Welke manege voor mijn dochters (7 jaar)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissi

Welke manege voor mijn dochters (7 jaar)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 23:07

Hallo bokkers,

Tot mijn grote vreugde zijn mijn twee dochters van ruim 7 jaar ook besmet met het paardenvirus. Nu ben ik op zoek naar een geschikte manege voor de meiden in de omgeving van Zoeterwoude.

Ze zijn momenteel bezig met 4 proeflessen bij een kleinschalige manege (morgen de derde les). Ik heb hier op zich een goed gevoel bij maar wil toch ook nog even bij een andere manege kijken.

Omdat ik graag wil dat de meiden op een gegeven moment zelf naar de manege kunnen (over een aantal jaar), zoek ik eigenlijk iets wat aan te fietsen is vanuit Zoeterwoude Dorp. De manege waar ze nu rijden is dat niet. Maar ze hebben er wel les in kleine groepjes op ontzettend brave pony's en het is goed betaalbaar. De instructie is goed en leuk voor de kinderen, en er hangt een relaxte sfeer. Een nadeel is dus de slechte bereikbaarheid (ook met de auto trouwens), en ze hebben maar een piepkleine binnenbak.

De andere manege waar ik ze nog wil laten proefrijden is groter, en veel beter aan te rijden, maar ook iets duurder. Meer pony's maar ook grotere groepen en qua sfeer spreekt het me minder aan. Wel betere en luxere faciliteiten.

Als het aan mijn dochters ligt hoeven we niet verder te kijken, want ze zijn nu al helemaal verliefd op de pony's waar ze tot nu toe op gereden hebben :+: Maar ik probeer het ook wat meer praktisch te bekijken.

Ik twijfel dus erg, en ben benieuwd of jullie misschien nog tips hebben voor leuke betaalbare ponyrijles in de directe omgeving van Zoeterwoude. Liefst op fietsafstand, maar als het een fijne plek is, wil ik ze ook langere tijd met de auto brengen. Uiteindelijk komt er waarschijnlijk wel een pony thuis, maar ik wil eerst dat ze goed leren rijden en handig worden met verschillende pony's.

Wie heeft tips? En welke van de door mij genoemde opties zouden jullie kiezen en waarom?

Alvast bedankt, ook namens mijn dochters.

antje_vip

Re: Welke manege voor mijn dochters (7 jaar)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:10

Ga gewoon lekker elke week mee naar de lessen van je kinder, deed mijn moeder ook jarenlang en is toch juist leuk? En dat "over 10 jaar gaan ze waarschijnlijk zelf wel" kunnen ze altijd nog wisselen van manege, mochten ze dat willen

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 23:14

Volgens mij zeg ik nergens dat ik de komende jaren niet met ze mee wil gaan, daar gaat het ook helemaal niet om. Ik vond het alleen zelf vroeger fijn dat ik gewoon lekker op de fiets kon toen ik een jaar of 12 was. Maar wat betreft het wisselen van manege heb je wel gelijk, zo had ik er nog niet over nagedacht.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:18

Lastig, ik reed zelf vroeger ook paard op een manege waar ik niet op de fiets heen kon. Dit was wel eens jammer, want op bijvoorbeeld zaterdag kon je altijd komen helpen met pony's poetsen, meelopen in de lessen enzo en dat was dan toch niet helemaal handig. Mijn moeder was dan wel zo lief om me te brengen met de auto, maar ideaal was het natuurlijk niet. Moet wel zeggen dat ik voor geen goud was gewisseld van manege toen hoor, je hecht je als kind natuurlijk ontzettend aan alle paarden en pony's. Dus het wisselen van manege na een aantal jaar zou ik niet zo heel simpel zien :D

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 23:21

BrittS: dat lijkt me dus inderdaad lastig, dat ze dan naar een andere manege zouden moeten gaan. Maar goed, de afstand is niet het grootste probleem. Ik ben vooral benieuwd welke opties er in de omgeving zijn.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:22

Ik vind kleinere groepen toch wel een heel groot pluspunt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:23

Als je hier een goed gevoel bij hebt en je dochters vinden het ook leuk zou ik voorlopig gewoon hierheen blijven gaan. Ze zijn voorlopig ( in mijn ogen dan) nog niet oud genoeg om zelfstandig naar een manege te gaan. Daar zou ik pas over minimaal 4 jaar over nadenken. Wie dan leeft wie dan zorgt

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:28

Ik weet niet precies hoe ver het is, maar ik raad Stal Yadoki aan. Heb daar zelf een tijdje meegelopen met de beginnerslessen en rijd daar een tinker. Het is daar niet alleen maar het rijden maar de kinderen leren echt alles, dus ook het poetsen, opzadelen, paard op de juiste manier leiden, zonder zadel etc etc komt aan bod.

langedeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:35

ik denk dat verder kijken geen kwaad kan.
ik denk dat overal waar je dochters op de pony's kunnen rijden en er mee knuffelen etc. ze het al snel overal wel leuk vinden haha :+

cowboy7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 01:10