Het is echt jaren geleden geloof ik dat ik mijn laatste topic aangemaakt heb, en er is in de tussentijd veel gebeurd.
We hebben onverwachts afscheid moeten nemen van Dille, de friese modelmerrie met sportpredicaat waar ik de eer had op te mogen rijden.
Ik zou over haar nog een heel verhaal kunnen schrijven maar daar worden jullie niet gelukkiger van en ga ik weer zitten janken, dus lang verhaal kort

Er zijn nog een miljoen verbeterpunten uiteraard. De hoofd/halshouding is een dingetje, heerlijk frieseigen nog snel te kort en diep, en naar mijn zin ook nog te hoog, maargoed daar worden we het samen in de loop van de tijd nog wel over eens. Daarnaast is het loslaten in de rug nog een ander puntje. Vooral op de foto's zie ik het erg terug, uiteindelijk aan het eind van de training loopt ze heerlijk los en door het lijf heen, maar in het begin is ze nog een beetje te gespannen ofzo om zich echt over te geven.
Verder... mijn houding.. uhm ja, handen recht op en hoger, luchtig blijven in m'n hand, beenligging is te ver naar voren, ik neig een beetje voorover te gaan zitten omdat ik haar ruimte wil geven en dat vat ik zelf een beetje te letterlijk op

Maar ik heb er pas een paar keer opgezeten dus het is ook echt heel erg wennen aan elkaar nog, en ik heb vooral moeten wennen aan de overstap van een al zo ontzettend bevestigd paard met alle knopjes erop naar weer een groen paard. Die mentale overstap was even heftiger dan ik had ingeschat haha.
Tips zijn ontzettend welkom, ik durfde nog geen HAW aan maar ik sta er zeker open voor. Wel word ik goed begeleid door de eigenaar en als de trailer gemaakt is ga ik weer lessen. En als de tijd rijp is mag ze haar carrière als dressuurcrack aangaan

Foto's zijn van verschillende dagen en steeds wel een beetje van het begin van de training.
Ik heb trouwens pas twee keer gegaloppeerd omdat ik het zelf ontzettend eng vind om in een wei te galopperen met een jong paard vooral, omdat ik heel bang ben dat ze uitglijden.. Terwijl het prima kan hoor, maar dat zit tussen mijn oren. Maar dat komt allemaal ook wel!

De foto's met het rode dekje is de eerste keer rijden, de donkere foto's is ongeveer de zesde keer en de lichtere foto's met het grijze dekje is van gister, dus ongeveer de tiende keer max ofzo?