek er al dezelfde dag een rit gepland te staan zodat ik alvast even kon proeven hoe het was om door dit prachtige gebied te rijden. Op maandag begon de echte tocht, georganiseerd door Caminhos Mata Atlantica. We reden deze dagen op vriendelijke en heerlijk zittende Paso peruanos(ik reed het schimmeltje) en sliepen in een blokhut midden in het regenwoud. Onderweg stopten we bij mooie plekjes zoals watervallen, waar we zelfs in konden zwemmen. Op woensdag was het weer tijd om terug te reizen naar Desempheno. Maar wat was het bijzonder! Ik heb genoten van de prachtige natuur, vriendelijke mensen, fantastische paarden en het uitkomen van een droom.
Kijk de foto's en geniet mee! (jammer genoeg hebben niet alle foto's een even goede kwaliteit).

Terug van de eerste rit (zondag)

Onze keuken