Na Zyalda kwam ong. 4 maanden geleden Givenchy op mijn pad, een 5 jarige die toen nog geen jaar onder het zadel was.
Het was een propje spanning die haar eigenaresse (en mij) aardig de baan hebben laten zien.
Zo reden we in het begin de baan rond meest van de tijd (dit was nog "braaf"... ze was kampioen ineens omdraaien

De eigenaresse is vrij vroeg gestopt met rijden ivm zwangerschap en Giv die niet zo voorspelbaar was.
Rustig stappen kon ze niet. Veel gedribbel en gedraai.. rijden was vooral hard harder hardst.. of gewoon stilstaan en weigeren door de baan te gaan.
In het begin heb ik een aantal blauw plekken opgelopen (en vooral deuken in mijn ego)
Mede dankzij ontspanning aanbieden en stukje bij beetje spelenderwijs dingen vragen lijkt ze het werken leuk te gaan vinden! "Durf los te laten" heeft zeker voor ons gewerkt!
Afgelopen donderdag is er een stukje gefilmd. (Ze weet nog niet zo goed waar ze haar benen moet laten en is zoekende.. zodoende maakt ze niet altijd haar passen netjes af hihi).
En afgelopen zaterdag weer.
De will to please is erg gegroeid afgelopen maanden.. het is allemaal nog niet perfect (we zijn met de meeste zijwaartse oefeningen pas 2 weken bezig en ik train haar 3 dagen per week).
( In het filmpje maakt ze 2x een schijnbeweging.. schapen zijn natuurlijk ook wel hele enge roofdieren..

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Bedankt voor het kijken