een jaar bloed zweet en tranen ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

een jaar bloed zweet en tranen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 23:20

na toch een paar pittige maandjes waar ik voor mijn gevoel alleen maar achteruit ging ipv vooruit,
Maar eens de oude foto's er bij gehaald.. :) De zon ging er buiten gelijk weer van schijnen, en
we hebben nieuwe energie opgedaan voor een mooi buitenseizoen..

Time is een 6.5 jarige merrie, te omschrijven als sensibel, schrikkerig, rennerig, Goed het doel waar ik haar voor gekocht had, het lekker buiten rijden, werd al snel een paar maand rust / vakantie op de wei, met als doel om had daarna van 0 af aan opnieuw weer op te leren.

Na deze vakantie haar naar een pensionstal gezet, De eerste paar weken waren vreselijk, renend door de bak kop in de lucht links rechts en dan bokkend naar de muur, maar door veel rust kon ik haar in de bak redelijk rondsturen.en al gauw kwam er een kennismakingscrosslesje op ons pad, en wat was ik trots dat we dat samen overleefden :) dat wilde ik vaker doen...

Afbeelding

Veel werk aan de winkel, maar had eindelijk het gevoel dat ze iets leuk vond..dus een fijne insructeur gevonden waar ik van april tot augustus 1 a 2 x per week ben gaan lessen..
Dat is alles behalve vanzelf gegaan, in 1 ding was ze gewoon heel erg goed, rug wegdrukken en rennen..niet tot rust te krijgen waardoor er ook heel wat lessen zijn geindigd als ze na 1,5 uur eindelijk in een acceptabele draf een heel rondje in draf was gebleven zonder wegschieten.. rust en basis waren de toverwoorden, want zo was het in augustus:
( springen vanuit draf is nu te controleren, zonder direct aan de kletter te gaan)

Afbeelding
en deze vind ik supergaaf:

Afbeelding
in het najaar ook nog een heerlijke fotoshoot gedaan, en zelfs iemand
op sleeptouw genomen bij een oefencrossje

Afbeelding

Afbeelding

en dressuurtraingen:

Afbeelding

en na een indoorseizoen, waar ik steeds doelen naar beneden heb moeten bijstellen, steeds weer terug naar de basis en werken aan de rust. Keuzes durven te maken om te kunnen blijven werken aan het belangrijkste trainingsdoel, staan we nu hier...

Op vreemd terein, in een relaxt galopje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

neusje mag er nog meer uit...
Afbeelding
maar dat is ook geen probleem..
Afbeelding

mijn instructeur die mij ook vanaf okt niet meer had gezien, en die was oprecht verbaasd en trots, kleine stapjes hebben we gemaakt, tranen van machteloosheid en het niet meer weten zijn meer dan eens gevloeid ( en zullen vast nog wel weer komen, maar we lijken nu op een punt waaruit we verder kunnen werken:)

lindamusters

Re: een jaar bloed zweet en tranen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:41

Iets om trots op te zijn! Mooie schimpie heb je toch he

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:55

Mooi overzicht , je mag zeker trots zijn! :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:16

Heel gaaf paard!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:06

Daar mag je zeker trots op zijn!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:10

Je mag trots zijn!! Wat een leuke/knappe schimmel <3

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 07:58

Het is nu een 'paard' geworden! Wat een verandering!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:09

Wauw, wat een doorzetter ben jij! Knap hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:05

Wat is ze mooi geworden Marjon. En die lach van jou op de laatste foto spreekt boekdelen :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:04

Die laatste foto zegt héél veel :)
Is de eerste foto van langer geleden? Ze is heel sierlijk gebouwd.
Ik vind haar hals meer gespierd op de volgende foto:s, knap gedaan TS. Kleine stapjes kunnen een wereld van verschil maken :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 10:07

de eerste foto is april 2015..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:10

Wauw dan was ik toch juist, mooie vooruitgang :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:14

Stapjes achteruit? Je bent (in mijn ogen) sprongen vooruit gevlogen.
Kijk eens goed naar de eerste foto en de laatste foto's!

Jemig, je paard heeft zich onwijs mooi ontwikkeld in een jaar tijd.
ze toont veel volwassener op de laatste foto's en ook blijer.

Prachtig overzicht en (nog leuker!!) goed om te lezen dat je keuzes durft te maken en daar voor te gaan.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 10:33

engeltjes: daarom ben ik ook zo blij dat er vaak foto.s worden gemaakt..En ik moet daar vaker naar terug kijken.. maar we zijn ook maar mensen, we leven bij het moment en het daarbij horende gevoel..en ondanks dat ik steeds heel positief ingesteld was heb ik echt mijn instortmomenten gehad..de laatste foto.s zijn overigens gemaakt op een indoorcross. waar ik na 2 hindernissen met veel spanning heb afgegroet, en dus buiten heerlijk heb getraind.. maar het is best een weg geweest om dat te gaan doen, lak te hebben aan wat iedereen zegt. en te blijven bij het doel wat je wil.. samen met rust en vertrouwen ooit een b cross door te komen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:34

robbie88 schreef:
engeltjes: daarom ben ik ook zo blij dat er vaak foto.s worden gemaakt..En ik moet daar vaker naar terug kijken.. maar we zijn ook maar mensen, we leven bij het moment en het daarbij horende gevoel..en ondanks dat ik steeds heel positief ingesteld was heb ik echt mijn instortmomenten gehad..de laatste foto.s zijn overigens gemaakt op een indoorcross. waar ik na 2 hindernissen met veel spanning heb afgegroet, en dus buiten heerlijk heb getraind.. maar het is best een weg geweest om dat te gaan doen, lak te hebben aan wat iedereen zegt. en te blijven bij het doel wat je wil.. samen met rust en vertrouwen ooit een b cross door te komen.

Bedankt voor je reactie! :)
en het is ook zeer herkenbaar moet ik je zeggen.

Respect hoe je er mee omgaat.
Als je zo door gaat, kunnen jullie samen nog ver komen denk ik.
(en vergeet niet te genieten, je hebt een prachtig paard!)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 10:57

dank je wel.. ik geniet ook zeker wel :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:09

Wauw, wát een gaaf paard zeg!! En wat een transformatie hebben jullie ondergaan zeg!
Daar mag je heel erg trots op zijn! :))

Edit; wat voor afstamming heeft ze?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:13

Oef, wat een geluk dat je toch vooruit bent gegaan. Die eerste foto, ik huiver erbij... Nul bespiering en dan nog eens zo mager. Ik zou er zelfs niet op durven gaan zitten in angst dat ze zou breken. Ze is echt mooi aangedikt en heeft wat meer spieren in haar kont, super! :D Jammer van dat iel nekje. Ziet er een beetje uit als een geplukte kip, om het zo te zeggen. Kruipt ze snel achter de teugel?

Maar al bij al, goed werk geleverd, nu is het echt al veel meer een paard.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:24

skyefate, haar hals zwaart ook wel uit, ik kan haar nu sind 1.5 maand echt plaatsen vanuit het been naar de hand.. heb nu een fijne verbinding, dat is ook wat je op de laatste foto.s ziet.. eerder had ik gewoon bijna geen verbinding, ze liep of te diep of er uit met de neus wel altijd voor het oog " leuk" maar ik kon net zo goed een knoop in haar teugels leggen of ze er af halen want ik kon er toch niks mee doen.. ging ik trekken ging ik extra hard, deed ik hand voor ging ik extra hard .. en durf nu, nu wevoor het eerst een maand stabiel zijn te zeggen dat er een mooie been hand verbinding is.. ik kan harder en zachter kan haar rondstellen uitschuiven en met haar neus op de grond rijden.. Voor mij is dat het stukje basis waar ik zo graag naar toe wilde..Van hieruit kunnen we verder werken..

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:33

Da's een feit, dat verklaart inderdaad hoe weinig spier ze in haar hals heeft. Dat je ze nu met haar neus tegen de grond gaat is enorm, dat is inderdaad de basis die je moet hebben. Ben zelf voorstander van relaxatie op compleet losse teugel, maar dat is hoe je in feite de basis aanpakt. Toch erg goed dat je van zo'n spierloosheid er wat beter mee zal kunnen werken. Hoe oud is ze? Want inderdaad, ze moest uitzwaren, maar persoonlijk, ik heb sportpaarden op jonge leeftijd nog nooit zo dun bereden gezien.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 11:46

ze word dit jaar 7.
er zit een appaloosapapier bij . ze is van de hengst Isala's orient (vader isal is krimh ( arabisch volbloed) moederskant is NRPS.

Ik ben met je eens dat ik relaxtheid ook het liefst zoek met lange teugels, maar als dat geen optie blijkt, zul je toch verder moeten zoeken :), ben dan ook heel blij met mijn geweldige instructeur, die al die kleine stapjes samrn met mij heeft gemaakt..
Weet nog goed dat ik een x na een uur eindelijk normaal ronddraafde ik iets te enthousiast, yes ze loopt fijn riep... kon ik weer overnieuw beginnen

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:57

Wat een onwijs gaaf dier heb je onder je kont! Ziet er netjes uit! Een herkenbaar verhaal trouwens. Heb op punt gestaan mijn merrie de deur uit te schoppen om deze redenen, maar kon het uiteindelijk (na gesprek met een handelaar) niet over mijn hart verkrijgen. Als ik zie hoe ver we nu zijn gekomen, ook al zijn het maar hele kleine stapjes, ben ik alleen maar super trots! Je leert hier zo ontzettend veel van en heb het idee dat de band met zo'n paard alleen maar sterker wordt. Dit soort paarden komen alleen maar meer naar je toe. Er moet alleen heel veel rust en vertrouwen ingestopt worden, maar dat zit tussen jullie zo te zien wel goed. Heel erg veel succes en plezier met dit knappe paard! :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:59

Wat een bloed mooi beestje heb jij! Ik vind het heel mooi om te zien dat je zo vooruit bent gegaan, op foto's kun je zien dat jullie elkaar steeds meer gaan vertrouwen. Knap van je dat je hebt doorgezet!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:09

wat een lieve reacties:) dank je wel

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:06

je hebt mooie vooruitgang geboekt zeg.

daar mag je zeker trots op zijn.