Hop hop hop, Welsh Cob Roadie in galop!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Hop hop hop, Welsh Cob Roadie in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 23:32

Vandaag was het (eindelijk) mooi weer, dus heb ik mijn man meegesleept en hem een camera in de handen geduwd :o :D

Paspoortje:
Naam: Boekens Roadie
Leeftijd: 3 jaar en 11 maanden :D
Ras: Welsh cob

Roadie is sinds 7 december officieel van mij, maar daarvoor reed ik hem al voor mijn stage. Hij wordt volgende maand 4 en pakt het rijden super op! Ik ben erg trots op hem, dus hierbij wat foto's van het rijden van vandaag.

Commentaar mag, maar houd het alsjeblieft netjes. Ik heb zelf altijd moeite om de teugels op maat te houden, ze worden op de één of andere manier steeds te lang :P Wat mij in ieder geval erg opviel aan de foto's is mijn strenge rechterhand... := en de rest van mijn houding kan ook nog wat veranderd worden...genoeg om mee te trainen en om op te letten! Hier ben ik me dus zeker van bewust!

Hoe wij in augustus rond reden:
Afbeelding

En vandaag:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Net op de hoefslag na een pasje wijken
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Best wel recht! :)
Afbeelding

9. Supertrots op mijn kanjer!
Afbeelding

klien

Re: Hop hop hop, Welsh Cob Roadie in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:30

Wat een leuk dier en je rijdt hem netjes hoor :) Zal gerust wat op aan te merken zijn, maar het ziet er rustig uit voor zo'n jong dier. Hij zal nog wel wat breder gaan worden, ben benieuwd naar een vervolg.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:31

Hij is echt leuk Lydia!
Ziet er fijn uit ook :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:32

Leuke stoere pony! :D je hebt hem leuk aan het lopen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 18:10

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben ook helemaal gek op hem :) en inderdaad klien, hij zal vast nog wel wat breder worden

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:27

Leuke foto's Lyd! Hij pakt 't goed op zo te zien, ziet er fijn uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 01:19

Ik vind je teugellengte prima voor zo'n jong paardje; hij maakt er zo te zien ook geen misbruik van maar loopt netjes met het neusje naar voren naar het einde van de teugels. :j
Je rechterhand is inderdaad nogal streng, maar het opvallendst vind ik hoe je hem vastzet; niet naar achteren toe maar juist omhoog, waarbij je ook je rechterschouder optrekt en je bovenlichaam in een soort S naar links trekt. Ik zou daar dan ook zeker eens een goede zitinstructeur naar laten kijken, want zoals het er op het eerste gezicht uitziet zit het probleem niet in een vast rechterhand, maar meer in dat je je bovenlichaam vastzet. Misschien dat een centered riding instructeur daarbij zou kunnen helpen?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 08:26

xyzutu2 schreef:
Ik vind je teugellengte prima voor zo'n jong paardje; hij maakt er zo te zien ook geen misbruik van maar loopt netjes met het neusje naar voren naar het einde van de teugels. :j
Je rechterhand is inderdaad nogal streng, maar het opvallendst vind ik hoe je hem vastzet; niet naar achteren toe maar juist omhoog, waarbij je ook je rechterschouder optrekt en je bovenlichaam in een soort S naar links trekt. Ik zou daar dan ook zeker eens een goede zitinstructeur naar laten kijken, want zoals het er op het eerste gezicht uitziet zit het probleem niet in een vast rechterhand, maar meer in dat je je bovenlichaam vastzet. Misschien dat een centered riding instructeur daarbij zou kunnen helpen?

Dat zou best heel goed kunnen! Ik zit zelf heel vaak vast aan de linkerkant van mijn rug. Moet hiervoor oefeningen van de fysio doen (die ik vaak vergeet :o ),misschien dat dat het verklaard. Aan een centered riding instructeur zat ik zelf ook al aan te denken, zeker na deze foto's. Bedankt voor de tip :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:18

leuk beestje!
Voor het hele mooi vind ik je eerlijk gezegd wel iets te groot voor hem.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:33

leuk paardje!! welshjes zijn gaaf!
ik heb een welsh mountain, maar cob's zijn ook super!

let idd wel op je teugelgebruik. je bent wat streng in gebruik! echter vind ik het toch zeer vriendelijk ogen..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:40

Je rechterhand viel mij nog niet eens heel erg op maar je binnenhand wel. Deze lijk je op de foto´s naar je buik te brengen. Je kunt hem beter opzij zetten in plaats van naar je toe te trekken als je stelling wil vragen. Verder vind ik het een heel leuk paardje!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:30

Bedankt iedereen!
Ik denk zelf dat als ik mijn handen iets naar voren zet, het er al iets anders uitziet en minder streng oogt. Ik heb namelijk op de foto's voor mijn gevoel alleen licht contact. Ik zal in ieder geval de komende tijd heel erg letten op mijn handen!

En ja knakker, voor het mooie zou ik wel iets te groot zijn idd. Was ook eerst niet mijn intentie om deze te kopen. Ik wilde een springgefokte kwpn merrie kopen :P maar met Roadie had ik zo'n klik, dat ik hem heb gekocht. Ahja, ik ben gelukkig niet zo zwaar, dus dat scheelt :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:33

Hij is prachtig! Veel plezier samen +:)+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:44

Wat een leukerd! Ziet er netjes uit.
Ik vind je lengte helemaal niet mis staan hoor! Dan zou ik ook te groot zijn voor mijn paard :+
Als je er zelf maar tevreden mee bent toch? :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:50

Ballard_L schreef:
Bedankt iedereen!
Ik denk zelf dat als ik mijn handen iets naar voren zet, het er al iets anders uitziet en minder streng oogt. Ik heb namelijk op de foto's voor mijn gevoel alleen licht contact. Ik zal in ieder geval de komende tijd heel erg letten op mijn handen!

En ja knakker, voor het mooie zou ik wel iets te groot zijn idd. Was ook eerst niet mijn intentie om deze te kopen. Ik wilde een springgefokte kwpn merrie kopen :P maar met Roadie had ik zo'n klik, dat ik hem heb gekocht. Ahja, ik ben gelukkig niet zo zwaar, dus dat scheelt :)

oh ja, zeker, je bent heel slank , houden zo!!

elliehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:44

Heel leuk beestje zeg!
het is idd dat je je vast zet in je bovenlijf, maar jij lijkt er meer last van te hebben dan je paard :P
heel fijn beeld voor zo'n jong beestje
lekker doortrainen en genieten :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:46

Wauw leuke foto's Lydia!

Ik vind je, zoals je weet, niet te groot en ik weet zeker dat Roadie nog groeit en breder wordt. Volgens mij zijn Welsh Cobs daar sowieso wel laat in. Daarnaast is een klik en plezier hebben zoveel belangrijker dan het plaatje. Het ziet er supernetjes uit en het gaat vast ook helemaal goed komen met jullie springcarrière! :D

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:54

leuk beestje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:01

Jullie zijn leuk!
Je bent je heel goed bewust van dingen die beter kunnen, dus dat komt vast helemaal goed. :j
En ik vind je trouwens ook voor het mooie absoluut niet te groot voor hem.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:10

fijn om te zien dat je een zachte hand hebt, een Cob vind dat prettig, je gaat een goede trotse houding krijgen in de toekomst....ben benieuwd hoe het jullie over een jaar gaat.......succes !!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:19

Leuk! Hier ook een con-liefhebber en bezitter. Het ziet er inderdaad prettig uit.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:59

Knap paardje zeg! Zeker voor zijn leeftijd vind ik hem al een heel mooi lijf hebben, die wordt vast prachtig als hij is uitgegroeid! :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:14

Knappe Roadie <3 Ziet er leuk uit!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:09

Wauw bedankt voor jullie complimenten! Ben ook echt benieuwd hoe hij er over een paar jaartjes uitziet. <3

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:23

Wat een leuk beestje <3