Een tijdje geleden nodigde Lysanne (Bokker Melody7) mij uit om eens bij haar mee te gaan zodat ik weer eens op een IJslander zou kunnen rijden. De vorige keer dat ik een poging deed tot rijden ([RIJ-ITP] Holly; Rolstoel-pony in de dop!) was erg leuk, maar bevestigde wel mijn vermoeden dat echt paardrijden gewoon echt niet meer ging. Toch wilde ik het heel graag nog weer eens op een IJslander proberen aangezien ik het daar ook het langste op vol heb gehouden tot het niet meer ging. Door de smalle bouw en fijne gangen (tölt) hoopte ik dat ik het net als vroeger zou volhouden. Dus hebben we samen een priveles geboekt bij Breidablik (waar lys normaal ook vaak lest) en gisteren was het dan eindelijk zover. M’n broek en thermolaarzen uit een hoekje in de schuur gevist en richting brabant.

Ik reed op Isold en Lysanne reed mee op Bletta en onze lesgeefster reed ook mee, erg apart, maar fijne manier van lesgeven. Ze had enorm goed door wat ik deed met mijn lijf om te compenseren en hoe ik dat beter kon doen. Ook heeft ze me eerder laten afstappen om te voorkomen dat ik mezelf veel te ver voorbij zou gaan en daar teveel last van zou hebben, erg fijn dat er zo goed op me gelet werd. Breedte van dit ijsje ging gelukkig goed, en ter bescherming van mezelf liet ze mij ook mijn ene been voor het zadel leggen tijdens de stap, zodat het minder snel fout zou gaan. Lange lap tekst, dus tijd voor foto’s!

1. Poownies uit de wei halen

2. Even rustig instappen om te kijken hoe het gaat

3.

4. en het ging goed, dus iets meer actie!

5. Bletta met Lys

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

Hierna ben ik afgestapt en kon Lys nog even in volle snelheid, aangezien voor mij het tempo wat lager lag, ik heb alleen gestapt en getölt (en af en toe n beetje draf) om te voorkomen dat het teveel zou worden.
14.

En terwijl Lys haar moeder de foto’s stond te maken heeft haar zus staan filmen, dus nog een kort filmpje, waarbij ik me verbaas over hoe goed ik eigenlijk nog zit na zoveel tijd niet rijden. Ben stiekem best een beetje trots op mezelf!
15.
Al met al ben ik enoooorm blij dat ik weer eens gereden heb en dat het ook nog zo goed ging. En daarbij was het ook enorm gezellig met Lys samen, zeker voor herhaling vatbaar dus!

Dankjewel Lys!

De dag erna zijn we nog even langs Lys haar verzorgpony geweest, ik heb d'r op de foto gezet en zelf ook nog n rondje gestapt, de foto's daarvan kun je hier bekijken: [RIJ-ITP] Turtle gaat er met Melody vandoor..