Normaal hadden we tot april gewacht met zadelmak maken, maar omdat we in maart verhuisd zijn naar een woning met de paarden aan huis, wilde ik graag dat hij al goed in de hand was voor we hem thuis zouden zetten. Het is voor ons de eerste keer met de paarden aan huis en hoewel ik al 15 jaar eigen paarden heb, vond ik het toch wat spannend om dat meteen met een net-uit-de-opfok-paard te doen.
Vanaf half april ben ik zelf opgestapt en rijd ik hem ongeveer 2 keer per week. Hij is superbraaf maar natuurlijk nog erg groen, maar dat maakt het alleen maar leerrijk.
Tijd voor wat foto's:

Stoere kerel

Zo ging het de eerste keren:

Vrij snel begon hij de hand op te zoeken, maar daarin werd hij makkelijk te eng. Hoort er ook bij..

Er waren ook al stukjes met een beter contact:

En zo ziet het er nu uit:

Z'n eerste sprongetje is ook al achter de rug, dat laat ik over aan een ervaren springruiter:

En natuurlijk is er behalve de kleuterklas ook nog heel veel tijd om paard te zijn en te spelen

Het begin is gemaakt, nu gaan we nog een paar weekjes op hetzelfde tempo door en in september gaat hij terug een maand met rust. Daarna zien we wel weer, maar ik ben heel benieuwd hoe hij verder gaat evolueren

Benieuwd naar jullie berichtjes!