Clinic Vai bruntink met andor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Clinic Vai bruntink met andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:15

Hallo Allemaal

Sinds januari rijd ik andor bij. een inmiddels 14 jarige ruin. We hebben al veel geleerd dit jaar. Ik ga keihard werken aan mijn houding. als ik deze foto en video's zie dan erger ik mij aan mijn houding. heb echt een te dikke kont haha.

even een #tbt februari 2015
Afbeelding

voor de wedstrijd getraind

Afbeelding

Afbeelding

vorige week hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd gereden in het L1. resultaat 189 -2 ( eigenwijsheid)

Afbeelding

Afbeelding

en dan de clinic van laatste weekend. ik zit erg ver naar achter, hier ben ik mee bezig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een filmpje, hier mag ik duidelijker lichtrijden.

houd het lief. we zijn nog aan het lessen!

Cinnepin

Re: Clinic Vai bruntink met andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:31

Op de laatste foto's valt ze erg op de voorhand.

Ook vind ik jou voor het plaatje er niet meer mooi oppassen.

Ligt het zadel te ver naar voren?

De pony vind ik wel erg leuk!! En er zitten hier en daar best goede momentjes tussen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:35

Cinnepin schreef:
Op de laatste foto's valt ze erg op de voorhand.

Ook vind ik jou voor het plaatje er niet meer mooi oppassen.

Ligt het zadel te ver naar voren?

De pony vind ik wel erg leuk!! En er zitten hier en daar best goede momentjes tussen

volgens mij stapt de pony uit op de laatste foto.....

nee het zadel ligt goed.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:40

ik zei ook laatste foto's ;) Op die clinic. Daar valt ze op de voorhand ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:43

oke.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:44

Het lijkt alsof je je tenen heel erg naar buiten draait, probeer daar op te letten!
Verder vind ik het er netjes uitzien, leuke haf heb je!
Het lijkt alleen alsof het zadel voor jou niet helemaal lekker zit?

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:44

wat een leuke pony! en dat setje :o!!! zo leuk

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:45

Ik vind je nog niet eens zo ver naar achter zitten in het zadel, vind eerder dat het zadel voor jou te klein is.

Lijkt of hij ook een beetje zijn kont omhoog drukt en dus op de voorhand valt. (Heb filmpje niet gezien hoor, maar zo lijkt het wel op de foto's)

Ik heb ook al heel lang op mijn wishlist een clinic rijden staan (springen of dressuur) en toch kom ik ze nooit tegen of al te laat voor opgeven _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:46

Lekker bezig Marieke! Wat is Andor gaaf! :)

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:52

Leuke pony! Vind je pony fijn lopen... Knappe haf! Net als bovengenoemd is het zadel misschien iets aan de kleine kant.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:12

leuke haf <3

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 13:07

DutchRiders schreef:
Leuke pony! Vind je pony fijn lopen... Knappe haf! Net als bovengenoemd is het zadel misschien iets aan de kleine kant.
of mijn kont aan de grote kan haha -O-

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:15

mariekeoo schreef:
DutchRiders schreef:
of mijn kont aan de grote kan haha -O-

Voor dat zadel waarschijnlijk wel ja. Maar om het beleefd te zeggen is het zadel te klein :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:16

Ik vind het een leuke haf! Alleen vind ik jouw kont niet ''te dik te groot of wat dan ook'' maar is het zadel gewoon echt te klein voor je.. En ergens heb ik het idee dat je beugels te lang zijn, op het filmpje lijkt het net of je vanaf je voeten aan het lichtrijden bent. Maar dit is voor de rug van je hafje niet heel erg prettig wat zijn houding (voorhand, rugwegdrukken, kont in de lucht) verklaart. Al heeft dat natuurlijk ook met kracht te maken.
Bedoel het goed en wil je niet afkraken.. maar met jouw kont is niks mis hoor :(:) Alleen is dit zadel niet geschikt voor jou.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:22

Ook ik vind je te groot en wat te grof voor de pony. Maar misschien dat het met een groter zadel al wat anders toont.
Qua rij punten, probeer je hakken uit te drukken, en je been houding is op veel foto's verschillend. Ook in het filmpje zijn je benen onrustig en lijk je niet echt vanuit je benen licht te rijden maar meer een beetje mee te hobbelen op het ritme. Probeer wat meer je bovenbenen aangespannen te houden, dan klap je ook iets minder terug in het zadel

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:25

Super leuk dat je mee kon doen aan een Clinic bij Vai!
Leuke haf heb je!!
Veel plezier en succes verder met trainen!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:47

Ik vind hem ontzettend leuk lopen voor een haflinger! Leuk dat je die clinic gereden hebt. En dat hij op de voorhand komt, het is denk ik ook een van de moeilijkste dingen, je paard helemaal op de achterhand hebben.
En je zadel oogt inderdaad te klein voor je.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:52

Leuke haflinger! Zoals boven genoemd vind ik ook het zadel te klein wat resulteert in de slechtere punten van je houding. Ik vind je absoluut niet te groot/grof voor deze pony. Het beeld vertekend nu gewoon behoorlijk door je zadel. Denk dat daar een groot deel van de winst te behalen valt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:56

het is een 18 inch zadel. en prima voor de pony. misschien niet perfect voor mij. maar niet mijn zadel! ik moet gewoon mijn kont eraf trainen. maar gelukkig word je kont niet dikker van paardrijden ...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:07

mariekeoo schreef:
het is een 18 inch zadel. en prima voor de pony. misschien niet perfect voor mij. maar niet mijn zadel! ik moet gewoon mijn kont eraf trainen. maar gelukkig word je kont niet dikker van paardrijden ...

Het zadel kan voor de pony goed liggen, maar als de ruiter er niet goed in past is dat ook slecht voor de rug. Omdat dit zadel te klein is voor jou, geeft dit net zo goed verkeerde druk op de rug.
Ik zou dan toch voor een ander zadel gaan, of zonder zadel rijden oid. Het zou niet eerlijk zijn voor de pony om zo door te rijden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:46

Wat heb je een leuke haf zeg! En je hebt 'm ook nog eens goed voor elkaar ook! Erg leuk om naar te kijken.

Volgens mij ben je ook behoorlijk afgevallen sinds Februari? Zo dik wordt men doorgaans niet met alleen een winterjas?

Wat het zadel betreft denk ik dat Lemonyellie en Kiwiwitje het dichtst bij de waarheid komen. Jammer dat het niet jouw eigen zadel is! Zo te zien is het een Rossner Amerika of een JC Saphir? Die laatste heb ik ervaring mee en ik zat er vreselijk beroerd in, dat valt bij jou nog wel mee.
Het lijkt alsof het zadel van voor onvoldoende gevuld is/boom te wijd (ik heb er niet heel erg veel verstand van hoor, vast mensen met een beter oog voor dit soort dingen) waardoor het zwaartepunt verkeerd komt te liggen en je er niet goed in kan zitten. Als het zadel voor wat meer omhoog komt kan dit best een heel ander beeld geven en jou anders laten zitten.

Je beugels mogen wel een gaatje korter, al betwijfel ik of dit in combinatie met het zadel voor verandering gaat zorgen.

Wat het op de voorhand vallen betreft, dat zie ik in z'n geheel niet. Paard is overal mooi actief en erg fijn in de aanleuning. Wat gezien kan worden is dat het paard een neerwaartse romprichting heeft. Dit hoeft helemaal geen consequenties te hebben voor oprichting en al helemaal geen beperkingen in de sport, maar is wel iets dat je altijd een beetje blijft zien. Zie ook bijvoorbeeld Grand Prix paard Scandic (Patrik Kittel).

Ga vooral lekker zo door! Jullie zijn een mooie combinatie!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:57

Ik vind jou echt niet goed zitten in dit zadel. Daar kan je niet aan werken, het past voor jou gewoon niet. De druk op de rug van je paard is niet goed verdeeld, maar zelf zit je ook niet correct hierdoor. Daar krijg je echt problemen mee. (Ik ben ervaringsdeskundige helaas, heb het ook gehad, ik kreeg zelf lichamelijke problemen, paard gelukkig nog niet, maar mijn paard was dan ook veel groter in verhouding).

Ik vind jullie verder leuke combi en ik vind het een mooie sporthaflinger. Het is de investering van een beter passend (tweedehands?) zadel wel waard in mijn ogen. Succes verder!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:19

Super mooie haf meid. enige tipje wat ik op 2 foto's zie ie dat je been naar achter leg en je boven lichaam dan beetje na voren valt.

en wat ik zoals lees hier op bokt betreffen dat zadel te klein is. Ik wil niemand aanvallen maar in een verleden zelf ook ooit een topic aangemaakt en toe zei ook heel bokt het zadel is te klein, Toen 2 onafhankelijke zadelpassers laten komen. drukmeters gebruikt en dergelijk andere metingen gedaan Conclusie het zadel was perfect zowel voor mij als het paard. Maar helaas heeft toen nog steeds een gros van bokkers beweert dat de zadelmaker geen gelijk hadden.

Ik denk dat vanaf een foto het moeilijk is te beoordelen zeker omdat het een zwart zadel met een witte rijbroek betreft. Lichte kleuren tegen over donker toont altijd groter vind ik. Dus wellicht tuigtechnisch maar aan de expert overlaten

Verder veel succes met je knappe blondie

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:23

ja klopt haffylover! bedankt voor de tip. ik ga er mee aan het werk :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:54