Don't forget to smile; Trainings 3-daagse bij Hester Bransen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roooooss

Don't forget to smile; Trainings 3-daagse bij Hester Bransen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 17:35

Afbeelding

Eind oktober ben ik met Anima afgereisd naar het mooie Duiven voor een trainings 3-daagse bij Hester. Wij hebben toen 6 ontzettend leerzame lessen gereden. Hierbij hebben wij gewerkt aan houding en zit, buigingen en overgangen. Wat voor enorm veel vooruitgang heeft gezorgd. Echter was het soms wel confronterend, maar tegelijkertijd ook een eyeopener.
En ‘’Don’t forget to smile’’. Nou die was aan het einde zeker niet meer weg te denken van mijn gezicht, wat was ik trots!

'' Good times become good memories and bad times become good lessons. ’’

Afbeelding

Afbeelding

'' Being happy does't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections. ''

Afbeelding

Afbeelding

'' Mistakes are proof that you're trying ''
En bij ons gaat zeker alles nog niet perfect, maar daar trainen wij aan. En stap voor stap zullen wij vooruit gaan.

Afbeelding

'' I am so proud of you ♥. ''

Afbeelding

Afbeelding

" The good things in life are better with you. ''

Afbeelding

Wij hebben zeker genoten! :D

melissapupa

Re: Don't forget to smile; Trainings 3-daagse bij Hester Bransen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:58

ik denk dat jij je paardje heel erg kan helpen met het longeren op de manier van lammert Haanstra.
ik vind het een erg leuk beestje!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:03

Tof zeg, heb je er veel aan gehad? Ik heb het ook zitten overwegen, maar het is nogal een kostbare aangelegenheid. Maar aan ons valt ook nog zo veel ge sleutelen.
Wat heb je allemaal geleerd? :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:41

Dankjulliewel!

Dott schreef:
Tof zeg, heb je er veel aan gehad? Ik heb het ook zitten overwegen, maar het is nogal een kostbare aangelegenheid. Maar aan ons valt ook nog zo veel ge sleutelen.
Wat heb je allemaal geleerd? :)

Zelf vond ik het de investering meer dan waard! Het is inderdaad een hoop geld, maar in verhouding is dat het echt waard. Hester neemt echt de tijd voor je en wil ontzettend graag helpen. Zelf hebben wij gewerkt aan mijn houding en zit, buigingen en overgangen. Om te lessen bij Hester is zeker aan te raden! Je kan ook altijd een proefles uitproberen? :) Zelf kan ik niet wachten tot ik weer kan gaan! Moet eerst nog wel wat sparen dan :Y)
Uhm, laten we zeggen dat we eerst zo rondreden. [RIJ-ITP] Work hard, Dream big!
Zegt genoeg denk ik :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:08

Ja, dat ben ik dus aan het overwegen, of ik het de investering waard vind. Tis ook nog wel een stukje rijden met de trailer namelijk..

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:25

Dott schreef:
Ja, dat ben ik dus aan het overwegen, of ik het de investering waard vind. Tis ook nog wel een stukje rijden met de trailer namelijk..

Ik krijg binnenkort nog wat beeldmateriaal. Aantal lessen zijn gefilmd. Anders kan ik wel iets doorsturen, zodat je een les kunt "bijwonen" ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:48

Als eerste vind ik jullie een leuk stel.
Maar eerlijk gezegd word ik hier niet blij van :n. Paard loopt uit elkaar en zie daar gedurende de foto's ook geen vooruitgang in. Paard mag veel meer over de rug lopen.
Vind het dan ook niet de investering waard om hier les van te krijgen.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:09

FriesWytske schreef:
Maar eerlijk gezegd word ik hier niet blij van :n. Paard loopt uit elkaar en zie daar gedurende de foto's ook geen vooruitgang in. Paard mag veel meer over de rug lopen.

Deze foto's zijn ten eerste niet genomen over de verschillende dagen. Maar op één dag. Vandaar dat er ook geen "vooruitgang" te zien is gedurende de foto's.
In dit topic heb ik een reactie een ander topic geplaatst waarin duidelijk te zien is waar vandaan zijn gekomen en waar we nu zijn met een inmiddels beter passend zadel. Ze loopt op dit moment zo veel heter bij mij dan dat ze eerder heeft gedaan. Vindt dat er niet enkel op de foto's geoordeeld kan en mag worden over de lessen, dat is niet eerlijk. Al met al ik ben er wel ontzettend tevreden over, en ben me veel meer zelfbewust geworden van mijn fouten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:11

Leuk zeg, Roos!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:13

Dankjewel Bente! :D

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:30

Uiteindelijk gaat paardrijden ook om genieten! Ja, ze mag meer over de rug lopen, maar je hebt goede begeleiding en weet waar je aan moet werken, gaat wel goed komen dus! Ik vind jullie een mooie combi, hopelijk groeien jullie in 2016 nog weer meer verder! :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:35

roooooss schreef:
FriesWytske schreef:

Deze foto's zijn ten eerste niet genomen over de verschillende dagen. Maar op één dag. Vandaar dat er ook geen "vooruitgang" te zien is gedurende de foto's.
In dit topic heb ik een reactie een ander topic geplaatst waarin duidelijk te zien is waar vandaan zijn gekomen en waar we nu zijn met een inmiddels beter passend zadel. Ze loopt op dit moment zo veel heter bij mij dan dat ze eerder heeft gedaan. Vindt dat er niet enkel op de foto's geoordeeld kan en mag worden over de lessen, dat is niet eerlijk. Al met al ik ben er wel ontzettend tevreden over, en ben me veel meer zelfbewust geworden van mijn fouten.

Zelfs dan zou ik verbetering willen zien. En er staat niet bij dat deze foto's van 1 dag zijn. Dus dan is het logisch dat ik aan neem dat ze van alle dagen zijn.
Ik zie eerlijk gezegd geen verbetering met het topic van jouw.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 05-11-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:01

Mooi paard,

Alleen wil ik niet heel erg banketstaaf zijn, maar ik zie nauwelijks verschil met je vorige topic. En je hebt 6 lessen gehad en een flink bedrag betaalt begrijp ik?
Dan zou ik als ik jou was toch iemand anders zoeken. Na 6 lessen mag je wel iets meer verschil zien.

Wel vind ik het goed dat je er van geniet!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:36

Zit en houding zijn toch enorm verbeterd? Ga lekker zo door meid! Komt er wel

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:50

roooooss schreef:
Dott schreef:

Ik krijg binnenkort nog wat beeldmateriaal. Aantal lessen zijn gefilmd. Anders kan ik wel iets doorsturen, zodat je een les kunt "bijwonen" ?

Als je zou willen, zou ik dat wel heel tof vinden :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:21

Ik vraag me echt serieus af of sommige mensen wel de OP hebben gelezen, maar ook hebben gezien waar dit topic staat. Het staat bij rijden itp, niet bij HAW. Ik hoef dus geen rijtechnisch commentaar, anders had ik het topic wel daar geplaatst. Ik ben me zelf erg bewust van mijn verbeterpunten en werk daar hard aan met begeleiding(!).

Daarnaast vonden deze 6 lessen in 3 dagen plaats. Dan kunnen er geen wereld verschillen ontstaan, dat is gewoon erg onrealistisch.

Er is zeker een verbetering geweest gedurende de trainingsdagen en dat zit niet tussen mijn oren. Mensen hebben mij daar van les 1 t/m les 6 zien rijden. Die hebben dus een veel beter beeld kunnen vormen.

Dankjewel Julia en Raamzicht! :)

Dan doe ik dat zodra ik ze heb ontvangen Dott. :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:26

Zo, je houding is echt goed verbetert hoor! Heb je andere topic ook even gelezen. En wel heel toevallig heb vanmiddag net wat filmpjes bekeken van hester. Erg interessant, heb het YouTube kanaal ook zeker geabonneerd. Ennuh, ga zo Door hoor! :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:27

Wat toevallig haha. Dankjewel!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:42

Echt super fijn dat jullie er zo enorm veel aan gehad hebben! :D

Ik zie echt wel een groot verschil, je houding maar ook hoe Aniem er bij loopt!
En tuurlijk is er nog veel te verbeteren, maar maakt dat deze verbeteringen dan ook direct waardeloos? Ik vind het jammer dat een aantal hierboven alleen kijken naar wat niet goed is, perfectie bestaat niet en verbetering is waar je voor moet gaan. En wat verbetering is is voor elke combinatie verschillend. :)
Je kan niet perfect beginnen en ik vind het juist goed dat ze ondanks dat ze zelf ook weet dat het niet perfect is het toch toont. :)
Ik heb deze combinatie meerdere keren zelf zien rijden en kan ik absoluut zeggen dat dit een enorme vooruitgang is, jullie zijn super leuk samen en lekker zo doorgaan! :D

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:51

Dankjewel, dat is echt ontzettend lief Femke! :o
Waardeer het enorm.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:18

Ik zie ook echt wel verschil ten opzichte van het vorige topic
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;) lekker samen verder trainen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:36

Mooi paard en die smile op je gezicht zegt genoeg :) Wel vind ik dat zo een dure clinic beter besteed is als je al een stevige basis hebt. Als ik de werkpunten zo zie en je uitleg lees dan kan iedere goede instructeur je voor minder geld hier ook bij helpen. Het voordeel van clinics is natuurlijk wel het meerdaagse aspect. Iets waar veel instructeurs geen tijd voor hebben.
Hoe vaak per week train je ? Zoals sommigen hierboven zeiden denk ik ook dat longeren met bijzet jullie echt vooruit kan helpen. Je zal het je paard en jezelf veel gemakkelijker maken als je hem 1 of 2x per week longeert met bijzet. Ik gebruik zelf graag een gogue hiervoor. Die laat ik de eerste 5-10 minuten los aan de bitringen bevestigd. Pas na het warmlopen gaan ze door de bitringen naar de gesp, 15 minuutjes met bijzet is zwaar genoeg. Dat kan binnen de 1-2 maand een paard in bespiering en soeplesse echt positief beinvloeden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:40

Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Ik zie niet hoe de foto's bij het verhaal passen dan... Dan moet je bokkers niet verwijten dat ze niet lezen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:50

Fijn dat je veel geleerd hebt!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:13

Jullie gaan goed roos! ik zie zeker vooruitgang en je moet gewoon lekker op jullie eigen tempo gaan zo oud is je knappe merrie ook nog niet :D Ik bewonder je doorzettingsvermogen en hou hard en goed je traint en tijd in jezelf en je paard investeert! petje af :D