Voor degene die deze knappe Poownie hier nog niet is tegen gekomen.. Kiwi heet officieel Quirina, een trekpaard van 1.75 hoog en 5 jaartjes jong.

Ik rij Kiwi nu iets meer dan een half jaar, buitenom dat ik haar onder het zadel rij, loopt ze uiteraard ook voor de (huif)kar, jaagt ze schepen (boot door het water trekken) en wordt ze ingezet bij het demonstreren van oude landbouwwerktuigen.

In augustus was weer de nationale tentoonstelling van het KVTH, een 2 jaarlijks evenement wat je wel de Nederlands Kampioenschappen kan noemen onder de trekpaarden (en haflingers natuurlijk). De eigenaar van Kiwi vroeg mij of ik met Kiwi mee wilde doen met de gebruikersrubrieken onder het zadel.. uh ja, natuurlijk.. wel retespannend, aangezien ik en Kiwi nauwelijks wedstrijdervaring hebben. We hebben ons ingeschreven voor de B dressuur, bestgaand onder het zadel en de show rubriek, de Tally Ho.

Dus eerst maar ingeschreven voor een onderlinge dressuurwedstrijd voor trekpaarden en ja, ik ben toen ook serieus wat lesjes gaan nemen.. aangezien we eigenlijk altijd alleen maar door het bos of over het strand heen crossen.. Na een paar lesjes moesten we er dan toch aan geloven.
De ring was op gras, met alleen maar bordjes! Kiwi was bij het losrijden niet te houden met de trens.. Ik hield mijn hart al vast..

Ik zag al snel dat iedereen met zijn stang reed, dus die er snel maar in gedaan en gelijk mijn Kiwi weer terug.. dat wordt nog ff oefenen dus dacht ik.

De eerste proef was drama.. nou ja, vooral gespannen.. de tweede ging stukken beter! Een mooie 2e plaats gehaald..
Dat gespannen hoofd!

En toen was het zover.. de nationale.. Ik heb geen mooie foto's van de dressuur.. maar wel van waar ik eigenlijk voor kwam.. Bestgaand onder het zadel.
Door omstandigheden had ik een week van te voren helemaal niet kunnen rijden, verwachtingen waren dus ook niet hoog, ging voornamelijk voor de ervaring.. Maar wat wilt nou!!
In de voorrondes haalde we de eerste plaats!! We mochten door naar de finale

En als laatste deden we nog mee met de Tally Ho.. een show element, maar toch de tweede plaats gehaald.. En de ze foto vind ik zooooooooo gaaf!!!

Ik ben zo onwijs trots op die Poownie, dat ik het toch echt met jullie moest delen.. ondanks mijn gespannen hoofd

Een reactie zou leuk zijn.. ik hoop snel weer meer leuke foto's te hebben zodat ik weer wat te spammen heb hier..

Oh ja.. er mag getemt worden voor uitgelicht!