Rijden in 't avondzonnetje

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:06

Hoi allemaal,
Gisteren ben ik weer naar mijn verzorgpaard Apache gegaan.
Ik had m'n camera mee dus een vriendin die mee was kon een aantal foto's maken van het rijden.
Ik heb vooral veel gestapt en gedraafd, een heel klein stukje galop maar.
Foto's staan op volgorde, heb alleen niet veel horizontale stap foto's (vandaar dat die er niet veel bij staan)
Als hij er heel bezweet uitziet in het begin komt dat omdat hij nogal wild aan het spelen was toen wij hem uit de wei kwamen halen (wat een hele klus was hahah :) )
Alle tips zijn natuurlijk welkom, als ze maar opbouwend zijn!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Saul

Berichten: 9674
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:09

Holy crap die buik :oo. Daar mag wel de helft af!
Zadel ligt daardoor ook niet bepaald lekker.

Maar wel een Leuk dier!
Laatst bijgewerkt door Saul op 10-10-15 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:10

leuke foto's :)

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:19

Tyrcanol schreef:
Holy crap die buik :oo. Daar mag wel de helft af!
Zadel ligt daardoor ook niet bepaald lekker.

Maar wel een Leuk dier!

Hij is inderdaad veel te dik, we proberen m af te laten vallen.
Maar gaat niet bepaald snel, helaas.

LidyK97 schreef:
leuke foto's :)

Bedankt:)

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:37

Hij mag inderdaad zeker wel op dieet ;)

Leuke pony!

xSBSx
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:29

zadel te klein? leuke pony

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 17:33

xLes schreef:
Hij mag inderdaad zeker wel op dieet ;)

Leuke pony!

Bedankt :)

xSBSx schreef:
zadel te klein? leuke pony

Te klein voor het paard of te klein voor mij?

CMB
Berichten: 87
Geregistreerd: 06-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:34

Dacht holy moly daar komt nog kerstveulentje totdat ik iets in de vorm van een pielemanshol zag :P
Maar leuk beestje om te zien en succes met afvallen!!
Zadel ligt niet fijn en lijkt voor jou ook te klein maar daar is al wat over gezegd!

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:41

Zo zeg! Die is inderdaad veel te zwaar. Ik dacht idd eerst dat er een veulen uit moest maar het is een jongetje :D Super leuke pony! Alleen het zadel ligt te ver naar voren. Ik vind het ook niet helemaal lekker liggen op de pony.
Veel plezier nog met hem!

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 18:00

CMB schreef:
Dacht holy moly daar komt nog kerstveulentje totdat ik iets in de vorm van een pielemanshol zag :P
Maar leuk beestje om te zien en succes met afvallen!!
Zadel ligt niet fijn en lijkt voor jou ook te klein maar daar is al wat over gezegd!

Het is inderdaad een beetje aan de kleine kant voor mij. Beugelriemen zijn ook redelijk kort, had een langere vriendin erop gezet en de beugels waren veel te kort voor haar hahah.

Cas123 schreef:
Zo zeg! Die is inderdaad veel te zwaar. Ik dacht idd eerst dat er een veulen uit moest maar het is een jongetje :D Super leuke pony! Alleen het zadel ligt te ver naar voren. Ik vind het ook niet helemaal lekker liggen op de pony.
Veel plezier nog met hem!


Het zadel ligt inderdaad te ver naar voren, maar de singel is kort dus krijg m anders niet dicht, schuift dan ook te ver naar voren.

Doordat hij zo dik Is schuift het zadel ook steeds scheef, wat best irritant is.
Denk alleen niet dat de eigenaren een nieuw zadel gaan kopen aangezien hij bijna niet bereden wordt. Misschien wel een nieuwe singel...

shaddy82

Berichten: 1926
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:31

Allereerst wat een leuke pony en mooi sfeertje op de foto's door het zonnetje :)

Gewicht van de pony is al gezegd, goed dat je bezig bent met hem af te laten vallen
Zadel ligt inderdaad niet lekker en is ook voor jou aan de krappe kant
Misschien is in plaats van een ander zadel een (2ehands?) barebackpad een idee ?

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:38

Wat doe je om hem te laten afvallen? Beweging is ook goed. Maar ik lees dat je hem niet veel rijd... ik denk als je een grootere singel koopt het schuifprobleem niet is opgelost. Het paard kan niet lekker lopen onder een zadel wat fout ligt. Misschien eens gaan praten met de eigennaren? :) ik vind jullie verder een super leuk team!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:46

Je zit er wel heul scheef op op die laatste galop foto, probeer je daar het zadel recht te trekken of zo?

Verder vind ik het wel een leuke pony, leuk kleurtje. Maar daar mogen wel heeel wat kilootjes af (maar zo te lezen ben je daar al mee bezig :) )

Je hebt wel een lekker vlak en groot weiland om in te rijden, ben wel jaloers hoor! :o

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:20

Ik vind het zo'n leuk paardje!!
Maar ik zou dat zadel niet meer gebruiken voor je paard rugklachten gaat krijgen :)

Vampie14
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-08-14

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:30

Wat een plaatje. Buikje zal afnemen bij lekker trainen :D

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 22:26

shaddy82 schreef:
Allereerst wat een leuke pony en mooi sfeertje op de foto's door het zonnetje :)

Gewicht van de pony is al gezegd, goed dat je bezig bent met hem af te laten vallen
Zadel ligt inderdaad niet lekker en is ook voor jou aan de krappe kant
Misschien is in plaats van een ander zadel een (2ehands?) barebackpad een idee ?

Ja dat kan ik wel vragen, ikzelf heb niet genoeg geld voor een zadel helaas.

Cas123 schreef:
Wat doe je om hem te laten afvallen? Beweging is ook goed. Maar ik lees dat je hem niet veel rijd... ik denk als je een grootere singel koopt het schuifprobleem niet is opgelost. Het paard kan niet lekker lopen onder een zadel wat fout ligt. Misschien eens gaan praten met de eigennaren? :) ik vind jullie verder een super leuk team!

Ik rijd hem inderdaad niet veel omdat ikzelf last heb van nek/rugklachten. Hij krijgt niet veel bijgevoerd momenteel maar hij gaat binnenkort ook weer naar zijn stal (als hij nu al niet 's nachts op stal staat) Het schuifprobleem wordt inderdaad niet opgelost door een andere singel, maar wanneer de singel groter is kan het zadel wel verder naar achteren gelegd worden denk ik.
Zijn eigenaren hebben niet echt veel verstand van paarden hahah, hij is daar gekomen omdat hij niet meer geschikt was als (western)paard voor wedstrijden.

gerpiegorp schreef:
Je zit er wel heul scheef op op die laatste galop foto, probeer je daar het zadel recht te trekken of zo?

Verder vind ik het wel een leuke pony, leuk kleurtje. Maar daar mogen wel heeel wat kilootjes af (maar zo te lezen ben je daar al mee bezig :) )

Je hebt wel een lekker vlak en groot weiland om in te rijden, ben wel jaloers hoor! :o

Scheef of naar voren? Ik zit ver naar voren omdat zijn galop niet heel makkelijk uit te zitten is en wanneer ik dat probeer ga ik heel erg stuiteren. Dan krijg ik meer last van mijn nek (heb het een stukje geprobeerd maar heb nu alweer last van nekpijn & hoofdpijn helaas) Het was trouwens de tweede keer in galop op hem. Het weiland is inderdaad erg fijn om in te rijden, voorheen moest ik altijd in de andere weide (waar nu het shetje staat) rijden maar die was minder fijn ivm de grootte.

Cinnepin schreef:
Ik vind het zo'n leuk paardje!!
Maar ik zou dat zadel niet meer gebruiken voor je paard rugklachten gaat krijgen :)

Ik kan wel vaker zonder zadel proberen te rijden maar dan kan ik niet veel draven en helemaal niet galopperen dus dan gaat hij daar helaas niet afvallen...

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:21

Al gedacht aan wandelen?

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:25

WoW wat een lekkere ronde pony :p een zomer gras buikje haha. Misschien als het paardje meer af valt dat tie iets ronder gaat lopen. Vind zelf nogal dat hij heel erg hoog loopt. Als je veel last van je nek en rug hebt: altijd met zadel rijden. Ook Western is beter voor je nek en rug (tenminste bij mij) wel echt een gaaf kleurtje!

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 11:00

Cas123 schreef:
Al gedacht aan wandelen?

Nee, heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht hahah. Bedankt voor de tip. Ik kan niet elke week rijden maar ik zou bijvoorbeeld dan wel kunnen wandelen met m op de dagen dat ik niet kan rijden. Als dat mag van de eigenaren natuurlijk.

XGabyvkeulen schreef:
WoW wat een lekkere ronde pony :p een zomer gras buikje haha. Misschien als het paardje meer af valt dat tie iets ronder gaat lopen. Vind zelf nogal dat hij heel erg hoog loopt. Als je veel last van je nek en rug hebt: altijd met zadel rijden. Ook Western is beter voor je nek en rug (tenminste bij mij) wel echt een gaaf kleurtje!


Hij loopt inderdaad erg hoog met zijn hoofd. Voor mijn gevoel loopt hij veel lager met zijn hoofd als de teugels lang zijn. Misschien heeft dit te maken met dat hij hiervoor western bereden werd.
Ik heb zelf als eens gedacht aan een overstap naar western (met lessen) maar dit is erg duur en er zijn weinig mensen in mijn buurt die westernles geven op hun eigen paarden. Maar misschien kan ik toch iemand vinden en dan 1x in de maand lessen bv.
Ik vind zijn kleurtje ook wel gaaf hahah;)

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:47

Ik heb zelf net de overstap gemaakt van dressuur naar Western en Gerda geeft mij nu les. Het klopt wel ik rij nu ook met langere teugels. Anders moet je op het Western forum vragen wie richting die kant les geven.

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 13:19

XGabyvkeulen schreef:
Ik heb zelf net de overstap gemaakt van dressuur naar Western en Gerda geeft mij nu les. Het klopt wel ik rij nu ook met langere teugels. Anders moet je op het Western forum vragen wie richting die kant les geven.


Bedankt, ik ga het zo meteen vragen:)

Anoniem

Re: Rijden in 't avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:38

Hij is idd een drachtige ruin :')

Misschien kun je oefenen om te gaan fietsen met hem, dat is ook een handige manier om hem af te laten vallen. Zo kunnen aardig wat meters maken :)

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 13:44

Joolien schreef:
Hij is idd een drachtige ruin :')

Misschien kun je oefenen om te gaan fietsen met hem, dat is ook een handige manier om hem af te laten vallen. Zo kunnen aardig wat meters maken :)


Dat is inderdaad ook een slimme manier:)
Ik ga alle tips die ik hier krijg opschrijven hahah.