Toen bleek het een valk pony te zijn en ook al kent een goede pony geen kleur, een valk stond toch nog wel bovenaan mijn wensenlijstje.
Gauw maar gaan kijken en daar stond ie dan, een mooi model Connemara van toen 6 jaar oud.
Onzeker en afwachtend, maar los lekker bewegend.
Afgesproken een paar dagen later terug te komen om hem dan ook even onder het zadel te zien.
Dat plan ging niet door want door tijdgebrek was het al weer even geleden dat erop gereden was en alleen bij het opzadelen was de spanning al zo groot dat het niet eerlijk was om te gaan rijden.

Ondanks dat dit niet kon heb ik hem toch maar gekocht.
Veel gewandeld, gefietst en meerdere malen per dag opgezadeld. Een singel met elastiek gaf al een goede verbetering.

Het rijden ging aardig alleen bij de galop heeft hij mijn normaal als een huis zittende amazone in het zand laten happen.
Door de slechte, vooral erg natte winter hebben we een paar maanden rustig aan gedaan.
Na eerst de osteopaat te laten komen en van een oud ketelpak een pop gemaakt te hebben zijn we in het voorjaar weer serieus aan het werk gegaan. Op de pop reageerde hij helemaal niet, ook niet in galop

Veel laag ingesteld om lekker over de rug te laten lopen. En wat bleek……… vanaf deze herstart heeft hij geen pas verkeerd meer gezet.

In de afgelopen maanden ging hij met sprongen vooruit en als een geroutineerde springer nam hij de hindernissen.
[SPR-ITP] Springles met Willow en Spirit
Twee weken geleden is zijn verzorgamazone met hem gestart. Voor beide hun debuut wedstrijd.
Een geslaagd debuut want ze werden eerste met 6 winstpunten.
Gister de tweede wedstrijd en weer eerste met 4 winstpunten en dus L1 startgerechtigd.

(excuses voor de kwaliteit, maar blijft lastig om binnen te fotograferen)
We oefenen nu nog even door, met af en toe een wedstrijdje voor de ervaring. Als hij het zo blijft doen dan gaan we van de winter L starten.
Heerlijk om te zien wat een beetje geduld, oefening, juiste combinatie en hulp van buitenaf al niet kan doen. We zijn zo blij me hem.