Op onze stal werd een bixie clinic georganiseerd voor de jongeren onder ons, waar ze 3 kwartier les krijgen van een ervaren bixie Jury lid, en vragen mogen stellen over hoe dit nu allemaal werkt.
History is een Fjord X Pinto mix, van nu 3 jaar en 9 maanden oud.
Hij is sinds mei 2015 pas onder het zadel, en gewoon een droompaard.
Toen ik het hoorde van de Bixie Clinic, kon ik zelf helaas niet met hem deelnemen. De 6 tot 13 jaar ben ik helaas al laaaannnngg gepasseerd...
Maar ik heb een heel lief Meisje dat helemaal fan van hem is, en zo nu en dan ook mee mag hepen in de verzorging. Laatst heeft ze voor het eerst een rondje erop gezeten en dit ging heel netjes.
Dus meteen aan haar ouders en mijn lesgeefster gevraagd of deze combi samen wil deelnemen.
En dat wouden ze heel graag!
Dus heeft ze vorige week nog een privé lesje genomen en vandaag was het zover!
Ikzelf had nu natuurlijk de mogelijkheid om mijn knapperd helemaal netjes te maken en in het wit te steken. We willen in de toekomst onderlinge wedstrijdjes gaan meepikken, Maar daar wachten we nog mee. Vandaag was natuurlijk een leuk Moment om hem toch eens lekker op te tutten.
En wat zagen ze er beiden super knap uit!!
Ruitertje is een 10 jarig Meisje, wat pas 1,5 jaar rijdt. Maar voor haar doen, heel netjes al kan rijden.
Een leuke combi voor de toekomst waar beiden veel van kunnen leren!
History was trouwens de grootste die mee deed (met zijn ruim 1m56 mocht hij nog nét meedoen), Maar ook de jongste van de paarden. Achteraf veel leuke reacties gekregen over hem, toen ze hoorden hoe kort hij onder het zadel was en hoe goed hij het al deed. Maar vooral, hoe braaf hij is!
De foto's!
(en ja.... het Meisje is bijna net zo groot als ik

1. Wachten voor we de hal in mogen. Let niet op mijn hoofd, haha!

2. Even rondje samen stappen

3. Oefenen halthouden

4. Drafje, ondertussen kreeg ze aanwijzingen

5. Balkjes draven

6. Nogmaals

7. Van Hand veranderen

8. Leuke verhouding, alles was dus formaat zoals de voorste Pony.

9. Balkjes kunnen niet altijd goed gaan.. History lette even niet goed.

10. Weer fijn van Hand veranderen

11. Galopje rechtsom. (Heel knap van beiden, want deze is nog niet helemaal bevestigd op commando)

12. Linksom vindt History nog wat moeilijker en verzet zich sneller tegen het been. Dus ze moest hem bijtikken. (Doet hij bij mij ook regelmatig. Werken we nog rustig aan verder)

13. En op het eind kreeg ze een diploma

14. History vindt het Maar allemaal prima en interessant

15. En zijn rozetje wat ze beiden dubbel en dik verdiend hebben. Helaas de Foto wazig.
Man man, wat ben ik trots op beiden!