We hebben namelijk voor de allereerste keer over een balkje gereden samen

Spectaculair? Nee, absoluut niet. Misschien wel lachwekkend voor sommigen, maar voor ons echt een heuse overwinning!
Wainonia had nog nooit onder het zadel over een balkje / hindernisje of wat dan ook gelopen en we hebben eerst een aantal weken geoefend aan de hand, omdat ze er behoorlijk bang en onzeker voor is.
We zijn begonnen met balkjes in de bak terwijl ze daar los rondliep. Later aan de hand eroverheen leiden, maar dat ging eerst nog niet zo eenvoudig. Voor het weekend zijn we aan de longe met de balkjes bezig geweest en vandaag was dan de dag om voor het eerst onder het zadel een balk mee te pakken.
Ook voor mij was het best spannend. Ik heb vroeger (zo'n 15 a 20 jaar geleden) best actief gesprongen, maar na een aantal fikse valpartijen was voor mij de maat vol en ben ik definitief overgestapt naar dressuur. De drempel was voor mij dan ook best hoog om dit te gaan doen vandaag, juist omdat Wainonia zelf ook onzeker is en ik weet van het werk aan de hand dat ze er een behoorlijke sprong van kan maken.
Maar... de missie is geslaagd!!

Mijn houding is natuurlijk bagger na al die jaren, maar tips daarvoor zijn welkom, want ik vond het voor herhaling vatbaar