Lucky, samen komen we er wel..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 00:09

Oke, dit is toch echt een beetje leerontwijkend gedrag, maar ik was al een tijdje van plan een topic over Lucky te maken. :o

Begin deze zomer had mijn staleigenaar drie groene paardjes van het land geplukt. Alle 3 nog hengst en nauwelijks in handen geweest. Ik had een hele lange zomervakantie dus het leek mij erg leuk om één van deze drie paardjes te verzorgen. Inmiddels gecastreerd mocht ik bezig met Lucky. Even wat informatie over Lucky :)

Naam: Lucky (echte naam geen idee)
Kleur: Bruin
Stokmaat: -/+ 1,55
Ras: KWPN x ?
Leeftijd: Nu ongeveer 3,5

Omdat hij nog zo weinig in handen was geweest was hij wat onzeker, en zat niet zo lekker in zijn velletje (wat mager, onbespierd). Eerst lekker bezig geweest met wat basis dingen. Met name veel door de bak gewandeld. Knopjes volgen, halthouden etc. geoefend en veel gepoetst.
Afbeelding

Zo werd hij steeds een stukje zelfverzekerder, en konden we steeds meer doen zonder spanning zoals bijv. vast staan.
Afbeelding

Inmiddels konden we de 'normale' dingen allemaal al wel doen. Ook werd Lucky al een stuk voller en zelfverzekerder.
Tijd voor een stapje verder. Longeren. Op het begin snapte hij er geen bal van. Hij ging alleen maar naar me toe staan en keek me aan alsof ik gek was geworden :Y) Gelukkig met een beetje hulp ging hij rondjes lopen, en na een flinke beloning met mijn stem viel het kwartje eindelijk. Hij moest namelijk rondjes lopen :)*
Afbeelding

Zo zijn we langzaam en spelenderwijs gaan longeren. Ik merkte na een tijdje alleen dat hij het longeren wat saai vond worden.. Hij zat inmiddels een stuk beter in zijn bespiering, en we hadden al met dekjes geoefend, dus toen eens een longeersingeltje erom gedaan. Vond hij wel heel gek want hij heeft eerst een hele tijd staan springen :+
Afbeelding
Zo ook eens een zadeltje er op :j
Afbeelding

Daarna eigenlijk gestopt met longeren. Vond het wel goed zo en mijn school begon weer. Wel eens een hoofdstel geprobeerd, en vooral aan de hand veel balkjes gelopen en losgegooid. Ik merkte dat hij ook steeds maar beter en beter in zijn bespiering kwam te zitten en hij begon ook steeds mooier te lopen <3
Afbeelding

Helaas kreeg Lucky steeds meer zelfvertrouwen en begon een eigen karakter te krijgen.. Hij werd drukker en vervelender waardoor er bij mij ook snel de lol afging. Hierdoor staat hij inmiddels alweer een aantal weken stil. Mede hierdoor, en omdat ik een stuk minder tijd heb ivm school. Als ik tijd heb besteed ik dat vaak aan mijn eigen paardje.
Ik heb besloten om hem nog even te laten staan, en zodra ik weer wat meer tijd heb het weer helemaal vanaf begins af aan op te pakken. Veel grondwerk zodat hij mij weer echt als leider ziet, en ik het weer een beetje voor het zeggen heb.
Ik ga hier af en toe nog wel wat plaatsen over hoe het gaat, dus als je wilt mag je ons zeker volgen :)

Als afsluiter nog een prachtige foto gemaakt door IHS fotografie (bokker IsaCalixa)
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:10

Die gaat nog wel mooier worden denk ik! :D En wat kan hij mooi verruimen!

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 00:48

Denk ik ook! Hij loopt inderdaad prachtig <3 Ook in galop heeft hij heel veel sprong

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:51

Gewoon weer rustig beginnen en dan stapje voor stapje uitbreiden!

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 09:53

Verder niemand? -O-

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Lucky, samen komen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:33

Hey leuk topic! Hij is echt wel veranderd zeg, wat loopt hij mooi op die longeer foto. Het kan niet altijd goed gaan. Tijdje terug was zo'n meisje ook bezig met die zwarte/appaloosa pony. Met de regen werd ie nogal schrikkerig en druk.

Kunnen vast nog wel weer eens foto's maken! :D van Lucky of van Starlight