Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:58

Hallo *\o/*

Daar gingen we dan .. Met goede moed ingeschreven voor een springcursus van 6 lessen. Maar man man man ik had al 8!!! jaar niet serieus gesprongen. Daar kwamen toch de kriebels tevoorschijn.

De cursus bestaat uit 6 lessen op manegepaarden. Dit vind plaats op Hippisch Centrum Nootdorp waar ik normaal dressuurlessen volg. Helemaal leuk! Al is springen toch een vak apart.
En vandaar, dat ondanks de super lessen, ik toch benieuwd ben naar feesback. Wat zien jullie dat ik niet zie? :Y) Ik wil graag leren, maar in 6 lessen zal dit natuurlijk niet perfect worden. We werken toe naar een fnrs parcourtje van ongeveer 50cm. Paard onbekend :+

De eerste les op Calvin, hier helaas geen foto's van. Daarna les 2 op Ups a Daisy:
Goed ik kom inderdaad mee uit het zadel. Maar het viel echt tegen! :o ik wil vooral graag naar de hindernis kijken en contact is vrij moeilijk. Op enkele foto's heb ik 1 hand meer naar voren, hier zijn we bewust in de goede galop aan het landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Les 3 werd ik gevraagd het echt springpaard van stal te halen: Jurre. De niet zo goede springfries.
Hij lijkt wel redelijk te kunnen springen maar is vooral vrij onervaren. Prima, ik ben benieuwd! Hele leuke les gehad *\o/* 30 cm. extra over de hindernissen is geen probleem en meneer zelfs enthousiast!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik voel mij na een aantal lessen al een stuk zekerder in ieder geval. Ik durf meer naar voren te kijken op de sprong. Maar vooral mijn rechterbeen gaat nog alle kanten op :') En voelt het voor iedereen die net gaat springen alsof de knieën in de neus zitten?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:19

Leuk dat je je er toch (weer) aan waagt! Ik vind het er al best netjes uitzien voor na zo'n tijd hoor! (Alleen, bij foto twee, creatief met teugels?) :')
Anyway, tof om te zien, en veel plezier nog bij je volgende lessen!

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 19:51

Ja als ik nou eens wist wat ik met mijn benen probeer te bereiken??? Maar ik kan er niets voor verzinnen :o?

Het voelt ook per les vertrouwder aan! Gelukkig.

Dankjewel! :j

Anoniem

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:22

Ik denk dat ik wel weet waarom je rechterbeen een eigen leven lijdt :P Omdat je wat naar links gaat zitten boven de sprong. Dan gaat je rechterbeen wat naar achteren om in balans te kunnen blijven. Probeer echt tussen de oren van het paard door te kijken als het ware.
Verder mis ik nog wel wat drafbalkjes voor de sprongen, dat is wel fijn als je nog niet zo goed afstanden kan springen.
Gewoon veel oefenen, dan wordt het vanzelf beter.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 13:25

Nu je het zegt :j
Zie nu inderdaad wat je benoemd. Heel fijn dankjewel! Ga ik zeker mee aan de slag de volgende les.

Helemaal fijn! *\o/*

Ik gok dat er geen drafbalken zijn neergelegd omdat Jurre als enige niet echt kan springen. De rest van de paarden kunnen beter springen en inschatten dan wij "beginnende springers". Die paarden lopen wel mee in de gevorderde springles :+

Narcissa
Berichten: 3048
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:25

Ach, springen is echt niet makkelijk hoor! Ik train er zelf ook al geruime tijd op en heb er nog moeite mee - vooral met afstanden te zien.

Fijn dat je er terug mee begonnen bent! Zal wel raar aangevoeld hebben na het jaren niet meer gedaan te hebben...

Jasmijnjay
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-08-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:13

Ziet er leuk uit! *\o/*

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:12

Er is hoop voor mij en mijn Fries haha! Cool! Wat knap dat je dit doet terwijl je normaal dressuurlessen volgt!

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:21

Omdat het springfoto's zijn verplaats ik het topic van RIJ-ITP -> SPR-ITP

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:42

Leuk zeg! Ik rijd hier ook & mijn verzorgpaard staat hier. Lijkt me superleuk, misschien dat ik ook een keer in zal schrijven.

Als je een echte uitdaging wil, neem Dirk of Mark :')

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 12:57

xLes, zeker de eerste keer. Het valt mij verder mee gelukkig! :j Ik kwam er sneller in dan verwacht!

Jasmijnjay, Dank *D

Jolien_x, Beperkte hoop, erg talentvol is deze fries niet :p Het is vooral even aanpassen, sturen etc voelt allemaal iets lomper dan met dressuur.

zonnebloem18, mijn fout, dankjewel voor het verplaatsen!

noox, Ik was ook de sukkel die de vorige wedstrijd met mark ging springen *\o/* Present! Heel hard gelachen met hem, privé les springen vond mark prachtig. 30 cm. ging hij zelfs vrijwillig in galop. Dan zag hij de hindernis --> noodrem --> goed kijken --> eroverheen stappen --> en galop :Y) Telt niet met springen. In het parcour met wedstrijd stond helaas een mini oxer met genoeg ruimte voor een mark-hoef ertussen }:0 Naja toen was het klaar. Dirk is op het moment helemaal uit de lessen en loopt alleen kinderfeestjes. Die heeft teveel last van zijn gewrichten voor intensief (lees draf) rijden. Welk paard rijd jij daar dan?

edit: er staat ook gewoon apollo in je onderschrift :+ Ook niet de meest makkelijke heb ik de indruk!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:34

Ohh dat wist ik niet, dat van Dirk. Nou gaan de manegepaarden sinds ik (idd) Apollo rijd ook volledig langs me heen :')
Ja ik vind hem inderdaad lastig hahaha, maar we gaan wel vooruit. Dus we gaan het zien :)
Hahahaha dat vind ik wel dapper, een springwedstrijd op Mark. Kan je wel lachen :P

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Na 8 jaar eindelijk weer "vliegen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 11:29

Ik heb ook vooral gelachen, iedereen trouwens _O- hij is over de hindernissen geschreeuwd!
Maar het was écht een verloren strijd..

Kan me ook indenken dat je minder verhalen mee krijgt met bijrijdpaarden. Zeker omdat je veelal buiten manege lessen om gaat rijden :j