Winowa (hafxfries) voor de 2de keer draven onder de vrouw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Witwi

Winowa (hafxfries) voor de 2de keer draven onder de vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:11

Winowa is een merrie van nu 4 jaar en 3 maand.
Afbeelding

Ik heb haar als veulen gekocht toen ze 7 maanden jong was.
Op haar 2 jaar zijn we op de baan beginnen wandelen. Winowa kende op die leeftijd alles wat ze hoorde te kennen. Ook longeren in de roundpen kon ze en reageert perfect op mijn stem.
In de zomer van vorig jaar ben ik voor de eerste keer op haar rug gaan zitten. Verder niets gedaan dan dat.
Februari 2015 ben ik voor de eerste keer met zadel op haar gegaan en hebben we geleerd te stappen op beendruk en stem. Dit deed ze aardig goed na een aantal keer.
Van april tot 23 juni heb ik door omstandigheden weer niets gedaan met haar (buiten lekker knuffelen en wandelen aan de hand op de baan). Maar ik ben zeker 2 maanden niet meer op haar gestapt.

Tot gisteren, 23 juni. Een vriendin van me kwam langs en ik besloot om eens te draven op Winowa als ze na die lange tijd terug de stap beheerste.
Zoals ik al had gedacht, was het precies geen 2 maanden geleden... Mijn toppertje kende nog alles perfect van toen... en braaf dat ze was!

Ik besloot dus aan te draven op stem en beendruk... HUP, na 2 secondes was mevrouwtje in draf. Happy me! *\o/*
Stoppen ging op stem vanzelf...
Nog eens aangedraafd en weer direct weg. Alsof ze dit al jaren deed!
Die laatste draf mooi afgesloten en uitgestapt.

Vandaag ging mijn vader mee en heeft hij foto's gemaakt.
In totaal een 15-20min op haar rug gezeten. Het aandraven ging zeer vlot (linkerhand toch). Rechts is zeker nog moeilijk voor haar.

Winowa is een 1m43 en ettelijke kilootjes teveel, maar ondanks ze op een kale weide staat en enkel hooi krijgt, hoop ik de kilo's er nu te kunnen afwerken met rijden :-) (ook krijgt ze vanaf nu een graasmasker op zodat ze dagelijks bij haar buurvrouw kan staan).

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tips zijn zeker welkom!
Ik weet dat ik ze misschien iets meer teugelvrijheid moet geven... Maar het is niet dat ik trek, wel dat ik contact hou.

:wave:

marjo1996

Re: Winowa (hafxfries) voor de 2de keer draven onder de vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:15

Wat een leuk paardje! Heel veel succes met haar :)

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:19

Ik vind dat je het prima doet! :)
Lekker rustig aan ;) Heel leuk paardje, goud karakter hafxfries (ervaring mee haha)
Mooi stel zijn jullie :D

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:23

Wat een gave kruising! Ziet er ook leuk uit al, mooi dat ze het zo goed doet :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:15

Leuke kruising! Foto 10 vind ik het fijnste beeld geven. Daar ontspan jij meer in je rug, en je paard ook. Op de andere foto's trek je je rug hol, en daar doet je paard aan mee. Natuurlijk is ze pas net onder het zadel en zal ze het allemaal spannend vinden en niet meteen in ontspanning gaan lopen, maar probeer in ieder geval altijd zelf het juiste voorbeeld te geven door te rijden met meegaande, losse beweging.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:23

Inderdaad, die holle rug van me... |o Maar die heb ik op elk paard wel. Ik heb jammer genoeg uit mijn eigen een holle rug. Natuurlijk ja, veel ontspanning is hier niet echt aan. Daar gaan we heel hard aan werken. Zowel ruiter als pony :o
Bedankt! :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:27

Ik weet niet of het vertekent maar ik vind het zadel zo ver naar voren liggen?

Verder vind ik het een prachtige pony, en ja beetje aan de bolle kant, maar nog altijd erg knap!

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:30

Hij zal nog ietsjes naar achter kunnen maar veel niet hoor. Ik kijk telkens goed na of de pommel aan haar 'schoft' ligt. Maar zal volgende keer er extra op letten. Goed dat je me erop wijst.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:25

Gaaf beestje . Zadel zal voor het mooie wel wat naar achter mogen. Ik weet dat het boomloos is maar het lijkt net niet mooi zo :D