Vandaag was het dan zo ver, Lette en ik gingen onze eerste wedstrijd rijden en meteen op vreemd terrein. We zijn naar de Koudbloedendag in Uden gegaan.
Lette is een 12 jarige Friese merrie en ik rijd haar nu sinds mei dit jaar, hebben al flink wat rijtechnise problemen overwonnen dus we gingen het gewoon proberen!
Ze merkte op stal al meteen dat er wat aan de hand was, twee keer gemest en zelfs geplast op de poetsplaats, dat doet ze nooit!
Ik kon haar gelukkig gewoon ineens heel braaf laden en we waren flink vroeg op wedstrijd terrein aanwezig. Ze kwam flink heet de trailer af en ik heb besloten na wat aan de hand stappen gewoon te gaan zadelen en er op te gaan. Meteen toen ik er op zat vloeide de spanning weg en had ik gewoon Lette zoals ze thuis was onder me. We hebben wat op de parkeerplaats rond gestapt en bij het inrijden in de bak 1 drafje meegepakt en zo de proef in gegaan. Ik kon er fijn aan rijden, enkel middendraf krijg ik er niet altijd uit gereden en de eerste keer had dat na flink been van mij een galop sprong tot gevolg en de tweede was zo-zo. Mijn dag kon echter al niet meer stuk, ze was zo enorm braaf dat de tweede proef me gestolen kon worden. Ze was door alle spanning van het reizen en vreemd terrein vrijwel al haar energie kwijt en dat speelde ons parten in de tweede proef. Ze sloeg door naar achter de loodlijn en ik kon er niet meer aan rijden. Na het afgroeten flink beloond en toch met een goed gevoel lekker gaan uitstappen.
Terug bij de trailer was ze lekker rustig en hebben we haar met haar hooinet lekker op de trailer gelaten en richting kantine gegaan voor een bakje koffie en de prijsuitreiking.
Hadden we de eerste proef een mooie 3e plek met 193 punten! Een aantal achten sierde het protocol!
Tweede proef alsnog 178 punten, commentaar van de jury: heel goed paard! Jammer dat ze achter de loodlijn liep dat heeft je veel punten gekost. Dit wist ik al, maar toch heel leuk om dat dan toch te lezen!
Moet maar voldaan lekker terug naar stal gereden en haar nog wat dierendag lekkers gegeven

Rondje op parkeer terrein nog

Losrijden eerste proef

Tweede proef

Groeten tweede proef

Na de proeven met mijn zoontje die er ook was

Met mijn steun en toeverlaat, mijn man, en mijn schoonzus die mee was als groom

Kleine compilatie van de eigenaresse

Trots!