Ik heb Phoebe zelf gefokt uit mijn merrie Soijance (roepnaam Jazzy), afstamming Jazz x Belisar x Stuyvesant xx. De vader van Phoebe is de welbekende valk D-pony Power and Paint. Inmiddels is ze 5 jaar.
Hier was ze 2 dagen oud, een heel klein hummeltje

Hier is ze net zadelmak

Dit is onze eerste wedstrijd vorig jaar april. We haalden gelijk 2 winstpunten en een 2e prijs mee naar huis, terwijl er nog genoeg dingen fout gingen. Doorzitten ging nl nog niet, dus dat deed ik dan maar niet

Het ging steeds beter en we hebben de hele B klasse uitgereden tot 30 winstpunten
In juli en augustus 2015 zijn we naar de NRPS keuring geweest voor stamboekopname. Op de regionale kreeg ze een mooie 1e premie en op de nationale is ze stermerrie geworden

Afgelopen januari zijn we overgestapt naar de L1 en wederom behaalden we steeds winstpunten.
Vorige maand hadden we een fotoshoot en kreeg ik een paar mooie foto's van haar

Vandaag hebben Phoebe en ik gereden op de Overijsselse Kampioenschappen, de Galoppade. Ze was heel braaf en ik heb fijn kunnen rijden. Beter kan altijd, maar de proef werd beloond met 185,5 en 183 punten.
Foto's van vandaag

Phoebe heeft inmiddels ook een broertje, Dotan (v. Don Cremello du Bois). Hij is verkocht, maar hoor nog regelmatig hoe het met hem gaat (hij is nu ruim een jaar oud)

en volgend jaar eind februari zal Jazzy opnieuw een veulen krijgen, nu van de hengst Dark Dornik (een Duitse Rijpony)

Bedankt voor het kijken en een reactie is leuk!