Onze eerste winstpunt!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiHendriks

Onze eerste winstpunt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 19:47

Sorry alvast voor mijn lang bericht

Onze eerste winstpunt ging niet zo als verwacht :D
10 januari was ons laatste concour. We reden een top proefje, want Yke zat eindelijk in de goede galop op de linkerkant *\o/* We hadden 174 gehaald. Netjes maar ik had toch wat hoger verwacht := maarja om eerlijk te zijn ik zit net te denken dat Yke ook niet helemaal nageeflijk was tijdens de proef (waar ik soms vaker gebeurd) en dat komt dan ook gewoon aan mij. Ik ben dan zo gefocust op de proef met waar ik heen moet rijden dat ik er dan niet meer aan denk :D Maar omdat ik in het examenjaar zit had ik besloten om vanaf januari tot na mijn examens te gaan trainen. Ik had veel huiswerk en leerwerk en ik kwam er ook niet meer aan toe. Ik wou toch het jaar halen. Ook al sta ik er goed voor, er is altijd een kans dat ik zak (volgens mijn moeder is die kans heel klein, ik dacht er weer anders over :') ) Maar goed in die tussentijd zijn wij zoveel vooruit gegaan, er is een chiropractor langs geweest en over 2 weken komt de zadelpasser. Yke loopt nu veel beter en mooier <3

Gisteren hadden wij dan ook weer een concour na een half jaar :D. Ik had alle vertrouwen erin dat het wel goed zou gaan komen. Yke liep tijdens de trainingen de sterren van de hemel en we hadden ook deze week 2 keer gelest, terwijl ik normaal maar 1 keer in de week les had. Mijn moeder ik donderdag nog naar stal gekomen om te proberen voor te lezen. En ze deed het super goed voor de eerste keer :D Ze heeft geen verstand van paarden en ze weet ook eigenlijk niet wat ze aan het oplezen is _O- We hebben het zo afgesproken. Ik schreeuw JA als ze verder mocht lezen en NOG EEN KEER als ze het opnieuw moest lezen :')

Ik moest om 5 voor 4 en 5 over 4 starten. Ik had mijn wekker om kwart voor 7 gezet (Ja lekker vroeg) zodat ik om 8 uur op stal was om de paarden te voeren, Yke even in wei zetten, de stallen doen, Yke invlechten, Yke poetsen, Hoofdstel en zadel oppoetsen. Ik was iets eerder klaar dan verwacht _O- Yke was mooi schoon en de hengstenvlecht was super mooi gelukt al zeg ik het zelf :D Ik was helemaal klaar met de dingen die ik moest doen op stal en ik ging naar huis en rond half 11 was ik thuis hahah. Het was eindelijk kwart over 2 en ik was helemaal klaar. Mijn haar was gedaan, ik was omgekleed en de auto was ingepakt :D

Toen we op stal waren zat Yke's hengstenvlecht er nog mooi in <3 Eenmaal op concoursterrein gekomen hadden mijn ouders en voorlezer wat gedronken en daarna gingen we Yke opzadelen. Toen ik Yke uit de trailer haalde was ze helemaal bezweet :( Het zweet drupte ervan af |( Ik baalde enorm en vond het gewoon sneu voor Yke. Op dat moment had ik de moed al beetje opgegeven, die winstpunt kan ik wel vergeten. Mijn ouders zeiden dat het nog wel goed zou gaan komen. Gewoon rustig aan doen met het inrijden en plezier hebben. Yke was opgezadeld en we waren aan het inrijden. Ze was best wel druk, telkens sneller stappen enz enz. Tijdens het inrijden wou ze niet nageeflijk lopen :( hoofd omhoog en ik had zoiets van kom op Yke thuis doe je het super goed. Uiteindelijk de moed een beetje opgegeven en ik dacht dit gaat hem niet worden. Ik gaf Yke langere teugel en opeens liep ze nageeflijk :):) ik had los contact maar als ik de teugels wat korter wou pakken kwam ze weer omhoog :S Dan maar wat langere teugel dacht ik. Yke begon super mooi te lopen ik was super trots op haar. OP gegeven moment kon ik de teugel al wat meer bij pakken en ze liep nog steeds goed.

Toen was het moment dat ik aan de beurt was. Ik had er alle vertrouwen weer in als Yke zo bleef lopen <3 En dat deed ze!! Voor mijn gevoel ging de eerste proef beter dan de tweede. In de eerste proef zat Yke op de rechterhand fout en in de tweede proef gekruist :D Mijn moeder had wat foto's gemaakt :) Ik was super blij dat de proef super ging.
We hadden Yke afgezadeld en de trailer zo neer gezet dat de wind erin kwam en ze nog meer in de schaduw zat. We waren in de kantine wezen zitten en ik was samen met mijn vader een ijsje wezen halen. Opeens hoor ik mijn naam en ik kijk om en ik zie mijn moeder en mijn voorlezer blij kijken. Ik liep er heen ik keek ik zag 169,5 en 180. Ik riep opeens 180!! En sommige mensen moesten lachen dat ik zo blij was :D Mijn eerste winstpunt. Wat was ik blij :):) :):) Omdat ik moest werken zijn we maar naar huis gegaan en Yke even lekker geknuffeld omdat het zonder haar nooit mogelijk was :) :)

1.Heel even wachten tot de ander klaar is
Afbeelding
2.Even bak verkennen
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Middenstap en ondertussen behoeften doen :=
Afbeelding
9. Groeten, dit was tijdens de 2e proef
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Met veel lef en twijfel toch deze foto erop gezet :D Ik kijk/doe een beetje raar
Afbeelding
12.
Afbeelding
13. <3 <3 <3
Afbeelding
14. En Yke denkt dat ze een hengst is :j
Afbeelding
15. Handsome!!
Afbeelding

Bedankt en veel respect als je dit allemaal hebt lezen :P

JeaDH

Re: Onze eerste winstpunt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:01

Leuk, van harte gefeliciteerd!!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:03

JeaDH schreef:
Leuk, van harte gefeliciteerd!!

Dankjewel :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:05

Wat een lief hoofdje heeft ze ook <3
Maar super goed zeg! Gefeliciteerd met je punten, ziet er goed uit!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:06

Knap hoor; proficiat +:)+ en wat een mooi paard heb je daar <3

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:15

Celine_Famke schreef:
Wat een lief hoofdje heeft ze ook <3
Maar super goed zeg! Gefeliciteerd met je punten, ziet er goed uit!

Dankjewel :D :D

testes76 schreef:
Knap hoor; proficiat +:)+ en wat een mooi paard heb je daar <3

aawh dankje :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:37

Knap paard :D

Gefeliciteerd met je punten, ze ziet er goed uit!

Mag ik vragen waar je dat hoofdstel vandaan hebt? Vind m gaaf :o

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:46

_Nynke schreef:
Knap paard :D

Gefeliciteerd met je punten, ze ziet er goed uit!

Mag ik vragen waar je dat hoofdstel vandaan hebt? Vind m gaaf :o

Dankje!! Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet als het zadel ook weer goed is hihi mijn hoofdstel heb ik bij ruitersportruinen vandaan :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:06

Super goed hoor! Punten komen vanzelf wel! Knappe merrie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:08

Mooie Fries, gefeliciteerd met je wp!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:12

Wat leuk! Gefeliciteerd :) mooi paard heb je.

Was dit toevallig in Zuidwolde? :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:17

gett schreef:
Super goed hoor! Punten komen vanzelf wel! Knappe merrie :D

Anoniem schreef:
Mooie Fries, gefeliciteerd met je wp!

_bokworst schreef:
Wat leuk! Gefeliciteerd :) mooi paard heb je.

Was dit toevallig in Zuidwolde? :)

Dankjewel allemaal :) ja dit was in Zuidwolde :D was jij er ook? Of komt het gewoon bekend voor? :')

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:44

Ik stuur je een pb!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:25

Gefeliciteerd!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 16:44

Kalender7 schreef:
Gefeliciteerd!