Ons eerste buitenritje is een feit!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolle89

Ons eerste buitenritje is een feit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 14:48

Hallo allen,

Ik ben inmiddels bijna een jaar met Galaxy aan het werk. In februari ben ik met haar gestart, toen was ze bijna 4, met grondwerk. Van t zomer heb ik voor t eerst een ritje op d'r rug gemaakt met een barebackpad en vanaf september mag ik haar geloof ik officieel zadelmak noemen! Het is zon leuke uitdaging om haar alles te leren! Ik wil jullie daarom graag de vooruitgang in beeld laten zien!!

Afbeelding
Dit was ons eerste wandelritje buiten. Tevens ook de eerste week dat ik met de schat aan de gang mocht.

Afbeelding
Dol op gekke bekken!

Afbeelding
Na het eerste grondwerk door naar de dubbele longe om het stuur te installeren!

Afbeelding
Ons eerste ritje samen! Lekker in zon!

Afbeelding
Toen waren de rollen omgekeerd

Afbeelding
Dit was dan HET moment! Voor de eerste keer onder het zadel!
Afbeelding

Na een paar donkere dagen in de bak is het nu lekker vakantie en gingen we de uitdaging aan!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dank jullie wel voor het kijken! Ik heb nog een kleine opmerking erbij: houding en vorm wordt heel hard aan gewerkt met goede begeleiding! Het punt is dat zon jong paard een andere huiding van de ruiter vraagt dan een sterk doorgereden paard. Daarnaast gooit ze me heeeel erg met zadel en al naar rechts en zoekt ze regelmatig evenwicht in het bit. Dus het verdient nog zeker geen medaille maar ik zon trots op d'r! Eerst maar eens meters maken en dan komt het recht richten onder het zadel vanzelf!!

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het kijken/lezen en OPBOUWENDE kritiek is altijd welkom!! Ook tips over hoe jullie je jonge paard hebben doorgereden zijn heel welkom!!

Ik ben in iedergeval in de zevende hemel!

Ballard_L

Re: Ons eerste buitenritje is een feit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:32

Superleuk Nicolle :D en je boft natuurlijk wel met zo'n mooie achtertuin :)

BluePanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:44

Knappe pony (gekke bekken foto <<) ), en leuke omgeving! Je boft er mee :~

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:24

Leuk om te zien hoe rustig je het met haar aan doet. Veel plezier nog samen toegewenst +:)+ *\o/*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:29

mooie combi. je pakt het lekker rustig aan. zo'n relaxte buitenrit is alleen maar goed, zeker voor het evenwicht en op eigen benen kunnen lopen met iemand op z'n rug

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:54

Jeetje wat ziet dit er super vriendelijk uit allemaal! Complimenten!
Het rechtrichten zou je aan de hand vanaf de grond al wel mee kunnen beginnen, maar misschien doe je dat ook al wel. Dan pakt ze het onder het zadel ook veel makkelijker op.
Keep up the good work!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:43

Proficiat, dat zal wel een topmoment zijn geweest :D

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 14:19

Ja we doen al veel grondwerk vanaf de grond. Vooral in stap en dan ranvers en travers om dr binnenachterbenen sterker te maken. Deze week heeft ze een paar mooie galopjes laten zien die al behoorlijk in het ritme kwamen. Echt super leuk!

Na z'n hoogtepunt komt er natuurlijk een volgend opstakel, gisteren begon ze heeeel erg met het hoofd te schudden met hoofdstel om. Tijdens de rit maar ook toen ik er af was. Ik denk zelf vermoeidheid en wat spierpijn van de afgelopen dagen. Even in de gaten houden dus. Tandarts komt netjes ieder jaar en het bit heeft ze tot nu toe altijd goed geaccepteerd dus lijkt me niet voor de hand liggend. Misschien is blijft het ook wel bij deze ene keer. Dat is nu eenmaal de uitdaging van een jong paard, je krijgt iedereen weer een nieuwe verassing om mee te werken! :D

Bedankt voor jullie positieve reacties! Die doen me goed! :D
We hebben deze week veel trailer laden geoefend en hopen over een week of 2 voor het eerst naar de clubles te kunnen, lekker wennen aan rijden tussen de andere paarden en zo gaan we langzaam aan steeds weer een stapje in de juiste richting :D

Zoals Marijke de Jong zegt: Het maakt niet uit hoe hard je gaat, als je maar in de goede richting gaat :)

En ja! Ik ben mega blij met de plek waar Galaxy staat! (L) echt een paradijsje!