Hinde trainen in de buitenbaan voor ons B-debuut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Hinde trainen in de buitenbaan voor ons B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:56

Hier zijn we weer! Zoals sommige van jullie weten heb ik Hinde even te koop gehad. Ik ben in korte tijd mijn baan verloren en wat andere financiële problemen gehad, waardoor ik genoodzaakt was een andere eigenaar voor haar te vinden. Gelukkig heb ik hele lieve mensen om mij heen en wilden ze niet dat Hinde en ik als combinatie uit elkaar zouden gaan. Ik heb de advertenties dus meteen verwijderd en ben ontzettend blij dat ik deze fijne merrie toch zelf verder kan en mag gaan opleiden. We lessen nu elke week bij een ontzettend fijne instructrice en gaan met sprongen vooruit. Ze is in korte tijd zoveel rechter en sterker geworden dat we in Januari lekker gaan starten. Vandaag reden we in de buitenbak waar ze lekker heet was, haha. Gelukkig kon ik haar door veel te schakelen goed bij me houden en durfde ze mooi los te laten. Soms komt ze nog wat te diep, maar daarin houden we wel contact. Van hieruit kunnen we haar steeds wat lager instellen en toch actief houden. Ik ben zo blij dat ik dit paard kan houden, zo werkwillig en gehoorzaam. Zie hieronder een paar foto's. En owja, ik moet is gaan leren om mijn been lang te maken en voor me uit te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smurvaas

Re: Hinde trainen in de buitenbaan voor ons B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:00

Wat een mooie combinatie zijn jullie!

Super dat je dr zelf kan houden!!!

Heel mooi paard, geniet ervan!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:01

Mooie combinatie! Ik vind je houding in draf echt keurig. Alleen in galop kom je bijna tegen dr flank aan. Maar ik gok zo dat ze een grote galopsprong heeft en dat t daardoor komt :-)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:02

Mooi paard en leuke outfit! Kijk uit dat ze niet teveel achter de loodlijn kruipt.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:04

Wat gaaf en wat een mooi dier! Ik vind het er erg fijn en vriendelijk uitzien! Veel plezier met haar!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:04

@ Willemijn, ja ze springt behoorlijk ver bij vanachter. En ik moet ook mijn been lang blijven maken in de galop, dan zal het al een stuk minder zijn. Ik let wel goed op dat ik mijn spoor er vanaf houd, dus het hindert haar niet.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:12

Wat een gaaf een mooi paard!! Heel fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt. De situatie is al rot genoeg, zonder dat je haar ook nog kwijt zou raken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:26

Wat fijn dat je haar kan houden Top combi jullie Lekker zo doorgaan Zou zeggen beugels uit maar misschien volgend jaar maar eens proberen Te veel doorzitten is nog niet goed voor een jonkie En om nou al zonder beugels te galopperen zou wel heel dapper zijn Ha hahah

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:30

Leuke combinatie, alleen lijkt ze snel te diep te lopen?

20513

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:31

Wauw!! Wat een ontzettend leuke/gave combi zijn jullie!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:33

Aandachtspunt: op alle foto's ( behalve de laatste) loopt het paard achter de loodlijn..

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:38

Klopt, zoals ik in de beginpost ook heb geschreven loopt ze nog snel te diep. Wel blijft er nu verbinding met mijn hand en kruipt ze er niet meer achter. Van hieruit zijn we bezig om haar te laten zakken en haar neusje eruit te rijden.

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:53

Wat ontzettend fijn dat jullie een combinatie kunnen blijven dankzij de mensen om je heen! Ziet er heerlijk uit, top combi :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:45

Ze is echt verandert! Nek is echt een stuk dikker geworden, gaaf !!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:32

Dankjulliewel!

@ kusvoorjou, ja ze is echt in de breedte en de hoogte flink gegroeid. Het is nu geen pony meer om te zien, haha.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:46

Wat bof je toch met zo'n gaaf, lief en meewerkend paard!

Jullie vliegen straks het B en L door denk ik! Jullie gaan het nog ver schoppen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:52

Oh wat goed je dat je haar kan houden!!
Een van m'n lesklanten stuurde mij je advertentie per app, ze is op zoek naar een merrie en vond hinde erg leuk :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:42

Jannepauli schreef:
Aandachtspunt: op alle foto's ( behalve de laatste) loopt het paard achter de loodlijn..

Maar wel fijn door het lijf en contact aan de voorkant, paard is 3.. Kan niet meteen perfect gaan :D

Vind jullie nog steeds een fijne combi! Hoe ging het op de keuring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:19

Fijne combinatie zijn jullie.
Maar zit je niet te kort met je beugels? Je trekt op veel foto's je onderbeen wat op of naar achteren met als gevolg dat je je paardje bijna in de liezen prikt met je sporen.
En let op dat je in e galop achterover blijft zitten. Als je naar voren gaat zitten gaan je onderbenen automatisch naar achteren.
Mag ik vragen bij wie je lest? In een vorig topic van je las ik waar je in de training mee bezig was en daar kon ik mij goed in vinden.

Verder ziet het er fijn uit. Jullie komen er wel :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-15 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:23

Ik schrok al toen ik de advertentie zag, had nooit het idee dat je haar wou verkopen. Gelukkig kan je haar houden, blijft een super knap paard!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 00:31

Dankjulliewel allemaal, ben ook zo ontzettend opgelucht dat ze kan blijven.

@Gast5428, het is meer dat ik op m'n billen moet blijven zitten in de galop en m'n benen lang maak. Want in draf heb ik nergens last van. Ze springt de galop nogal flink omhoog en dat is zo lastig zitten soms, waardoor ik het op wil vangen door naar voren te gaan zitten. Is mijn eigen schuld en daar moet ik aan werken. Ik zal je even een pb sturen bij wie ik les, weet niet of ze het fijn vindt als ik haar naam openbaar op een forum plaats, haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:45

Drie jaar en dan al zo bezig, erg jammer... Ook nog eens met een spoor... Vindt het beestje nog veels te jong...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:53

Ontzettend gaaf paard! Wel erg jammer dat je in ieder topic aangeeft dat je bezig bent om de neus er meer uit te rijden, maar dat ik daar nog steeds geen verbetering in zie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:57

3 jaar is idd erg jong. maar wij kunnen vanaf hier niet zien hoe lang en hoe vaak Hinde wordt gereden.
Persoonlijk zou ik er pas op gaan zitten wanneer de leeftijd van 4 jaar is bereikt maar ik denk dat de amazone wel zuinig is op haar paard en goede begeleiding heeft.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:42

Ik weet dat ze in het begin reed met een slof... Vind ik niet vallen onder zuinig met paard.... Vind dat ze erg wedstrijd gericht bezig is en dit gaat (helaas) ten koste van het paard