Omdat ik Ciarra 4 december alweer een jaar in mijn bezit heb vond ik het wel leuk om weer eens een topic te maken.. Ik heb er wel even over nagedacht want de kritiek kan fel zijn. Wij zijn ons er daar dan ook zeer goed van bewust dat er nog een hele hoop verbeter punten zijn waar wij ook zeker aan werken.
Ciarra is een tinker merrie van inmiddels 5 jaar oud en 1.52 hoog. Een erg snelle, voorwaartse dame met heel veel pit, maar ook een enorme knuffel.
Wij zijn nadat ze groen bij mij op stal kwam rustig aan begonnen met inrijden, nog wat tussen pauzes gehad ivm bezoek tandarts omdat ze last had van haar mond en omdat het toch wel indrukwekkend voor haar was. Al met al is ze nu ruim 10 maand onder het zadel en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heel erg blij ben met het resultaat. Ook hebben we in Juli een nieuw zadel aangeschaft voor haar, hierdoor is ze een stuk fijner gaan lopen want die andere lag haar niet helemaal fijn. Eind Juni zijn wij ook officieel gestart in de B dressuur, hier hebben wij inmiddels al 8 winstpunten weten te rijden.
Dit was het beeld van ongeveer in mei

Gisteren heeft een vriendin/stalgenootje wat foto's gemaakt van het rijden.
Foto's staan niet op volgorde

Uiterste concentratie

Lange zijde stuk doorzitten

Hier werd ze even heel fanatiek, moet er opletten dat ik mn binnenhand want meer voor hou.

Stuk galop, zitten!

Sprintje op de 60 meter

Inzet halstrekken op de volte

Achterover zitten en handen meer dragen

Achterover zitten en handen hoger, meer dragen

Bedankt voor het kijken!

Goede en opbouwende tips zijn ontzettend welkom, maar breng het wel een beetje lief. Aan veel dingen werken we super hard.